Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.12.2019 klo 13:05

Moikka jp ja pikemiten ❤

Tulin just kaupasta. Mennes huomasin et hissin valo oli sanonut sopimuksen irti, joten piti ostaa va semmoista, minkä jaksan kantaa 5. Kerrokseen. Eli se tietää uutta kauppareissua vielä ma viimeistään.

Pitäis pyykkejä pestä. Ei o kun ohuita päälishousuja enää. Koitin aamul ottaa niistä lämpimämmät. Silti tuuli pureutu reisiin.

Tiskit tarvis taas hoitaa. Niitä on hiukan kerääntyny taas.

Ei maar, ei auta ku tehä jotain...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.12.2019 klo 16:57

Sain koneellisen pyykkiä pestyy, olis pitänyt toinenkin, mut en saa mihinkään kuivuu.

Söin puolet äitin kinkusta. Kärsin siitä huomen, mut mitä välii.

Tuli ni kylmä että oli pakko kömpii sohvalle peittojen alle...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.12.2019 klo 22:06

Miksi äitini ei hyväksy ketään? Miten menen kertomaan tyttärelleni, ettei mummi hyväksy hänen poikakaveria? Isäni on ilmeisesti hyväksynyt. Tyttö tietää että mä hyväksyn, mut on osa-alueita joista en hänestä pidä oikee. Tyttö olisi su menossa taataa kattomaan (mummi töissä). Tyttö ottais poikakaverinsa mukaan. Juttelin tutun kanssa ja päätin että soitan isälle huomenna ja kysyn suoraan, saako tämä poikakaveri tulla heille kylään häntä katsoo samalla kun tyttö hakee leipää ym. Pulmallista omistaa sellainen äiti, joka mulla on.

Maha möyrii kun pesukone. Onneks ei satu. Huomenna oon joko juoksuu tai ummessa. Söin meinaan sen 800g kinkun kokonaan tänään. Pieni määrä, iso mun mahalle josta ei oikee possua/kinkkua/sikaa tykkää. Heti alkaa pesukone pyörii. Siksi en syö kun jauhelihassa sikaa, kun se sopii jotenkuten. Palapaistit ja suikaleet ja pihvit on ei. Äiti ei oikee ymmärrä tätä. Sanoin tänään jos isällä on samaa vikaa ettei sika /possu käy. Oli kuulemma alkanu maha kiertää ja siksi mut laitettiin syömään loput kinkusta. Sanoin äitil et nyt tietää ettei ens jouluks hommata kinkkua. Me ollaan tällänen herkkämahainen perhe. Äitin pitäis se ymmärtää. Ei hänkää voi kaikkee syä. Minkä mä sille mahan et mun maha ei hyväksy kauraa (ei ees glut). Maitoa, tomaattia, raakaa porkkanaa, maissia, sikaa. Ehkä lista on vielä pidempi, mut noi on ainakin tiedossa. Tomaattia käytän kun tiedän et voin olla yksin. Kalaan mä en koske, en missään muodossa. Siksi kokeilen nyt talvella kalaöljyä, joka yllätyksekseni oli vaniljan makuisia pillereitä. Menee hyvin alas ja jää hyvä maku suuhun, kunnes joskus röyhtäsee. Mä en tiä mikä siinä kalas on, kaupassa kun kattooki niitä ni äklöttää. Se haju kun äitikin tekee, äklöttää. Tosin nyt jouluna kalat ei haissu ja pystyin isälle annokseen laittamaan. Juu, olen kalastanu kerran ja saanu pienen sintti ahvenen, mut ei se riitä mun äklötykseen.

Onko teillä ruokarajoituksia? Entä onko jokin äklö ruoka-aine?

Nyt alko ylämahaa sattuu, kylkiluiden kohdilta, kun makaan täs mahallani. Pitäis varmaan mennä kyljelleen ennemmin. Toivottavasti toi maha ei kettuile koko yötä.

Himmensin näytön valoakin tos yks aamu ku oli nii vaikee nähä unisilla silmillä mitä puhelin sanoo. Oli ennen täydet kirkkaudet 😄

Huomisesta en tiä mitään. Puolitin yhen lankarullan, jos alkais tekee miesten tossukoita siitä. Tulee langasta sopivasti raidallista. Väri on tumman sininen pohja, joten taitaa miesten tai iso naisten tossukat tulla. Jotenki oli kivaa peuhata lankakerän kanssa toista tuntia. Etsii sopivat puikot ja laittaa kaikki valmiiksi huomista. Onhan mulla vielä ne tyynynpäälliset tekemättä, mut täytyy äitin tai tukarin kans suunnitella et virkkaanko vielä reukaan niin että on helppo ommella se vaihtopäälliseen kiinni. Langat sain joskus syystalvella äitiltä, oikea ongelmalanka. Mut mun mielest hieno tyynynpäällisessä. Tulee sellainen hiukan isompi neliön mallinen tyyny. Nythän mulla on jotain vanhoja sängyntyynyjä olkan tyynyinä ja ne on ni rumat ja epäkäytännölliset. Onhan mulla itse neulottu suht paksu prittokin olkas, joten se sopii sohvalle mainiosti. Jollen innosti tekee uutta peittoa olohuoneeseen paloista. Tai päällystämään nojatuoleja virkatuista tilkuista. Mulla olis omaan sänkyyn päiväpeite, mut se on ni painava laittaa yksin, et sen voi purkaa osiin ja käyttää palat hyödyksi tyynyihin ja peittoihin. Siitä tuli hyvä idis, kiitti teille!

Mut kai mä alan ajatusmaailmaa jatkamaan muualla, ei tätä kukaan jaksa kumminka lukee.

Mut mulla on ihan hyvä fiilis, jollei mahaa lasketa ja iltalääkkeen tuomaa väsymystä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.12.2019 klo 11:34

Korva lukossa, ei noi töhnät auta, mitä korviin laitetaan. Silti siellä on sitä töhnää. Sille ei ole pakoreittiä poistua. Pitäis soittaa joku päivä tk:hon huuhteluun. Samalla se hoitaja mäkättää mulle. Mutta miksi se mulle mäkättää, en mä voi rakennevialle mitään.

Yö meni ihan ok. Näin monenlaista unta, ahdistavia. Illalla sain suht nopeesti unesta ki.

Kädet syyhyy aloittaa jo alkaa tekee tossukoita. Ehkä mä päästän itteni kiusauksesta ja alan tekee. Samalla katon urheilua....

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 28.12.2019 klo 18:07

Hei, Saloka! Aloitin jo viestin sinulle, mutta nukahdin ja ajattelin aloittaa alusta...

Mä kun en syö kalaa enkä lihaa, niin jää siltä osin ne ruoat syömättä. Joulun aikaan tiedän ja muistan, että ne ovat hyviä, mutteivat vain kuulu ruokavaliooni. Sitten en tykkää punajuuresta, joten rosolli jää sivuun. En tiedä, onko etikkakurkku jouluruoka, mutta sitäkään en syö. Yleensä ottaen en kykene syiömään etikkatuotteita... Sienisalaatti ja tavallinen salaatti on hyviä. Samoin piirakat ja munavoi. Onko niitä jouluruokia muitakin? Niin, ja tietysti laatikot: Sellainen porkkanalaatikko kuuluu suvun ruokiiin, mihin ei laiteta riisiä, vaan korppujauhoa. Siirappia... Se on hyvää. Ja lanttulaatikko! Imelletystä perunalaatikosta en välitä. Lihaton makaroonilaatikko ei maistu oikein millekään. Ja joku syö jouluna maksalaatikkoakin (=lihaaa).

Olin neulomassa siskolle sukkia. Siis eilen neuloin niitä, voisin jatkaakin. Miehen sukissa en voi edetä, kun tarvitsen niihin paksumman langan, mikä on tilauksessa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.12.2019 klo 18:36

Oon järkyttävän väsy. Tulin sänkyyn jo, jos väsy menis ohi. Suomen pelin kattomisest ei tullu mitään.

Huomen näen tytön.

Ei oikee ajatukset juokse nyt...

Käyttäjä Zirkoni kirjoittanut 28.12.2019 klo 22:26

"Maha möyrii kun pesukone. Onneks ei satu. Huomenna oon joko juoksuu tai ummessa. Söin meinaan sen 800g kinkun kokonaan tänään. Pieni määrä, iso mun mahalle josta ei oikee possua/kinkkua/sikaa tykkää. Heti alkaa pesukone pyörii"

Jos vatsa ei tykkää possusta ja muutenkin suosittelisin syömään aika paljon pienempiä annoksia kerrallaan. Itseasiassa 800g kinkkua yhdelle ihmiselle päivässä on kamalan iso määrä, eli ei ihme jos terveenkin ihmisen vatsa sekoaisi tollasesta määrästä.

Normaaleja annoksia, tai herkkävatsaisena aluks pieniä, useemman kerran päivässä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.12.2019 klo 23:02

Zirkoni kirjoitti:

"Maha möyrii kun pesukone. Onneks ei satu. Huomenna oon joko juoksuu tai ummessa. Söin meinaan sen 800g kinkun kokonaan tänään. Pieni määrä, iso mun mahalle josta ei oikee possua/kinkkua/sikaa tykkää. Heti alkaa pesukone pyörii"

Jos vatsa ei tykkää possusta ja muutenkin suosittelisin syömään aika paljon pienempiä annoksia kerrallaan. Itseasiassa 800g kinkkua yhdelle ihmiselle päivässä on kamalan iso määrä, eli ei ihme jos terveenkin ihmisen vatsa sekoaisi tollasesta määrästä.

Normaaleja annoksia, tai herkkävatsaisena aluks pieniä, useemman kerran päivässä.

Se oli pieni ylilyönti. En osaa ikinä lopettaa joissa. Onneks maha rauhottui ja on tänään ollu rauhallinen.

Jp. Jouluruuista syön va rusinatonta maksalaatikkoo ja riisipuuroo. Muut jää sovinnolla sivuun. Tänä vuonna en ees maksalaatikkoo ostanu.

Huomenna ajattelin tehä 3:ksi päiväksi lihapullia. En kyl tiä onko mul korppujauhoja ees. Yritin keksii jotain j.lihasta. sit ku leipä loppui tänään, niin huomenna teen pannukakun. Mul pitäis olla munia sen verta vielä.

Aamulla yrotän muistaa painon kattoo. On tullu painoo jonkin verran. Mut kaipa se menee täs kun keksii sen ateriarytmin taas ja alkaa liikkumaan enemmän.

Piristyin vähän, mut nyt alkaa iltalääkkeet painaa päälle, joten taojan rupee nukkuu....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.12.2019 klo 13:48

Usko itteeni menny. Usko tekemiseen on menny. Luottaminen silmiin on menny, luottaminen osamiseen on menny.

Onko noi lihapullat kypsiä. Onko ne hyviä. Tuliko tarpeeksi suolaa, tuliko liikaa suolaa.

Onko pannukakku hyvää. Sopiiko ruisjauho siihen. Oliko jauhot hyviä. Tuliko liikaa suolaa. Tuliko jauhoja tarpeeksi.

Mitä lihapullien kans. Makaronia. Spaghettii. Nuudelii. Onko ruokaa liikaa 3:ksi päiväksi. Olisin voinu laittaa ketsupin jämät taikinaan, miksi en laittanu. Miksi en muistanu.

Ruoka siis puoliksi tehty ja iltapala kypsyy uunissa. Pakko oli jotain alkaa tekee. Alaselkä on kipee ja kädet sattuu. Väsy painaa.

Odotan et tyttö tulee käymään. Saan halin,ehkä. Tytöllä on taas pääsäryn kanssa ongelmia, yli viikon särkenyt. Pitääkin muistaa häntä koittaa huomen soittaa tk:hon.

Ulkona on masentava ilma. Tuulee ja harmaata. Missä lumi?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 29.12.2019 klo 14:49

Silloin kun söin vielä lihaa, tein lihapullat ja murekkeet sellaisella ohjeella, että jauhelihan sekaan sekoitettiin pussillinen sipulikeittojauhetta ja purkki kermaviiliä... Tykkäsin siitä!

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 29.12.2019 klo 19:18

Oho, tänään ehdin vasta takaisin tukinettiin enemmälti perehtymään - onpas sulla paljon ruokakuulumisia! Mutta musta oli erittäin kiva lukea sun ompelukuulumisia - ei ehkä niin paljon että henk.koht. osaisin puuttua niihin, mutta oli hauskaa lukea miten kuulostit innostuneelta ja toiveikkaalta ja tyytyväiseltä. 😊

Mulla ei kai ole erityisemmin mitään mitä en söisi (sikaa tai muita lihoja en kyllä kovin usein, muuten kuin joulukinkussa), joistakin ruoka-aineista en pahemmin pidä mutta ei niissä kai erityisemmin ole mitään mistä tulisi kipeäksi.

Kyllä sinä osaat, anna mennä vaan! Ja jos kompuroi välillä, siitä ei yleensä pysyvää haittaa jää, sitten vaan korjaillaan jäljet ja aloitetaan alusta. 🙂

Hyvää uuttavuotta, älä juo niin paljoa et jälkeenpäin harmittaa!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.12.2019 klo 20:34

Kiitos jp ja soroppi.

Tuli paha mieli. Olen ihan yksin. Ei ole peiton lämmittäjää eikä syliin ottajaa. 😥 kai mä pääsen tämän yli vielä.

Pannukakku oli hyvää ja söin kaiken. Lihapullat oli ihan syötäviä.

Sain päivällä tyynynpäälliset neulottuu. Huomen vois kattoo sukkalankaa.

Huomenna pitää mennä kauppaan. Hissi on vielki pimeenä. En tiä uskallanko mennä sillä. Perjantaina en uskaltanu.

Vois ottaa lääkkeet ja alkaa nukkumaan...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.12.2019 klo 13:22

Hissi ei ollu pimeenä enää.

Kävin kaupas ja meni yli 50e. Samalla kävin äitiltä munia hakemas ja siskon kissaa moikkaamas joka on mun vanhemmilla hoidossa.

Tänään katon tallennuksia. Aloitan kohta kutoo taas pikku pätkän sukkia eteenpäin.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 30.12.2019 klo 13:44

saloka kirjoitti:
Tuli paha mieli. Olen ihan yksin. Ei ole peiton lämmittäjää eikä syliin ottajaa. 😥 kai mä pääsen tämän yli vielä.

Haluaisin kirjoittaa että tunnen tuskasi, mutta pelkään että siitä tulisi sanomista koska tilanteeni on niin eri. Etähalaus täältä ystävältä, ei varmaan ihan se mitä kaipasit mutta jos siitä olisi vähän apua!

Pidätkö eläimistä, kissoista tai koirista?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.12.2019 klo 15:01

soroppi kirjoitti:

saloka kirjoitti:

Haluaisin kirjoittaa että tunnen tuskasi, mutta pelkään että siitä tulisi sanomista koska tilanteeni on niin eri. Etähalaus täältä ystävältä, ei varmaan ihan se mitä kaipasit mutta jos siitä olisi vähän apua!

Pidätkö eläimistä, kissoista tai koirista?

Kiitos soroppi. Etähalaus lämmitti. Kyl mä kissoista ja koirista pidän, jos ne ovat kilttejä. Molemmat meillä kotona on ollut.

Meni hermot sukan kantalappuun. No jatkan taas joskus.

Hain glögii. Saan vielä yhen mukillisen ja sit loppuu. Ei ollu kaupassa alessa glögi vielä. Onneks on mehua, mitä voin jua sit.

Huomiset juomat ostettu. Saa nähä mis kunnos oon huomen illalla. En välitä. Jotenki en jaksa välittää mistään, enää.

Äiti ois taas antamassa lankoja. On kuulemma pussillinen siel. En jaksanu hakea