Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.12.2023 klo 13:11

Ei oo eilisiä labratuloksia tullu vielä mun tietoon. Saa nähä mitä niissäkin on sit, jos mitään.

Eilinen päivä meni ihan ok. Ennen labraa siivoiltiin äitin kanssa täällä ja sit mentiin labraan. Reissu meni ihan ok. Sit kotona vietiin äitin kans roskat. Loppu päivän va yritin jaksaa. Syömisen vaikeus ja juomisen vaikeus näkyi todella pahasti. Syöminen meni todella myöhäseksi.

Yö meni vähän huonosti. EI oikee sellai uni tuntunut tulevan millään.

Tuttu haukku mua idiootiksi ja tyhmäksi tossa just. Sanoin takas va että kiitos, nyt tiedän mitä hänki sit ajattelee musta. Hän alko selittää että mun toiveeni yksinäisestä joulusta on täysin tyhmä ajatus ja idioottimaista.

Mut joo. Tänään piti mennä suihkuun, mut enpä taida. Seistessä ja kävellessä sattuu molempiin pohkeisiin niin paljo että liikkuminen on hankalaa. Tälläi istuvalteenki tuntuu jonkin verran.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.12.2023 klo 13:02

pohkeet on vieläkin kipeet, mutta ei ehkä ihan niin kipeet kun eilen oli.

Soitin tk:hon niistä verikokeista, kun ei ollu vastauksia tullu vielä. SIellä elämäänsä kyllästynyt ihminen vastas ja sano sellai että mun olis pitänyt tietää mitä lääkäri ajattelee. No jaa, ootellaan tässä sitten jos joskus tulis tekstari ja siihen vastaus.

Olen tossa hiukan neuloskellut. Koitan pitää hiukan jotain yllä.

Tyttö toss kysy voinko antaa hiukan rahaa, että hän tekis jotain sen eteen. En mä vaadi häneltä mitään, mut kuulemma hän vaatii. No ehotin että jos varastosta hakis lankoja mulle.

Tänään pitäis broilerin suikaleita paistella ja tehä kastike siitä ja sitten riisiä. Ehkä laitan kaikki va surutta pannulle ja lopuksi jotain kasvista joukkoon. Saa nähä koska jaksan aloittaa...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.12.2023 klo 03:24

Jassoo, ei ne kokeet ihan puhtaat ollu. Hb 99 ja muutki kokeet joko alle tai yli viitteen. Muutama tais olla viitteessä. Nyt pitäis ettiä rautalääke ja alkaa sitä ottaa ja toivoo että saisin voimia. Jos mun mahakivut pahenee tai jatkuu kauan, tarvii niistäki sit kertoo ja sit ilmeisesti tutkitaan ettei olis mitään.

Et tällästä tällä kertaa. Päivällä neuloskelin ja sit alko tuntuu kropassa liian pahalta ni menin sohvalle.

 

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 16.12.2023 klo 17:22

Taas on unet menneet huonoiksi. En saa unta illalla ja herään aikaisin aamulla. Väsyttää koko päivän. En vaan saa illalla nukahdettua.

Tänään kävelin kauppaan ja ostin maitoa ja jugurttia ja muita loppumassa olevia ruokia. En jaksanut kovin paljon kantaa. Ehkä maanantaina pitää mennä kauppaan uudelleen.

Vietän suurimman osan aikaa makaillen ja tekemättä oikein mitään. En ole päivän sanomalehteäkään edes avannut. En pysty keskittymään lukemiseen. Yhden koneellisen pyykkiä sain tänään pestyä ja ripustin ne kuivumaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.12.2023 klo 12:06

hiukan huonot yöt olleet taas. Nyt herätessä kurkkukin on kipeenä. On ollut monena ennenki kertaa, joten en vielä huolestu.

Pitäs jtain jauhelihasta tehä tänään. Otin sulamaan ja pitäis keksii mitä siitä tekisi. Hiukan on ideat hakusessa. EI oikee jaksa tehä mitään eikä sellai mikään maustu. Julutorttujaka en oo vielä saanut tehtyy.

Äiti osti mulle rautaa, tyttö tuo vissiin tänään mulle sen. Saa sit nähä miten maha reagoi siihen ja millaisia ongelmia siitäi sit koituu. Se on nestemäistä, joten luulis siltä osin toimivan, ainut on et se on pirun pahan makuista.

Mul on 2 sukat tossa joista langat pitää päätellä. Ne on tosi iso jalkasen. Saa nyt sit nähä kenelle ne sit menee. Mä vaa teen. Varmaan tänää aloitan tossa jossain vaiheessa taas uusien sukkien kanssa. Onneks varret on jo tehtynä.

Mut joo. Koitan kerätä tässä voimia että jaksan mennä tekee teetä itelleni ja sit käydä vessas. Heräsin tossa joku aika sitten. On va sellai veto aika poissa tällä hetkellä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 17.12.2023 klo 13:04

Tänään on parempi päivä. Nukuin enemmän. Ehkä sekin vaikuttaa.

Ulkona on kauhean liukasta, mutta onneksi tänään ei tarvitse lähteä mihinkään.

Yritän tehdä vähän töitä, jos se alkaa sujua.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.12.2023 klo 16:44

tyttö oli käynyt taatan ja mummin luonna. Sen jälkeen tuli tänne. SIt mummi soittikin mulle jonkun ajan päästä ja hän oli mulla kaujuttimella. Puhe kääntyi mummilla yhtäkkiä siihen kun tytön käynnillä mummi kysy tytöltä että huomasiko hän että taata oli hiukan sekaisin. Tyttö sano et huomasi hän ainakin sen että se oli sekoittanut hänet 2 kertaa ainakin muhun. Muutenin oli vissiin puhunut mun ja siskon lapsuudesta ja sekoittanut tytön niihin joukkoon. SIt se oli vissiin kysellyt jotain ihme juttuja ja kaikkea muuta. Mä kommentoisin mummille va että hän tietää sit mihin ottaa yhteyttä, jos pahenee tai jatkuu. Mummi siihen että onhan sillä muistisairaus, joten tä on ihan normaalia. En viitti sanoo et onko normia että ihminen sekoo yhessä yössä aika pahasti, vaikka olis muistisairaus. Kun ihmisellä on taustalla saada aivoinfakteja vähän välii koko ajan, ainakin jonkin aikaa sitten näin todettiin. Ja jos kyseinen henkilö on saanut noita infakteja jotka on johtanut myös sairaalaan asti ja jos kyseinen henkilö muutenkin saa black outeja, eli ns. sekoo. Eli jos hän sairastuu niin hänellä menee herkästi muisti. Eli mun mielestäni tässä on hiukan huolen aihetta. Mut seuraillaan tässä. Saa nähä jatkuuko tämä joulun helvetti, mikä viime jouluna oli. Kivaa tässä on sit ku oma kunto on tälläinen. Pallo on äitillä nyt. Menin sit siskollekkin sanomaan asiasta, tosin sanoin sille että mä en ole sitten kertonut mitään tästä. En mä voi toista pitää pimennossa. Sain ihan tarpeeksi tossa kun isä oli viimeks kipeenä, kun oli kuulemma taas kuoleman portteja kolkutellut. Olivat jopa hoitajat sanoneet että oli todella huonossa kunnossa. Nyt on käynyt ilmi että vissiin 2-3 viikkoa on sairastellut ja meille kerrottiin sitten vasta kun tiputukset oli loppu vaiheessa. En halua että se toistuu enää.

Mut joo, pitäis jaksaa ruokaa tehä. Olen jo suunnitellut mitä teen. Paistan pakastekasviksia ja paistan jauhelihaa. KOitan jos siitä tulis sellaista minkä saisin kurkusta alas ja jotain makua. Pitäis va saada energiaa alkaa tehä sitä. On va todella kylmä ja se vie energiaa tosi paljo kun kroppa tuuppaa täristä. Juon kohta ton mukillsen teetä taas ja katon jos sen jälkeen saisin pikku hiljaa ruokaa tehtyy.

Tytölle sanoin äske puhelimessa että kertoo mulle heti kun ulkona voi liikkua, ni uskallan viä roskat. TÄllä hetkellä mun kotitalon pihat on niin kaamees kunnossa että ei oo ideaakaan lähtee sinne, kun muutenkin jalat on heikossa kunnossa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.12.2023 klo 22:05

et pitää ihmisen olla tyhmä ja tehä itelle kaikkea. Nytkin pitkittää syömistä kunnes on aika heikko olla, kovat kivut ja huono olla. Sitten vasta alkaa ajattelee mitä alkais valmistaa. Loppujen lopuksi huomaa että kello on yli 21.30 ennen kun saa ruuan jäähtymään lautaselle ja syömään.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 18.12.2023 klo 12:45

Kävin kaupassa ostamassa tytölle iltapäiväksi ruokaa, kun tulee koulusta. Ja itselle tietysti myös, mutta itse voin syödä pois vanhojakin ruokia.

Saloka, hienoa, jos jaksoit itse laittaa ruokaa! Minulla on viime aikoina mennyt valmiita ruokia lämmittämällä nämä syömiset. En ole jaksanut laittaa mitään itse.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.12.2023 klo 13:57

tyttö herätti mut yöunilta.Olen antanut hänelle sen suoda. hän kattelee välillä järkevän ajan kun soittaaja keksii ihan muuten vaan jutun, että saa mut hereille. Tietää että kun näen kellon ja kun alan puhelee niin alan heräilemään. EIhän nytkään sillä paljoo ollu järkee soittaa, halus vaan ehkä etten nuku kovin kauan. Tosin olen taas aamulla nukahtanut joskus 6 jälkeen.

Otin ekan rautalääkeannoksen. Äiti hommas mulle nestemäistä, mikä ainaki viimeks sopi mun mahalle. Nyt on va pienoinen ongelma. Se alko polttaa ja sattuu kurkkuun ihan järjettömästi. Kesti tosi kauan että alko laantuu jaehkä nyt alkaa helpottaa ja minuutteja on monia kymmeniä. Kyl mä oon tienyt että tossa kurkussa on jotain tollast juttua, mut en ihan tätä odottanut, eikä juominenkaan auttanut asiaa. No katotaan mitä tuleman pitää sitten loppujen lopuksi.

saa kohta mennä valon laittaa päälle.

Tyttö odottaa että alku vuonna laittaa paperit menemään yhteen kouluun. Onneks se on vissiin alle 2 vuotinen tutkinto (mikä lie). Joku hautausjuttu linja, jos oikein ymmärsin että suunnittelee ja toteuttaa vissiin hautajaisjuttuja, tai jotain tällästä. TYttö ku tykkää härlätä tollasia kovasti, vaikka hänellä onkin todella paha värisokeus. Mut silti hän maalaa ihan järkyttävän hienoja tauluja. Vielä ei ole näkyny että ei erota värejä, en kyl tiä miten hän sen pystyy välttää. Monet ihmiset on ihmetellyt hänen maalauksia, ekana kehutaan että on todella kauniita ja sitten kun heille kertoo että tytöllä on todella paha värisokeus joka estää jopa ruuantekemisen, kun ei erota onko liha kypsää tai raakaa ja vissiin jopa pullista ei erota onko kypsiä tai raakoja jne. niin ihmiset on ihmetelleet sitä. Tiesin jo hänen lapsuudessa että jotain on vialla kun hän aina tuli värikynä pinkka kädessä luokseni ja pyysi antaa mm nurmikkon värisen kynän. Alussa annoin, mut sitten aloin ehdottaa että hän alkais ite yrittämään ettiä sen värin. Koulussa yksi opettaja keksi yläluokalla että hän laittaa lapun kynän päähän että mikä väri se on. Muut luokkalaiset auttoivatkans. Oli siellä koulussa sellaisia opettajia että eivät ymmärtäneet vaikka lappua näytti ja luokkalaiset yrittivät kertoa. Kokeissa oli tehtäviä johon piti värejä käyttää tai etsiä värien seasta jotain. Eihän tyttö siihen pystynyt ja sai hylkyjä ja opettaja ei välittänyt millään syytä vaikka koko luokka hänelle yritti sanoa. No onneks ne ajat on jo poissa.

Mut eipä tässä tämän ihmeempiä...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.12.2023 klo 08:20

Ihana olo taas. Kipuja, heikko olla ja alle 4h yöunet takana. Olisin jääny nukkuu, mut tukari tulee tasalta. Kivut ehkä tiedän ja toivon että ne alkais pikku hiljaa helpottaa. Heikko olon ehkä arvaan, mut en voi tehä mitään ennen klo 11. Pitää va istuu ja kestää ja toivoo että aika menee nopiaan.

Pitäis pakkasesta ottaa hernekeittopussikin sulamaan. Sais jotain syötyy.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.12.2023 klo 15:23

tyttö ja koiruli tuli puurolle. Koiruli sai puuroriisiä ja sekaan nakin. Ei uskallettu puuroo antaa oikee. Tyttö kehui taas puuroa, mä en voinu yhtyy siihen koska pakosta söin sen vähän mitä lautaselle pistin. Oli niin kamalaa syä ku olla ja voi. Tiedän että se oli varmasti ihan hyvää. Myöhemmin ku poikkis toi koirulille herkkupussin ja luun, hänki otti puuroo ja söi jonkin verran.

Koiruli näyttää hiukan mieltä nyt. Tyttö toteutti monen kuukauden uhkailunsa ja letitti koirulin hännän. EI vissiin tykännyt. SIt kun koirulilla on joulupuku päällä, ni ei oikee tykänny kuulemma siitäkään. Voi koirulia ku häntä koetellaan koko ajan.

Katoin tossa marraskuun alun labroja ja joulukuun. Marraskuussa oli hb 130 ja joulukuussa 99. Hiukan olen tässä sitä ääneen ihmetellyt. Sanoin äitille tossa jokin aikaa sitten että alku vuodesta alan kyselee jotain, jollei olossa tapahu mitään. Luulis että siihen mennessä olis jotain näyttänyt toi rautalääkkeen otto. Olo on edelleen sellainen heikko. Yritin tossa tiskikone asioita hoitaa, mut alko loppu puolella tuntuu jo niin pahalta että en enää alkanut jatkaa.

Tyttö ja koiruli on täällä, en tiedä kuinka kauan ovat. Tyttö tossa kattelee leffaa...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.12.2023 klo 16:05

yö oli taas kaamee, aloin 8.30 tienoilla koittaa nukkuu, mut ei tuntunut uni tulevan pitkään aikaa. Onneks sitten lopulta joskus nukahin hetkeks sentään.

Mun ns. toiveeni toteutettiin ja mut on annettu olla suht rauhassa täällä. Tyttö, koiruli ja äiti kävivät tossa vähän aikaa sitten ja toivt mulle hiukan jotain jouluruokaa ja äiti siivoili täällä. En ois halunnu sen siivoavan.

Nyt sit saan loppu illan olla yksin ja ihan rauhassa. Laitan tossa kohta ehkä jotain ruokaa itelleni ja koitan syä ees vähän. SIel on vissiin maksalaatikkoa ja kinkkua ainakin. Epäilen että en niitä keitettyjä perunoita tänään syö vielä, ennemmin sit huomenna.

Äiti vei 3:t sukat mitkä olen saanut tässä tehtyä. Kuulemma laittaa laatikkoon odottaa ja kuulemma kyl ne jollekkin sit kelpaa joskus, kun oikean jalan löydetään.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 25.12.2023 klo 14:11

Kävin kirkossa aamulla, mutta ei ollut joulutunnelmaa siellä. Tuntui vaan raskaalta kulkea sinne ja takaisin.

Väsyttää kovasti. Nyt on taas ollut pari huonoa yötä peräkkäin. En saa unta ja heräilen jatkuvasti. En tiedä miksi. Se ei koskaan tunnu liittyvän oikein mihinkään. Nyt se voisi liittyä jouluun, mutten tiedä millä tavalla. Luulen, että yöt on huonoja riippumatta mistään tapahtumista. Välillä ne vaan on huonoja. Suurimman osan aikaa.

Tänään ei tarvitse jaksaa tehdä enää mitään. Mietin, että olisin mennyt laulamaan kauneimpia joululauluja vielä, mutta en jaksa lähteä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.12.2023 klo 04:46

Olen ehkä löytämässä käsitöiden pariin, jos vaa n jaksaisin istua aina. Aattona äiti vei multa 3t sukat ja nyt oottaa taas 2t sukat niin et huomenna pääsen päättelee. Tosin hiukan huijaan ja olen aikaisemmin varret tehny. Nyt äiti on huolissaan, ettei mulla lanka lopu.

Hiukan oli aamulla kiukkua ku katoin kelloa, 14.30. Olin taas saanut suht hyvi  ja kauan nukkua. Pari yötä meniki ainaki siihen et menin 8.30 aikaa tai jälkeen koittaa nukkumista ja huomasin ettei se ihan heti onnistu. Meni kauan nukahtaa. Nyt taas näköjään valvon, vaikka päätä särkee ihanasti. On särkeny koko päivän. Mut katotaan koska uni sitten tulee.

Tyttö lähti kavereiden kans mökille. Koiruus oli sit siel karannu. Onneks ei ollu aUton alle menny, va tyttö oli saanu ojasta siitä kiinni.