Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.10.2020 klo 12:51

tänään on näköjään sähläpäivä. "viittä sataa" projektia meneillä yhtä aikaa. Kaikillä on kiireisyys mahdollisimman pian.

Yöllä joutusin tutulle soittaa, onneks hän oli silloin puhelimen päässä. Puoliunessa soitin varmistaakseni että ne mitä näen ja ym ole totta. Samalla puhelimen taskulampulla varmistin.

Tänään on vielä makkarasoppaa. Sit saa sen kattilan pesuun samantien. Huomenna vois tehä pitkästä aikaa makaronilaatikkoo, jos mulla on lihaa pakkasessa vielä. Muuten mennään kasvissosekeitolla.

Se ku olen tilannut vähän kaikkea ja ostanut, niin tili on hälyttävästi nollilla. Äiti on mulle vielä velkaa, kun maksoin 62 e hänelle. EI kampaamon shampoo niin kallis ole. Mut en uskalla sykyy sitä, kun hänelläkin on rahat tiukilla.

Voi tulla köyhä joulu. Tytölle suunniteltu kirkasvalolamppu voi jäädä haaveeksi. TOivottavasti saisin ees ton villatakin hänelle. Isälle suunniteltu uusi peitto, jää sekin ehkä haaveeks. Ens tilistä joudun maksaa hammaslääkärilaskun, jännitän todella, kuinka iso sekin on. Sit normaalit maksutvielä lisäks.

Mut ei se auta täällä marmattaminenkaan.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta sitten. Syy: Korjaus
Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.10.2020 klo 21:51

Sain tytön villatakin koottua. Nyt tarvii enää helmaa enemmän ja hihoihin pituutta. Nappilista ja pari taskua.

Joulukortteja pitäis tehä. Ehkä otan sen huomiseksi projektiksi, jos vaa jaksan.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta sitten. Syy: Pari virhettä
Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.11.2020 klo 11:37

Alkaa taas hermot menee noihin nykimisiin/pakkoliikkeihin. Meinas taas teet lentää pitkin lattioita. Sit ku aloin juomaan, onneks oli muovimuki, olis hampaat menny varmaan.  Makaronilaatikkoa tehdes ei tainu yhtään tulla, mut pelkään sitä kun joudun lootan uunista ottaa pois.

Tä on näköjään tälläinen päivä. En jaksanu suihkuun mennä. Ruuan sain sentään tehtyy. Tiskipöytä huutaa hoosiannaa. Huomenna pitää roskis vie, kun on kananmunien kuoria. Pitääkin kiikuttaa se eteiseen. ..

Yö meni ihan hyvin. En heränny painajaisiin. Silti tuntuj etten ole tarpeeksi nukkunu.

Kai se päivä kuluu noiden neo sukkuen kanssa. Pitää va muistaa se loota.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 01.11.2020 klo 13:00

Villatakki kuulostaa ihanalta lahjalta tytölle! Pakkoliikkeet kuulostaa hankalilta - voisiko ne johtua joistakin lääkkeistä, vai tiedätkö mikä ne aiheuttaa?

Mulla olisi tekemislistalla kylppärin siivous. Tänään aamulla hampaita pestessä se tuntui ihan tehtävissä olevalta, kompaktilta hommalta, mutta nyt alkaa taas kehtuuttaa. Toisaalta, mitä pitempään sitä lykkään sitä ikävämpää se on.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.11.2020 klo 17:04

Soroppi. En mä sit oo saanu mitään aikaseks. Tiskikoneen tyhjensin puoleen väliin. En tiä mist nä mun pakkoliikkeet on tullu. Onko ne tullu mun kipu ja relaksanttilääkkeistä. Mut yksin en halua alkaa niitä purkaa. Pelkään niin paljon et vammaudun taas sänkyyn 24/7.

Tein liian hyvää makroonilootaa. Olen niin paljo syöny et ihme et riittää huomiseksi ees.  Ylihuomen tarvii taas keksii ruokaa. Huomenna jos menemme kauppaan tarviin aika pal kaikkee ja toivon et raha riittää...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.11.2020 klo 17:13

Inhoan itteäni

Vihaan itteäni

Kumpa kuihtuisin pois.

Kumpa yö olisi viimeinen.

En jaksa enää...

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 02.11.2020 klo 19:11

saloka kirjoitti:
Soroppi. En mä sit oo saanu mitään aikaseks. Tiskikoneen tyhjensin puoleen väliin. En tiä mist nä mun pakkoliikkeet on tullu. Onko ne tullu mun kipu ja relaksanttilääkkeistä. Mut yksin en halua alkaa niitä purkaa. Pelkään niin paljon et vammaudun taas sänkyyn 24/7.

Eikä varmaan kannatakaan, kun ei tiedä mistä ne johtuu. Mut toki niistä on hyvä mainita tk:n/hoitavan lääkärin suuntaan, että ovat tiedossa siltä varalta että kyse on jostain vakavammasta.

Toivottavasti makaronilaatikko maistuu hyvältä myös huomenna!

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 03.11.2020 klo 18:25

saloka kirjoitti:
Inhoan itteäni

Vihaan itteäni

Kumpa kuihtuisin pois.

Kumpa yö olisi viimeinen.

En jaksa enää...

Sillä tuskin on mitään merkitystä, mutta

minä en vihaa sinua

minä en inhoa sinua

toivon että kipusi hellittäisi.

Minulle olet tärkeä ja arvokas juuri tuollaisena kuin olet, kaikesta keskeneräisyydestä ja sisäisistä konflikteista huolimatta.

Käyttäjä kirjoittanut 04.11.2020 klo 15:05

Voimia arjen selättämiseen Saloka! ...joskus ei jaksa avata silmiä että näkisi valoa....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.11.2020 klo 18:48

Mulla on tosi raskasta nyt. Itken yksin kotona, koska muualla ei voi. Niin paljon haluan kuolla tällä hetkellä...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.11.2020 klo 06:58

Tunnen syyllisyyttä. Tunnen huolenpitoa toisesta sairastumiseen asti. Valvon aamun, että kuulisin hänestä. Vielä pitää odottaa pari tuntia. Oksennan mahanestettä tai jotain pahaa suuhuni. Eilen illalla vaihoin mehun, johtuuko siitä, en tiä. Eilen ei tullu oikee syötyy hyvin. Tänään on jauhelihaa sulamassa. Teen tomaatti-jauhelihapastaa. Ajattelin pitsaa, mut kinkku jäi kauppaan. Muutenki tarvii ruoka tehä aikasin, kun mun huolenpitoa tarvitaan. Lupadin eilen leikkaavani sormen kynnet pienemmiksi, tein sen heti kun tulin kotiin. En jaksanu välittää minne ne lentelìvät. Suihkuun pitäisi mennä tänään tai huomenna. Kehuin äitille ja tutulle hiuksiani, kun ovat just sopivat. Kun ne on auki, ei tuu silmille ja tehdessä jotain, ei tuu häiritsee. Mulla on kohta oma väri päässä.

Tiedän et nyt pitäisi nukkuu, mut ei nukuta. Réilu tunnin päästä olis aamulääkkeet. Valvonko siihen asti ja sitten koitan unta. Jollei tuu ni sit meen suihkuun. Ehkä näin on pahempi. Makuuhuoneen lattia koristaa pyykkilauttoja.en o jaksanu viedä koriin. Samoin puhtaita pyykkejä on. Pitäis äitille viä lakanat pesuun. Koska se mahtaa jaksaa mennä pesutuvalle. Mun kone ei tullää yhden hengen petivaatteista.enkä sais kumminka kuivumaan missään.

Vielä on sellainen kumma olo. Onko vai eikö ole. En osaa selittää oloani. Se mitä eilen kirjoitin, et hhaluan kuolla, on totta. Mulle laitetaan liian raskaita asioita kannettaviksi, enkä kye niihin. Yritän taiteilla muistini ja poissaolokohtauksien kanssa. Mennä ja viä. Laittaa ja kirjoittaa. Olla varovainen. Yritän muistaa kaiken, jotenki. Hyvä ku ite muistan ittestäni jotain. Koska oot viimeks pessy ittes, koska söit viimeks, koska vaihdoit vaatteesi viimeks. Siinä kolme kysymystä, joihin yhteen osaan jotenki vastata. Söin iltapalan joskus klo 21 aikoihin. Muihin en osaa vastata mitään. Tänään yritän mennä suihkuun ja vaihtaa vaatteet toisiin. Olen va ni väsyny huolehtimaan itteäni, kun teen sitä toisille. Soittaa 1-2h välein ja kysyy vointia. Olla valmiina ku raketti, jos häly tai soitto tulee.

Mut kyl tämä täs menee. Sain äitiltä puol kassia lankoja eilen.

Toi selkä/pakaran seutu ärtyy pitkistä kävelyistä. Kesken kaiken se ns. Nappaa kiinni ja sit on vaikeeta kävellä. On päästävä mahd. Pian istuu tai makaa. Sit se laukee.  Mä vaan ihmettelen kui näillä lääkkeillä, tälläset kivut. Mitä se olis, jollen söis mitään lääkkeitä.

Pitäiskö mun jo nousta. Oon jo tunnin täs pomppinu. Ehkä meenki kattoo telkkaa ja muutaman h:n jälkeen meen suihkuun.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.11.2020 klo 21:48

soroppi ❤

Keskustelua ❤

Huomenna saa onniks nukkua. En tiä joudunko lähtee auttamaan. Kerroin äitille huolista yhden, kerroin isällekkin. Olen klo 6 asti tänään valvonu, miettiny asioita.

Huomen olis isänp. Lahja hommattu. En tiä menenkö.

Luulin tai näin vessapaperi rullan olevai kissa tai koiran pentu.

Tänään puhelimes tyttö kysy onko kaikki ok. Hän kuuli takertuvat ja haetut sanat.

Nytki näen että toinen rivi menee vasemmalle ja toinen oikealle.

Maha oireilee pitkästä aikaa. Onko se perjantai jännityksen purkua. Sairaalas ainakin sain monia poissaolokohtauksia. Yritin puhua selkokieltä, mut en sit tiä.

Nyt toi rivien liikkuminen haittÄ suuresti. Olenko menossa psykoosiin. Mistä tiiän etten ole?

Hyvää yötä/ aamua /päivää

Käyttäjä kirjoittanut 08.11.2020 klo 11:47

Huomrnta ja puolta päivää 🐇🌸🌷

Muistelen, ett oisit aiemmin joskus.kirjottanut näköongelmista... oisko siitä kyse. Harhaiselta et ole tuntunu, todellisuudessa aika lujasti kiinni olet ainakin tähän asti ollut.

Nuo kysymykset... hyvä niitä on kysyä, tavallaan itekin iteltään, ei täysin unohdu syöminen. Syömisen unohtuessa alkaa vähenemään jaksaminenki... ja mites sitten läheisten.käy?

Iseillä päivä.... miettinyt muistanko ollenkaan, kun tod.näk.ei enää muista kuka onnittelee täältäpäin. Laitoin sitten.neutraalisti sähköpostin kautta kuvan aurinkoisesta joesta laitureineen... tänään paistetta. Eilenkin tais olla. Hieno juttu, saivat aurinkoisen päivän, isät.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.11.2020 klo 12:41

Keskustelua, kiitos ❤

Olen vähän itkuinen, tai aika paljon. Harmitus on suuri. En pääse isän tippoja laittaa, joten kysyin siskolta apua. Kysyin eilenki. Eilen hän oli kaupoilla. Tänään hänel oli parempaa tekemistä. Itse olen paininu mahaongelmien kanssa, koska omistan mahan ja pään, joista kummatkaan eivät tykkää tressistä. Tänään sit sanoin äitil, ni äiti sano etten saa mennä sinne, jos kipeenä olen. Isäkin soitti mulle.

Jotenki tuntuu helvetin paskalta.

Toi villatakkikaan ei tunnu hienolta.

Kaikki menee päin mäntyy.

Käyttäjä kirjoittanut 08.11.2020 klo 16:14

Saloka.

Muista, hengitys on kaikki mistä lepo tai rentoutuminen voi alkaa. Eikös sullakin ole paljon aikaa pysähtyä ja keskittyä ajatuksella ottamaan rauhassa happea?

Mielen jos saa noilla hengittämisillä pysähtymään pyöritämästä painevyyhtiä? Kun näet miten hyvin haluat auttaa ja hoitaa, se on jo lepoa lisäävä olotila?

Ja levänneenä on enemmän mahdollisuuksia nähdä positiivistakkn? Vai miten sulla on?