Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 12.05.2022 klo 14:10

Saloka, olipa kauhea tuo äitisi reaktio viestiisi. Ei ihme, jos tuollaisista tulee huono olo eikä enää jaksa sitäkään vertaa kuin normaalisti.

Sain syötyä valmista ruokaa ja siinä mielessä on nyt parempi olo. Yritin mennä Elämää traumojen kanssa -chatiin, mutta siinä lukee, että "Ryhmächat on päättynyt", vaikka sen juuri muutama minuutti sitten piti alkaa. Ehkä se on peruttu tai täynnä. Silloin siinä pitäisi lukea peruttu tai täynnä. En ymmärrä. Aihe olisi ollut todella osuva ja ajankohtakin olisi onnistunut tänään. No jotain on käynyt, jotta noin on.

Mietin, jaksaisinko jotain muuta alkaa tehdä. Siivota pitäisi, mutten millään jaksa sitä.

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 12.05.2022 klo 14:25

Purjevene kirjoitti:
Elämää traumojen kanssa -chatiin, mutta siinä lukee, että "Ryhmächat on päättynyt", vaikka sen juuri muutama minuutti sitten piti alkaa. Ehkä se on peruttu tai täynnä. Silloin siinä pitäisi lukea peruttu tai täynnä. En ymmärrä. Aihe olisi ollut todella osuva ja ajankohtakin olisi onnistunut tänään. No jotain on käynyt, jotta noin on.

Hei ja tiedoksi, että nyt chattiin pääsee! Ohjaajat olivat epähuomiossa avanneet chatin väärään aikaan ja tulleet kuluttaneeksi chattihuoneen jo etukäteen. Nyt chat on luotu uudestaan ja pitäisi toimia. Toivottavasti ehdit vielä mukaan!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.05.2022 klo 14:56

Purjevene, se on ihan yleinen reagointi äitiltä. Ihme ettei naura päin naamaa. Illalla kun soitin tai oikeastaan laitoin viestii sukan alusta, joka ei mee mulle. Äiti sit soitti ja sano että mitä lankaa. Jos mulle sopii että teen noi sukat ja sit hän vaikka ottaa ne ja hän ostaa uuden lankakerän tilalle. En jaksa alkaa noita 2x 20 kerrosta alkaa purkaa ja taas tehä lisää.

Täällä on joku ihme haju koko ajan. Ehkä noi roskikset haisee jo, mut en jaksa lähteä viemään niitä. Taisan laittaa jätesäkkiin ne, ettei haise enempään.

Chattikin meni päin mäntyy. Saa nähä miten seuraava menee. EI oikee jaksa keskittyy mihinkään, kun pää on kipeenä ja kroppakin. Ehkä olis parempi mennä sohvalle maate. mut luonto ei anna periksi.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 12.05.2022 klo 15:40

Saloka, onpa tosi raskasta tuo äitisi toiminta ja puheet. Minun äitini on vähän samansuuntainen.

En tiedä, miksi mielestäsi chatti meni päin mäntyä, mutta minulle siitä samasta chatista tuli tosi huono olo, vaikka ennen sitä oli ollut jo muutaman tunnin ajan pitkästä aikaa tasapainoinen hyvä olo. Harmitti, että menin siihen sitten kun se alkoi toimia. Huono olo ei vieläkään ole kokonaan ohi, vaikka hain jo apua siihen ja selvisi mistä se tuli. Tekisi mieli ravistaa turha pahoinvointi pois, mutta se on syvällä sisälläni enkä pääse siitä eroon.

Yritän alkaa lukea. Jos pystyisin keskittymään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.05.2022 klo 17:05

vasen peukalo sattuu ja en pysty paljoo neuloo kerralla.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.05.2022 klo 17:24

pelottaa... toi käsi on kokonaan pois pelistä, enkä uskalla ottaa särkylääkettä. Koko vasen käsi sattuu olkapäästä sormenpäihin asti. Voimat siitä on melkein mennyt. lämmin se on, et veri kiertää kyl. kellon jo löysensin ja hihan laitoin paremmin, sekin löysällä. Tä kirjoittaminen on vaikeaa tolla kädellä.

Ei mulla muuta....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 12.05.2022 klo 18:32

Söin jäätelön. Ehkä se on minun iltaruoka. Tosin on vieläkin nälkä. Pitää varmaan yrittää syödä jotain oikeaakin ruokaa. Vanhaa keittoa on vielä vähän jäljellä. Ehkä lämmitän sitä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.05.2022 klo 20:23

käsikipu hellitti.

Tyttökin on aktivoitunut hiukan. Tehnyt enemmän mitä mä koko viikon. POikkis oli tehnyt tortilloita, jotta tyttö oli saanut syötyy. Juttelimme tossa melkein 30 min.

Söin äskö leivät ja muroja. Nyt on maha täynnä taas.

Mietin tässä pitäiskö mennä sänkyyn vai ola tietsikalla.

Käyttäjä Hantzki kirjoittanut 13.05.2022 klo 04:06

Taitaa olla nukkuminen pelkkä haave. Unelma: painaa pää pielukselle, haistella puhtaita lakanoita, tuntea peitto. Ai että.

Jos en saa unta nyt niin stressaannun näköjään koska ens yönä oletan että en joka tapauksessa saa nukuttua koska poika tulee yökylään. Kun nukun jonkun muun ihmisen kanssa saman katon alla ni nukun automaattisesti huonosti. Mutta näitä unettomia öitä on ollut ennekin. Ennen olen noussut ylös, ottanut kahvia tai teetä. Lähtenyt käymään kävelyn ulkona. Ajatellut että tämä nyt on tämmöinen yö vaan. Kyl tää tästä. Mut on kyl pitkä aika että ei kerta kaikkiaan saa unta, että pakko nousta ylös. Ei tietenkään ollut pakko nousta ylös. Mutta nousin. Ja tuo stressaaminen seuravasta yöstä ei auta tietenkään nukkumaan tänä yönä. Kyllä minä nukuin jotain 4h? Pohdin vaan... jos heräsin 1.45. Ja horrostin hetken ennenku nousin. Anteeksi avautuminen.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 13.05.2022 klo 07:05

En saanut oikein nukuttua. Heräilin pitkin yötä ja kokonaan puoli viideltä. Tärisevä olo on eikä uni tule. Kauhuntunteita oli aamulla, kunnes ymmärsin nousta ylös. Ne pahenevat usein, jos jään sänkyyn, vaikka väsyttäisi kovasti.

En haluaisi tätä päivää. Väsyttää liikaa ja on huono olo.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.05.2022 klo 11:28

Hantzski, kyl tääl saa avautuu.

Purjevene, harmi et yösi meni huonosti.

Mä täs mietin, nousisko vai ei...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.05.2022 klo 12:10

Nousin sit ja lysähin tetsikan eteen. Vois kokeilla jos tänään pystyis käsitöitä tekee. Ei toi käsi ainakaan niin kipee enää oo. Pitäis jaksaa roskia viä roskiin, mut ei jaksa tällä hetkellä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.05.2022 klo 15:27

tein limevettä ja join sen 1,5 litraa melkein kerralla.  oli hyvää. nyt ootan, mitä maha tykkää.

tyttö käyny tatuoijalla. hiukan paremmassa kunnossa.

mä en oo. ei va jaksa täkk hetkellä. perusin myyjäisiinki menon.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 13.05.2022 klo 17:23

Saloka, hyvä jos käsi on edes vähän parempi. Kauheaa varmaan se kipu ja kun ei tiedä, mistä se tulee ja onko vakavaa vai meneekö ohi. Millainen päivä tänään on sinulla ollut?

Aina ei jaksa edes roskia viedä. Sain vietyä tänään, pitkästä aikaa. Nyt on ihan vetelä olo. Ei roskien viennistä vaan koko päivästä. Kävin syömässä päivällä, mutta nyt alkaa olla taas nälkä. En ehkä ollut tarpeeksi nälkäinen kun menin enkä syönyt tarpeeksi. En tiedä. En jaksanut silloin syödä enempää. Yleensä en jaksa enää illalla syödä mitään, jos olen käynyt jossain lounasaikaan syömässä, mutta nyt on selvästi nälkä taas.

Hantzki, yökyläilyt olisi minullekin vaikeita. Vaikeaa on yksinkään saada nukuttua.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.05.2022 klo 18:30

sain syötyy 2 kiiviä ja 2 banaania, tosin helppoa se ei ollut. Ekan kerran banaanin tuoksu teki pahaa ja se maku ja koostumus. Mut otin palan kerrallaan ja söin. Kauan siinä meni, mut eihän mulla ole mihinkään kiire. Kiivit meni hiukan paremmin. Onneks e ollu kamalan kirpeitä.

Olen jonkin verta saanut neulottuu. Enemmänki vois, mut ei vaan jaksa.

Kohta haen teetä lisää...