tyttö herätti mut yöunilta.Olen antanut hänelle sen suoda. hän kattelee välillä järkevän ajan kun soittaaja keksii ihan muuten vaan jutun, että saa mut hereille. Tietää että kun näen kellon ja kun alan puhelee niin alan heräilemään. EIhän nytkään sillä paljoo ollu järkee soittaa, halus vaan ehkä etten nuku kovin kauan. Tosin olen taas aamulla nukahtanut joskus 6 jälkeen.
Otin ekan rautalääkeannoksen. Äiti hommas mulle nestemäistä, mikä ainaki viimeks sopi mun mahalle. Nyt on va pienoinen ongelma. Se alko polttaa ja sattuu kurkkuun ihan järjettömästi. Kesti tosi kauan että alko laantuu jaehkä nyt alkaa helpottaa ja minuutteja on monia kymmeniä. Kyl mä oon tienyt että tossa kurkussa on jotain tollast juttua, mut en ihan tätä odottanut, eikä juominenkaan auttanut asiaa. No katotaan mitä tuleman pitää sitten loppujen lopuksi.
saa kohta mennä valon laittaa päälle.
Tyttö odottaa että alku vuonna laittaa paperit menemään yhteen kouluun. Onneks se on vissiin alle 2 vuotinen tutkinto (mikä lie). Joku hautausjuttu linja, jos oikein ymmärsin että suunnittelee ja toteuttaa vissiin hautajaisjuttuja, tai jotain tällästä. TYttö ku tykkää härlätä tollasia kovasti, vaikka hänellä onkin todella paha värisokeus. Mut silti hän maalaa ihan järkyttävän hienoja tauluja. Vielä ei ole näkyny että ei erota värejä, en kyl tiä miten hän sen pystyy välttää. Monet ihmiset on ihmetellyt hänen maalauksia, ekana kehutaan että on todella kauniita ja sitten kun heille kertoo että tytöllä on todella paha värisokeus joka estää jopa ruuantekemisen, kun ei erota onko liha kypsää tai raakaa ja vissiin jopa pullista ei erota onko kypsiä tai raakoja jne. niin ihmiset on ihmetelleet sitä. Tiesin jo hänen lapsuudessa että jotain on vialla kun hän aina tuli värikynä pinkka kädessä luokseni ja pyysi antaa mm nurmikkon värisen kynän. Alussa annoin, mut sitten aloin ehdottaa että hän alkais ite yrittämään ettiä sen värin. Koulussa yksi opettaja keksi yläluokalla että hän laittaa lapun kynän päähän että mikä väri se on. Muut luokkalaiset auttoivatkans. Oli siellä koulussa sellaisia opettajia että eivät ymmärtäneet vaikka lappua näytti ja luokkalaiset yrittivät kertoa. Kokeissa oli tehtäviä johon piti värejä käyttää tai etsiä värien seasta jotain. Eihän tyttö siihen pystynyt ja sai hylkyjä ja opettaja ei välittänyt millään syytä vaikka koko luokka hänelle yritti sanoa. No onneks ne ajat on jo poissa.
Mut eipä tässä tämän ihmeempiä...