soroppi kirjoitti:
Harmi että syömisen kanssa on nyt taas hankalaa. Varmaan siitä kertominen on hankalampaa sellaiselle joka ei ennestään tiedä, mutta toisaalta tukihenkilö ei mitenkään voi tukea jos ei asiasta tiedä. Ei niissä kuitenkaan mitään häpeällistä ole! Käykö sulle koskaan sellaista että muiden seurassa ollessa menet sellaiseen moodiin että peittelet ongelmia tai yrität uskotella selviäväsi kaikesta, koska et halua olla vaivaksi tai kiinnittää itseesi huomiota? Mulla on joskus ollut sellaista, ja osa siitä mitä kirjoitit kuulosti tutulta.
Lempeitä tuulosia täältä suuntaasi puhaltelen. 💨
Soroppi, yritän mahdollisimman vähän näyttää olooni toisille. Mut sit ku se kipupiste ylittyy, ni repeen. En tällä hetkellä pysty ajattelee että mua tultaisiin hoitaa tänne kotiini tai vietäis sairaalaan. Saisin varmaan hepulin yms. Et mut pitää rauhottaa. En hae tietääkseni huomiota, en ainakaan yritä.
Siksi mua ihmetyttää tä syömiskivio.päällimmäisenä ei o laihutus, vaikka olis kivaa saada 40kg pois. En laske kaloreita. Mut telkkarissa ja facessa ne ruokien kuvat kuvottaa. Vaikka tulis ravintola-annos. Mulla ei o ikinä ollu tämmöst.sit viimeks ku söin lihaa, alko se haju kuvottaa, vaikka lihassa ei ollu mitään omituista. Kanan kans on pariin kertaa jo tullu yökkimis refleksi. Täs yks päivä keitin riisiä puuroon, ku sen haju valtas olohuoneen, olin et mihin pääsen pakoon tota kammottavaa tuoksua. Vois luulla et oon raskaana, mut se on mahdottomuus. Nyt se kammotus on siirtyny juomiinki. Pepsi max maistu ihan kamalalle. Miettisin juodes, mitä kettua mä tätä juon. Tänään päätin jättää sen kauppaan ja ottaa vaik jaffaa tilalle. Jotain mun on sentään juotava, jollen syömään pysty.
Söin ekan kerran joskus klo 18. Jälkeen. Eikä sillonkaa ollu ees nälkä. Niissa leivissä ei ollu mitään makua, vaikka pistin 60% margariinii paljon niihin.
Kamalinta täs on se, et äiti ei hyväksy tätä. Se lappaa tänne hedelmiä ja vihanneksia ens viikolla, enkä mä tiä mitä mä teen niiden kans. Nyt jo saa kivit ja avokadot heittää vesilinnuille. Pakastin on täynnä smoothie ainespusseja. Siellä on kasvissosepusseja. Mut kun ei tee vaa mieli ja pelkkä näkökin saa voimaan pahoin. Juurespusseista voisin tehä lettuja, ne ei o nii kamalan näköisiä. Verrattuna raastettuun porkkanalettuihin. Pitää ottaa kokeiluun, kun saan munia huomenna. Pitää tk:sta kävellä kaupan kautta kotio.
Tällä hetkellä voin suht hyvin. Kun kattoo energiansaanti ja päiväl valve tila. Olen monen ihmisen kans puhunu täst syömisestä, koska haluan et se loppuu yhtä nopeesti kun tuli, ja pelkään että se leviää yhtä nopeesti ku korona maailmalla. Siksi yritän avoimesti puhuu tästä. Mitä sitä peittelemään, olen syömishäiriöinen. Mutta sitä tukea ja ymmärrystä en tunnu saavan mistään. Kun lauantaina kerroin tutulle et söin nugetteja ja porkkanaraastetta, ni hän kommentoi ivallisesti "höhhöä". Seuraavana päivänä sanoin hänelle et olisin kaivannu vähän tukea ym. Et se oli päivän ainut ruoka mitä söin, ja leivät. Hän ei puhunu mitään. En mä kaipaa niitä kommentteja että "olisin jo pyörtyny" tai vastaavaa. Sillä mun kroppa on tottunu tähän. Olen kärsinyt sh:sta monen monta vuotta. Amikses eläsin pelkällä veellä välillä. Nykyään en ehkä siihen kykene, mut kovaa rataa menee siihen suuntaan, vaikka taistelen vastaan. Mut lopulta munki voimat voi loppua.
Mut joo. Olen ehkä puhunut tällä kertaa. Aika alkaa kattoo striimii ja rauhottuu ja sit nukahtaa....