Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.08.2021 klo 23:34

Nyt pitäis alkaa nukkuu, mut käyn liiallisil kierroksilla. Kropas on kipuja, mut ei se mua haittaa. Kuuntelen musaa. Pitäis kasvot hoitaa vielä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.08.2021 klo 13:05

Kasvot on taas vaihteeks ku korput ja mä mietin mitä hittoa mä niihin laitan. TUntuu kiree naamari koko ajan kasvoilla ja kuollutta nahkaa tippuu pois.

Isä oli veritankkauksella tänään. Hyvin kai menny.

Äiti on mulle vähän suuttunut, kun en lähtenyt hänen kans isoon kauppaan. En jaksa ja mulla oli tämä päivä jo suunniteltu, eli olen tässä menossa suihkuun ja samalla pesen nyrkkipyykillä housuja.

Mut joo, mä meen...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.08.2021 klo 17:04

saa nähdä kuinka kauan tämäkin pääkipu jyllää. Vihloo oikeaa takaraivoo välillä niin hemmetisti. Mut kyl se täs menee.

Tein mansikka-avokado-banaani-soijajogurttismoothen. Oli ihan hyvää.

Sain suihkussa käytyy. Vähän vaikeeta se oli. Sain 4t housut pestyy. Ke yritän viä äitille pyykit.

Kiva kirjoittaa, ku ei näe tekstii....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.08.2021 klo 19:40

pääkipu sen ku jatkuu...

Isällä on noussu lämpö yli 37. Saa nähä millainen huominen on.

TÄällä on vesi täysin poikki, tai nyt tulee keittiöstä liruttamalla vettä, mut vessast ei tuu mitään. Onneks vedenkeittimes oli mukillinen vettä ja tos pullos viel n. 2 dl vettä. Pärjään niillä tämän illan.

Laitoin tänään ekan kerran villasukat jalkaani, tänä syksynä. Ihanasti lämmittää varpaita ja pohkeita kun on paksut ja polviin asti.

2.5h päästä alkaa ssuomen peli. Ratkaisu ottelu. Saa nähä tarviiko tämän jälkeen enää suomen pelejä tässä kisoissa kattoa.

Mä toivoisin että äitillä olisi nyt järkeä päässä ja että ei huomenna mentäis mihinkään. Että hän hoitais isää nyt ja kattois mihin toi kuume isällä kehittyy. Isällä on se paha ongelma, että kuumeisena hänen jalat lähtee alta. Ja kun hän on muistisairas, ni hän ei muista aina sitä. Hän vois ihan hyvin huomenna jäädä sänkyyn lepämään, mutta hänen luonteensa ei anna siihen lupaa. Samanlainen luonne ku mulla.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 31.08.2021 klo 05:03

Heräsin tosi aikaisin. Tänään paljon tekemistä, tytön asioita pitää hoitaa. Väsyttää. Eilenkin oli paljon kaikkea. Tuntuu, etten jaksa. On sellainen olo, että pitäisi pysäyttää kaikki. Yritän vaan selvitä ja suorittaa ja koko ajan tulee lisää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.08.2021 klo 14:13

Purjevene  💗

Pitäis mennä pottuja ja porkkanaa laittaa uuniin, et saa jotain ruuan näköistä. EIhän se kovin terveellistä ole, mut saahan jotain purtavaa. Huomenna sit makkaraa tai jotain semmosta joukkoon.

Käytiin äitin kans sellaisella isossa kirpputori tapaisella paikassa ja tokmannilla. En ostanut mitään, kun ei mulla ole kiinnostusta ostaa mitään.  En oo siinä kunnossa että kiinnostais joku.

Jalka meni kipeeksi taas, enkä saa sitä taipuu mihinkään.

Mut eipä täs muuta

Käyttäjä Zirkoni kirjoittanut 31.08.2021 klo 20:27

siis miks sä viet sun pyykit äidille pestäväksi? 😳

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.08.2021 klo 20:55

Sain vihdoin tekemäni jämälankasukat valmiiksi. Nekin meni päin mäntyy, kun niistä tuli liian isot. No kokeillaan seuraavista pienempiä. Värit sopii ihan hyvin toisiinsa. Äiti oli ainakin tyytyväinen.

Mul on ihme kipuja ollu taas. Pelottaa kun ne on välillä vasemmalla puolella. En tiiä oonko sit ahdistunut. Päätä sattuu vähän vielä.

Söin iltapalan tos. Viimiset leivät. Huomenna onneks saa lisää. Pitää muistaa va mitä kaikkea mun tarvii raahata äitin luo huomenna. Olen ku kävelevä muuttokuorma.

Mitähän sitä tarvii pakata huomiseksi... piikit, lääke, desifiointiaine, 12 litran pulloa, pyykit, kukkaro, maski... Onkohan tossa kaikki. Varmaan koitan kärrykassiin tunkee noi pullot ja sit reppuun ja putkikassiin pyykit. lääkkeet ja piikit menee vaikka taskuun.

Jännittää ku äiti piikittää mut huomenna. TOivottavasti hän kuuntelee mun ohjeet. Äitil on tapana tehä oman pillin mukaan.

Harvoin pyydän häneltä apua. Mut nyt on pakko. TOi rokotuskäsi on vielä hiukan punanen ja turvonnut. Painaes tuntuu että lihakseen on osunut. Mut päivä päivältä parempi, mut aika vaan ei riittänyt toipuu.

Isällä oli alku illast taas lämpö noussu. Äiti antaa para-tabsia illaks.

Tein muuten tosi hyvää ruokaa tänään. Kuorisin ja pilkoin porkkanaa ja perunaa ja sekaan laitoin öljyy (tuli vähän liikaa) ja jotain yrittisuolaa (mitä lie). Sit uuniin vaan, kun oli pellille levittänyt. Oli kyl niin hyvää että jäin kaipaamaan lisää sen lautasellisen jälkeen lisää. No huomenna saan tehä lisää kuhan ostan porkkanoita lisää ja jotain lihaa. Ilmeisesti joko makkaraa tai sit lihapullia, tai molempia. TÄnään ei vaan ollu mitään lihaa, ei o ollu pitkään aikaa.

Mut kaipa mä alan jatkaa striimin kattomista ja samalla kutoo seuraavia sukkia, vähän hitaammalla tahilla. Kohta alkaa suomen pronssiottelu....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.09.2021 klo 12:30

Zirkoni, Mä jotenkin ahdistun täällä, kun pesukone on päällä. Pelkään jokaista sen ääntä. Enkä tällä hetkellä kestä sitä. Yritän jossain vaiheessa taas pestä.

Nyt on piikitetty, hyvin meni. Kirveli ihan sairaan paljon, mut hyvin meni ja hengis pysyin. Äitin kans käytiin apteekissa ja jossa yllätyksekseni sain 3 lääkettä yhden sijaan. Kaupasta tuli haettuu makkaraa ja nakkipaketin, joten ruoka turvattu. Porkkanoitakin tuli lisää ostettuu.

Nyt mietin mahaani, yleensä lääkkeet sekoittaa sen tai viimeistään se että tulen jostain tai laitan jotain suuhuni. Nyt ei mitään. Sain ihan rauhassa olla tuolla ja istuakkin hetken ja pölöttää isän kanssa.

KOhta pyttipannua, uunissa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.09.2021 klo 15:04

tein ja söin liikaa ja nyt jo ketuttaa. Kai mä tämän yli pääsen jotenkuten.Alan tos sukkia neulomaan, jollei muu auta. TAi sit pitäiskö mennä pikku levolle sohvalle. Pitää tässä miettii vielä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 01.09.2021 klo 15:42

Olisin tänään ehtinyt ahdistus ja stressinhallinta -chattiin kerrankin ja katsoin kellosta, että varmasti ehdin, mutta se olikin peruttu.

Väsyttää tosi paljon.

Saloka, uskon, että uunissa hautuneet porkkanat ja perunat on tosi hyviä. Tosiaan sekaan vähän makkaraa tai vastaavaa, niin siitä saisi hyvän ruuan myös. Pitääkin kokeilla.

Nyt on sellainen olo, etten jaksa mitään. Yritin lukea lehteä, muttei siitäkään oikein tule mitään. Paljon asioita pitäisi hoitaa, mutta tänään en jaksa enempää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.09.2021 klo 11:25

Purjevene, sitä mäkin odotin, kun ahisti syöminen niin pahasti. Mut minkä teet, ku chat ei avaudu.

Oon väsy. Ei oikee kulje mikään ajatus. Olen ollu tee "lakossa" ja se ei ole oksettanut. Olisiko se toi tee joka tekee pahaa oloa.

Keittiö  vilisee pikkukärpäsiä ihan sakeena, enkä saa niitä pois millään. Pitäis olla jaksamista, että jaksais taas siivota kaikki. TIskikone tyhjentää ja laittaa pesuohjelma päälle, jos mul ees on niitä tabletteja enää. Sit laittaa tiskit koneeseen ja alkaa siivoo . Tänään tai huomenna pitäis mennä äitin kans kauppaanki, tonne vähän kauemmas. Sinne onneks pääsee linja-autolla mennen tullen.

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 02.09.2021 klo 11:42

saloka kirjoitti:
Purjevene, sitä mäkin odotin, kun ahisti syöminen niin pahasti. Mut minkä teet, ku chat ei avaudu.

.

Tiedoksi:

Eilinen Ahdistus & stressinhallinta ryhmächat tosiaan peruuntui äkillisen sairastapauksen vuoksi. Tästä oli infoa chatin teemakortissa sekä kyseisen chat-kerran kuvaustekstissä. Teksti oli vähän piilossa, joten kaikki eivät sitä varmaan huomanneet. Ensi kerralla eli 15.9. sitten mukaan! https://tukinet.net/teemat/ahdistus-stressinhallinta/ryhmachatit/ 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.09.2021 klo 12:48

Kata_K kirjoitti:

saloka kirjoitti:

.

Tiedoksi:

Eilinen Ahdistus & stressinhallinta ryhmächat tosiaan peruuntui äkillisen sairastapauksen vuoksi. Tästä oli infoa chatin teemakortissa sekä kyseisen chat-kerran kuvaustekstissä. Teksti oli vähän piilossa, joten kaikki eivät sitä varmaan huomanneet. Ensi kerralla eli 15.9. sitten mukaan! https://tukinet.net/teemat/ahdistus-stressinhallinta/ryhmachatit/ 

Juu mä huomasin sen tasalta sen peruutus tekstin. Hyvä että oltiin kirjoitettu se, ettei turhaan odota tai ihmettele ku chat katoaa näkyvistä. Kiitokset.

Harmi että ohjaaja sairastui.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 02.09.2021 klo 20:21

Saloka, onko ne banaanikärpäsiä, ihan sellaisia pieniä, mitä sanoit, että sinulla on keittiössä? Ne kuulemma lisääntyy tosi nopeasti, jos niille on ruokaa saatavilla. En tiedä, miten ne saa pois.

Väsyttää. Onneksi kohta voi mennä nukkumaan. Tänään on säännöllinen syöminenkin jäänyt. Se on vähän huono juttu. Yritin saada edes jotain tehtyä enkä huomannut, että aikaa on mennyt kauheasti. Silti en juuri mitään saanut aikaan. Mikään ei ole oikein edistynyt mutta nyt väsyttää kovasti.

Niin, oli tosiaan harmi, että tuon chatin ohjaaja oli sairastunut.