Pikemiten kirjoitti:
Hei saloka
Ymmärrän mutta en voi auttaa. Toisten tunnepitoiset aistit eivät kuulu minulle, vaikka ne näkyisivät harha-aistimuksina edessäni, en voisi tiedostaa kenelle ne kuuluvat, sairasta.
Ymmärrän
Zirkoni kirjoitti:
Moikka. Muistathan että laihtuminen syömällä/ahmimalla ja sitten oksentamalla, harvoin onnistuu. Paino voi olla hetken joitain satoja grammoja alhaisempi, kun nesteet lähtee oksennuksen mukana.. mutta taas vastaavasti oksentelu kerää kroppaan nestettä ja voi näinollen tehdä turvottelua ja painon nousemistakin sen myötä. Yritä myös muistaa et naisen paino vaihtelee normaalistikin kuukauden ajan mukaan, sellanen 1-5kg heittely ei oo yhtään mahdotonta ja on aivan normaalia. Tuo painon nousu ei oo lihomista vaan normalisoituu taas.
Jos oikeaa ylipainoa on ja haluaa siitä eroon ni kannustaisin laihduttamaan ns. tervein keinoin, tulosten pysyminen on todennäköisempää: syö normaalisti ja liiku monipuolisesti. Laihtuminen oksentamalla ja itseänsä riuduttamalla, johtaa tosi helposti siihen et paino tulee rytinällä takasin.. Syömällä ja oksentamalla et tule laihtumaan.
Vielä enemmän toivoisin että hyväksyisit itsesi tollasena, antaisit itelles luvan syödä kunnolla ja terveesti. Sun jaksaminen arjessä voi saada ihan uutta jaksamista monella osa-alueella kun kroppa saa polttoaineita tarpeeks.
Ja tollaseen sh.oireiluun kehottaisin hakemaan apua. Paraneminen on pitkä tie, tai sen kans elämään oppiminen. Mut siitä voi päästä eroon, myös sinä. Ja toivon et yrität.. oon käynyt sh polun läpi kantapään kautta, enkä koskaan haluis enää palata. Elämä ei oo helppoo, mut on se parempaa rämpimistä, kun sh suossa rämpiminen. =)
Mulla laitettiin lähete psykofyysiseen fysioterapiaan, jos sitä kautta saatais jotain tolkkuu mun oireiluu.
Mä tiedän että tämän tarvii katkasta, mut en tiä miten. Oma järjellä ei o ku sairasta sanottavaa.
Mut kiitos taas viisaista sanoista.