Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.07.2019 klo 22:35

-aika käpertyä peiton alle nukkumaan 7433 askeleen verran noin tänään käveltynä..

-syömiset meni vähä harakoille. Puolikas maksalaatikko ja 80g suklaata. Jos huomenna menis paremmin..

-onneks aamulla saa nukkua, sen jälkeen ku olen lääkkeet ottanu.

-äiti viettää huomenna ulkona aikaa, joten mä oon vissiin sisällä ja kudon. Mulla on sukkakudin mukana.

-mut nyt oikee hyvää yötä /huomenta..

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.07.2019 klo 09:34

Huomenta.

-nukuin yön suht hyvin. Aamulla huomasin että olin unohtanu sukat kotiin. Ei ole eka kerta.

-kävin äskö kuvaamassa pihaa ja kukkasia jne. Muistoja vähän.

-en tiä mitä teen tänään. Olen vissiin va. Otin kutimet tänne alakertaan jo valmiiksi.

-huomen tarvii kotona käydä apteekissa.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 05.07.2019 klo 09:54

Miltä tuntuu olla mökillä nyt kun olet siellä? Kuulostaa että sulla oli aktiivinen päivä ennen, toivon sulle leppoisaa sukankutomispäivää. Jos siellä on hyvä sää voit ehkä piipahtaa uudestaan ulkona jossain välissä, jos siltä tuntuu 🙂

Toivottavasti gynekologilla on ajatuksia siihen mikä voimakkaat vuodot aiheuttaa, joko sulla on tiedossa milloin sinne pääset?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.07.2019 klo 21:27

Moikka soroppi.

Ei tä erikoiselta tunnu, verrattuna kaupunkiin. Pää on ollu eilisestä kipeenä. Syömiset tuuppaa jäämään. Olen ollu tänään äitiä auttamassa ulkona. Verkotettiin mansikat ja viinimarjat. Sit autoin siirtää puupöydän ja tuolit eri paikkaan. Vähän olen kutonut, mut en jaksanu enempää. Olen va maannu peiton aĺla sohvalla, välil silmät auki ja välil ki.

Huomen aamusta on ennen 9 herätys. 10ltä lähdetään keskustaan ja sieltä bussilla takas kotiin.

Isällä on menny intervalli huonosti.

Mut taidan ottaa aikaisemmin lääkkeet ja alkaa nukkuu....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.07.2019 klo 18:58

Kotona ollu iltapäivästä. Matka meni ihan ok, jollei edessä istuvaa känniläistä lasketa.

Kotona huomasin digi boxin temppuilevan ja yhden kukan kasvaneen korkeutta.

Olen lueskellu netistä raudanpuutteesta. Huomaten että siitä on paljon tietoa. Jaksais va lukea.

Otin rauta-vitamiini shotin päivällä kun tulin. Maistu tosi pahalle. Ei ainakaan maha ole reagoinu mitenkään siihen.

Mun piti apteekissa käydä tänään, mut siirsin sen maansntaiksi. En jaksanu enää lähtee kävelee, kun tulin. Henkeä ahdistaa pienestäkin kävelemisestä ja silmät pimenee.

Onneks ensi viikko on vapaata. Maanantaina olis ryhmä, mut mun on pakko laittaa viestiä sinne ja kertoo tilanne ja sanoa etten pääse vähään aikaa tulemaan.

Ulkona on pelottavan tummia pilviä. Pelkään ukkosta. Toivottavasti menee ohi, niin kun aina menee...

Käyttäjä kirjoittanut 07.07.2019 klo 09:34

Hei saloka

Kiva että reissu meni hyvin. Ja toivottavasti sait nukuttua yöllä, vaikka ilmat oli mitä oli, miltä ne nyt näyttävät. Täällä on pilvistä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.07.2019 klo 14:19

Kiitos pikemiten.

Olo alkaa kohentuu. Henkee ei ahista enää niin paljoo, mut silmät tykkää pimenee kun lähtee liikenteeseen. Jalat on vielä heikot.

Pissalla saa käydä enemmän kun ennen.

Mut tänää kerätään voimii, et huomen jaksaa mennä apteekkiin ja kauppaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.07.2019 klo 18:20

Oon yrittäny jua ja syä. Kerätä voimia.

Kattelen ympärille. Koti on sekainen. Mitään en jaksa tehä, en ees käsitöitä. Omahoito saa jäädä, kukkien kastelu jää... jos huomenna olisi enemmän voimia ja sais jotain aikaiseksi.

Jaon dosetinki jo iltapäivällä. Silloin oli hetki ku jaksoin. Nyt en jaksa. Keskiviikkona loppuu pillerit. Pelkään sen jälkeistä tilaa. Jos mä alan taas vuotaa ku seula. Entä jos mun kroppa ei enää jaksa sitä. Entä jos mä en jaksa sitä.

Käyttäjä kirjoittanut 07.07.2019 klo 19:37

Milloin pääset gyn.lle?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 07.07.2019 klo 20:16

Mä oon jollekin ruoka-aineelle allerginen. Kieli ja huulet rikki.

Ei sitä joka päivä tarvitse saada jotain tehtyä. - Sitä yritän vakuuttaa myös itselleni.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.07.2019 klo 22:08

Pikemiten kirjoitti:
Milloin pääset gyn.lle?

- ei ole aikaa tullu vielä.

Jardin Prive kirjoitti:
Mä oon jollekin ruoka-aineelle allerginen. Kieli ja huulet rikki.

Ei sitä joka päivä tarvitse saada jotain tehtyä. - Sitä yritän vakuuttaa myös itselleni.

-mullakin on ruoka-aineallergioita. Mut se näkyy vaan mahassa. Ärsyttää kun nyt on kasvot niin kuivat, et hilseilee ja punottaa. Laitoin yhtä steroidi-rasvaa siihen. Perusrasvat ei auta, ne imee heti. Epäilen et johtuu tost hormoonista mitä olen joutunu syömään.

-äiti miettii, miten isän saa enää intervallille. Ainut on, äitin työpaikalle. Se on kyl ihme et altzhaimer-potilasta aina pidetään tyhmänä, ainakin isää. Ei isä tyhmä o. Sattuu, kun isää satutetaan. Alan aina itkee kun näen tai kuulen isän itkevän.

-pitäis oottaa et lääkkeet vaikuttaa. Joku koira räksyttää taas jossain. Pissalla saa juosta taas ahkeraan.

-huomenna eessä taas shotti. Hyi hitsi ku toi mun vesipulloni maistu siltä. Olin aamulla juonu vettä pullosta päälle.

-huomenna pitäis jaksaa mennä kauppaan ja apteekkiin. Kyl sinne meno ehkä onnistuu, ku on alamäkee, mut kotimatka on täyttä ylämäkee. Pitää va jaksaa.

-katon jos siivoa jaksaisin huomenna. Kukat ainakin tarvii vettä. Vois kattoo koska mä sinne suihkuun kyen menemään.

-laitoin nyt jo ryhmän ohjaajalle viestiä, etten tiä koska pystyn jatkamaan. Mä haluun itteni kuntoon ekana, ennen ku keskityn siihen.

-mut nyt hyvää yötä/huomenta

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.07.2019 klo 15:18

Otti voimille kun kävelin vanhempien kautta kauppaan. Olen puoliks tyhjentäny tiskikoneen sebtään.

Joudun torstaina ramppaa vanhemmilla, ku äiti lähtee tytön kans. Toivottavasti jaksan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.07.2019 klo 18:44

Täyttelin gynen papereita. En mä osaa niihin vastata. Samalla tuli paha olla, henkisesti.

Tänää on taas henkee ahistanu oikee uurakalla. Oli lähel etten olis äitil laittanu viestii ja sanonu ettei tästä tuu mitään enää. Kun ei olohuoneesta pääse ku vessan ovel, alkaa tuntuu et taju menee ja jos menee keittiöön joutuu siellä nojaa lavuaariin ja henkee ottaa jonkin aikaa. Vaikka kuinka hiljaa kävelisin.

Pelkään tulevaa vkl:a. Jos alan vuotaa ihan järjettömän määrän. Ei mulla ole voimia siihen. Ei henkisiä eikä fyysisiä.

Huomen illalla otan viimisen pillerin. Toivon että torstaina ei tuu mitään katastrofia.

En mä o jaksanu mitään tehä täällä. Siirrän sen aina huomiseen.  Tiskit on pakko jotenki huomen pestä, ne haisee jo.  Pyykkiä on pestävä, housut loppuvat. Samalla vois vaihtaa petivaatteet, nyt ku toin ne äitiltä pesusta. Oma suihkukin oottaa...

Halu olisi tehä kovasti, mut sit pelkään tajun menettämistä ja hengenahistusta.

Rauta on sopinu ihan hyvin mulle. Ei ole huonoa oloo, eikä mahaongelmia. Se va on pirun pahan makuista.

Sain vihdoin kirjekaverille kirjoitettua ja postitin tänään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.07.2019 klo 10:47

Pyykit koneessa. Tiskit koneessa. Kuivat vaatteet kaapis. Kyl se täs menee välillä istuen ja itku kurkussa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.07.2019 klo 19:03

Sain kaikki paitsi imuroinnin, roskien korjaamisen suoritettua. Olen mä myös puhki. Tulin nyt jo sänkyyn ku en jaksanu telkkaa kattoo. Tein petin ja oon hiestä märkä ja hengästynyt. Tekis va mieli laittaa silmät kii, mut ei voi. En tiä mitä jaksan enää tehä. Maanko mä tän 3h va sängys kattoen kattoa.

Huomen pitää 2x käydä isän luonna. Miten mä jaksan ne matkat kävellä.

Rupee hiki laskeutuu.

Ruokahalu on täysin kateissa. Just ja just saan 2x päiväs syötyy jotain. Huomiseks pitää ruokaa tehä. Ei ole pitsaa enää, mitä voi lämmittää ja syä. Jos yritän tehä jonku kastikkeen ja jaan sen 3lle päivälle. Sit joka päivä laitan lisäks joko nuudelia tai makaronia. Mut se on huomisen homma. Otan sit vaik tuolin ja istun siinä.

Jännittää ku kerroin viestissä äitille missä mennään. Äiti aamulla vähätteli mua ja olis raahannu mut mihin milloinki, mut totteli sanaa ei. Äitì vastas viestiin et soittaa mulle. Ei ole soittoo tullu vielä.