saloka kirjoitti:
Zirkoni Mulla on ärtynyt suoli oireyhtymä(?). Se on ihan sama mitä suuhuni laitan, se joko hyväksyy tai sit ei. TÄnään voi hyväksyy, kun taas huomenna ei. Sen tiiän että maito ja kaura on pahimmat. Mut ilmeisesti porkkanakin kaikissa muodoissa. TOmaatti pitää keittää toista tuntia ettei polttais suolistoa. Tein väärin kun laitoin noi paljon kasviksia ruokaan mm. porkkanaa. Tyhmä pää, kesät talvet.
Olen jo vuosia syöny mahasuojalääkettä. Esomepralisolia, tai mitä lie esoa.
Joo, sen ne taitaa diagnosoida aina kun tutkimuksissa ei muuta selittävää syytä löydy+oireiden perusteel. Sain myös samaisen diagnoosin joskus. Mulla pahinta on maito ja vehnä. Sit monen monta muuta ainesosaa, mitkä oireilee. Vaik jossain tuoreessa pullassa hiiva on ihan poissuljettu. Ja just toi mitä sanoit pitää tasan paikkansa, yhtenä päivänä vatsa voi kestää jotain mitä taas toisena päivänä ei voi sietää yhtään. Tosi ärsyttävää.
Sä juot aika paljon päivässä, tai tuskin liikaa mut kuulostaa jäätävän isolle määrälle litra pepsi maxia. Toivottavasti et juonut lisäks viel puoltatoista litraa. Huh :/ Vesi olis vissiin parhain juominen. Eiks limut ja mehutkin voi ärsyttää vatsaa? ovat aika sokerisia useimmat, ja hapokkaita kans.
Kurjaa et sulla on taas noin masisfiilis. :/ se on kamala aina huomata ku on hetken menny paremmin, et taasko tää p***a alkaa. Yritä pitää huoli ensisijaisesti perusjutuista, et saisit syötyä ja levättyä tarpeeks, vaihdettuu vaatteet päivittäin jne. Teet sit isommat jutut kun taas jaksat, tai pikkuhiljaa. Rutiineista olis kai hyvä pitää kiinni nii hyvin ku kykenee, vaikka onkin ihan kamala olo. Ne kuitenki pitää kiinni elämän syrjässä lopulta vaikka kamalalle tuntuukin. Ja myötätuntoo itselle, et nyt tuntuu pahalle ja se on ok. Teen sen minkä jaksan ja enemmän sit kun pystyn.
Ja vaikkei sille tunnukaan nyt, niin kyl se taas helpottaa.=)
Yritähän jaksella, ja saada yhteys lääkäriin.. kyl niiden pitää jotain kantaa ottaa siihen et missä hoito on jatkossa. Ei kai ketään voi vaan lempata pihalle ainakaa puolikuntoisena ja sanoo et no yritähä olla ihmisiks. Tai jos voi, ni tuski on mennyt ihan lakien mukaan ellet itse oo halunnu lopettaa kontaktia. En toki tiedä tota sun hoitokuvioo muutenkaan niin tarkkaan et voisin alkaa sanoa et onko menny pykälien mukaan vaiko ei.. mut kuulostas aika epäinhimilliseltä sanoo vaa et heipppa, ilman mitää jatkosuunnitelmaa.