Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.02.2021 klo 21:43

Soroppi, kyl mua oma vointi huolettaa päivisin ja nyt ku tä isä juttu, ni mietin pääni puhki, mitä tapahtuu just sinä päivänä. Enää en voi vetästä päätäni täyteen.. kummisetäni ku lähti, sekosin ihan täysin. Mulle ei voinu vissiin 6kk sanoa kummisedän nimeä. Mamma ku lähti, kesti kauan tajuta.  Ehkä mä teen nyt jo ditä surutyötä 24/7.

En usko et äitillä on vaikutus olooni. Mulla on joskus tälläsiä päiviä että voimat on veks. Tänään meni 2h ja sit olin suht elävien kirjoilla. Join mukillisen teetä ja hoidin yhen jutun. Tulin takas makoilee vällyjen sekaan. Lääkkeet otettu, joten iltasatua ei tänään tuu.

Huomenna pitää siivota noi pyykit kaappiin ja koneeseen. Siirrellä pikku tavaroita toiseen paikkaan. Koittaa ottaa vaikka toi korilipaston yöpöydäksi, ni ei tarvii dosettia ettiä sängyn alta. Mut kaikki toivottavasti selvii huomenna.

Nyt nukkumattia kohti....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.02.2021 klo 12:09

Taas alkaa tulee tunne et voimat katoaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.02.2021 klo 12:29

Ei o vp:kään alhaalla, ainakaan paljon. Se vois selittää tilaanteen.

TOivottavasti 15 mennessä olo paranee.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 08.02.2021 klo 15:47

Hyvä että heikotus meni eilen ohi parin tunnin jälkeen! Mitä tapahtuu klo 15?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.02.2021 klo 19:33

soroppi kirjoitti:
Hyvä että heikotus meni eilen ohi parin tunnin jälkeen! Mitä tapahtuu klo 15?

Ei silloin tapahtunut mitään. Mä aloitin vaan VIHDOIN makkarin siivoiksen ja sitä jaksoin siivota 1,5 tuntia. siinäkin oli monta taukoa.

Nyt ajattelin mennä sänkyy kohti. Kattoo kuinka vanha toi leipä on mikä jääkaapissa on. Syä sitä jos on syötävää.

Huomenna menenehkä äitin ja isän luo. Tyttö pitäisi ehkä tulla sinne.Raahaamme kirjoitusplydän varastoon, jos se menee sinne. Sit tytön olisi tarkoitus ottaa pari kukkaa.

Mut nyt sänky kutsuu, ei nukkumaan va lepämään...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.02.2021 klo 17:53

Olen täs jonkin aikaa sulatellu työntäyteisiä tunteja. Mut sen huomasin, et isän kans en pysty ole jos se syö tai juo.

Tyttö tuli. Jäi mun pysääkil pois. Siitä sit kävelimme vanhemmille. Siel joutu heti töihin. Piti yks kirjoituspöytä laittaa osiin ja viä varastoon. Sit me tytön kans katottiin mummin tietokonetta ja näytettiin miten sil taas pääsee sähköpostiin. Sit tultiinki tänne tytön kans, tosin kaupan kautta. Täällä ootettiin et pojat haki tytön. Kokeili tyttö sitä villatakkiakin.,joka oli suht ok. Taskut enää ja vähän vikslaamista. Tyttö sit lähti 2 kukkasen kanssa ja mä tein päivän ekan aterian.

Nyt ootan peliä ja samalla kutoon....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.02.2021 klo 21:51

Tänään en o kyeny oikein mitään tekee. Aamun aloitin codilla, et olis vähän kivuttomampi alku päivälle. Sain mä sukat valmiiksi ja seuraavaksi on huomenna aloitettavat sormikkaat. Löysin VIHDOIN sellasen ohjeen et voi tehä tasona ne.

Illalla alko voimat loppuu ja loppu pelin katoin sohvalta, viltin alta.

Tänään ei vissiin tuu iltasatuu. Mä ekana kirjoitin ohjetta ylös, ni sillä välii tutul on muut "iltasadut" puhelimessa.

Haluan äkkiä pimennysverhot ikkunaan. En jaksa klo 8 aloittaa päivääni.

Huomenna on tukih. Tapaaminen. Saa nähä mitä teemme. Ulkona on luvattu yli 10 asteen pakkasta. Kyl mä sen kestän, mut mun iho ei. Nyt jo alkaa kesii ja huulet haljeta, vaikka kuinka rasvais.

Mut joo, hengis oon, toistaiseksi. Vaikka pientä kipua on pitkin kroppaa.

Käyttäjä kirjoittanut 11.02.2021 klo 15:14

Ajoittain ajaudun manan majoille, nyt saamassa taas kaihtimia ikkunassa auki. Sinun textit kuulostaneet siltä, että jotain nousuoloako sulla? Tsemejä

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.02.2021 klo 19:15

Keskustelua, su romahduksen jälkeen olen va hammasta purren menny. Yrittäny nauttii ees siitä pienestä 5s ilon tai hyvän olon hetkestä. Koska mä tiiän et oon sisältä jo niin rikki ja väsyny. Kukaan ei siitä tiä. Se et astiat seisoo oloh. Pöydällä tai lattialla, ei kerro kaikkea. Mut nytkin tulin 18.30 sänkyyn. On hyvä olla tässä, vaikka joka paikka sattuukin. Lääkkeet pitäis ottaa. Mut tuntuu et pää painaa miljoona. Se miksen ole tänne totuutta kirjoittanu aina, on että en jaksa lukea jos jotkut alkaa valittaa mun paskasta olostani. Joten joskus yritän kaivamalla vaikka kiinaan asti löytää muuta ku et on paska päivä ollu yms.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.02.2021 klo 22:10

Selän kutina on niin v... ärsyttävää. Sä tiedät et sitä tarvii rasvata, sulla olis rasvaa..mut miten se rasvaus hoituu kun on yksin...on siis vaan kestettävä huomiseen, jos vaik äiti tulis rasvaa. Meil on tytön kans molemmilla sama ongelma. Tyttö saa apua kavereista. Mun täytyy vaa joka kerta ku äiti tulee tai sit meen sinne, ni käskee äitin rasvaa. Se on meinaan niin kuiva että ku yritän rapsuttaa.. jäljelle jää käteen kuollutta ihoa.

Tuttu käski mun haistaa paska, kun en lähettäny hänelle siskonpojan kuvaa. Sanoin et asianosainen ei ite ole antanu lupaa siihen. Sit sielt tuli tekstii. Hän ei va ymmärrä että kaikki ei o samanlaisii linssiluteit ku hän joskus 50 vuotta sitten. Ei mun tytärkä enkä mä haluta että meijän kuvat leviää. Musta on netissä kuvia ja tyttärestä. Mut ei enää. Ja kaikenlisäksi mullekaan äiti ei olis saanu sitä kuvaa lähettää.

Huomen oolis sit sormikkaiden tekoa. Onneks äiti ja sisko on löytäneet pojalle sormikkaat, mut ne on niin ohuet. Mun pitäis pojalle tehä paksummat vielä tähän talveen. Jos oikeen innostun vkl neuloo, voin saada ne äitille kasattavaksi jo maanantaina. Sieltä meinaan tulee urheilua vkl:na nii on jotain taustakateltavaa.

Mut nyt mä taijan men vessaan (tuli juotuu 1.5l pepsi maxia) ja sen jälkeen nukkuu... tänään kokeilen jo näin ajoissa...

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 12.02.2021 klo 19:31

Kuulostaa fiksulta/huomaavaiselta olla varovainen toisten kuvia lähettäessä. Tuttu taitaa olla vähän temperamenttinen, mutta toivottavasti leppyy yhtä nopeasti kuin suutahtaa?

saloka kirjoitti:
Keskustelua, su romahduksen jälkeen olen va hammasta purren menny. Yrittäny nauttii ees siitä pienestä 5s ilon tai hyvän olon hetkestä. Koska mä tiiän et oon sisältä jo niin rikki ja väsyny. Kukaan ei siitä tiä. Se et astiat seisoo oloh. Pöydällä tai lattialla, ei kerro kaikkea. Mut nytkin tulin 18.30 sänkyyn. On hyvä olla tässä, vaikka joka paikka sattuukin. Lääkkeet pitäis ottaa. Mut tuntuu et pää painaa miljoona. Se miksen ole tänne totuutta kirjoittanu aina, on että en jaksa lukea jos jotkut alkaa valittaa mun paskasta olostani. Joten joskus yritän kaivamalla vaikka kiinaan asti löytää muuta ku et on paska päivä ollu yms.

Eikö se ole hirveän raskasta, jos näyttelee jonkinlaista muuta olotilaa kuin itsellä on? 😥Toivottavasti minun tapani kommentoida ei ole aiheuttanut sellaista oloa että et saisi olla juuri niin masentunut tai toivoton kuin olet. Välillä minusta tuntuu, että kirjoitan sinulle aika usein sellaiseen ylipirteän tsemppaavaan sävyyn - vähän niin kuin yrittäisin nyhtämällä nyhtää sinua ylöspäin, tai pakottaa sinut katsomaan niitä puolia jotka minusta tuntuvat valoisammilta. Olen siitä pahoillani, tarkoitukseni ei ole antaa vaikutelmaa että sinun pitäisi jotenkin väkisin pyrkiä muuttamaan oloasi!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.02.2021 klo 21:33

Soroppi. No hätä. Kaikki ok.

Olen kärsinyt kivusta tänään. Ihmeellisestä sellaisesta. Se on oikean puolen alhaalla niin etu-taka kun kylki/reunalla. Miettisin jo aamupäivällä et onko se sairaalaan meno, et umppari, mut ei navan luota satu yhtään. Toivon taas et yö parantaa mut, eikä pahenna.

Olen niitä sormikkaita tehny, tasossa. Molemmat on nyt keskisormi tehtynä, eli aloitin pikkurillistä. Huomen onki etusormi ja peukalo. Peukku on pahi, pitää ottaa erikseen ja tehä yhtä kerrallaan. Sit sen jälkeen takaspäin. Jos mä laskin, ni äiti saa maanantaina sormikkaat neulottavaksi kasaan, tai mä voin kattoo kuinka vaikeeta se on ekana.

Telkkarista on tullu urheilua, olen sitä kattonut. En mä oikeastaan muuta katokaan livenä, ne on sit tallenteita ku katon. Katon edelleen ohjelmia joissa on joulumainokset.

Tänään oon hiukan paremmin jaksanu olla ylhäällä. Kyl tosin 2 erää liigasta meni sohvalla kerien voimia, mut kolmas erä sai tarttumaan vielä hetkeks puikkoihin.  Nyt sit ootan iltasatukaveria. Se juoruu jonkun kans taas kaikki kaupungin asiat. Meillä on va muistaakseni 6 sivun kappale tiedossa ja sitä ei ihan heti lueta, mun tahillani.

Huomen kello soittaa vähä enne 10. Urheilun takii. Sunnuntaina saan nukkuu onneks pitempää. Ruokaa on viel huomiseksi, mut su tarvii kehittää ruokaa itelleni. Ehkä kastiketta ja pastaa, pitkästä aikaa. Nyt huomiseks on viel kinkkukiusausta.  Mitään järkevää en tee huomenna, ehkä saan tiskit tiskariin, tai sit en. Maanantaina yritän pestä pyykkiä, vasta. Tiistaina siivoamme tukarin kans vissiin lattiat ja vaihdetaan verhot ja olohuoneen lamppu, jollei siihen mennes o vaihdettu.

Mut mä taidan kokeilla soittaa tutul, jollei vastaa ni sit alan menee nukkuu.... jos pystyn...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.02.2021 klo 21:43

Joogasukat. Nilkkasukat. tav.sukat. polvisukat. Lapaset. Kynsikkäät ilman huppua ja hupulla. Säärystimet. Villapaita. Villatakki. Kauluri. Kaulahuivi. Kolmiohuivi. Kännykkäpussi. Pipo. Panta. Tossut. Huopatossut. Huopalapaset. Päiväpeitto. Vauvan peitto. Hämis-peitto. Pyllytin.kypärämyssy.tiskirätti. käsipyyhe. Kasvolaput. Tuolinjalan "sukat". Pöytäliina. Kukkaro. Patalappu. Viltti. Virkatut isot ja pienet kassit....

Niitä on varmaan vielä enemmänki, mut en muista. Joitain oon tehny yhen, joitain kymmeniä. Huomenna joukkoon astuu sormikkaat, jotka saan valmiiksi. Miettiminen on, mitä seuraavaksi.

Olen tänään va kutonu. Sain mä vihdoin oloh. Pöydältä ne lautaset tuskikoneeseen.  Viel on muutama astia ja sit huomenna voi laittaa päälle.

Isä oli ollu tänään jalkahoidossa ja siel ei menny ihan nii ku piti. Isällä oli happi loppunu (?). Ilmeisesti äiti oli äkänny ja ottanu maskin pois ja riisunu vähän. Onneks ei tarvinu mihinkään mennä. Sanoin äitille et tota voi tulla aika usein.

Mulle ei vissiin sovi toi sekamehu. Joku siinä saa mut "oksentamaan" ruokaa ylös.  En o vähään aikaa juonu ja tauolla join vettä, eikä mitään ongelmaa. Tosin huomasin sen ekan teemukillisen jälkeen myös ja appelsiinimehun. Ei mua korvenna ym. Se nousee va ylös.

En tiä luenko mä tutulle iltasatua, mut ite ajattelin alkaa kohta lukee. Oon tunnin myöhässä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.02.2021 klo 17:50

JOuluverhot äiti käski vaihtaa, vaikka ne piti tiistaina vaihtaa tukarin kanssa. Samalla hän alko imuroimaan, vaikka sekin piti tiistaina tehä. No kai me jotenkin saadaan jotain tehtyy.

Päätä tai oikeaa silmää on sattunut koko päivän. HIukan se oli tos poissa, kun otin särkylääkkeen, mut alko taas sattuu.

Olen ollu väsynyt, vaikka olen saanut tehtyy asioita. Äiti huomautti likasesta paidasta, siinä on ruokalista. En o vaan jaksanut mennä kaapilleni ja vaihtaa vaatteita, helpompi on ottaa edellispäivän vaatteet. Mut huomenna olis tarkoitus suihkuun mennä ja vaihtaa vaatteet ja petivaatteet, niistäkin äiti kommentoi.

Kukatkin sai vihdoin vettä. Kaiki. Jos ne nyt jaksias hetken. PElkään vaan että anooppi kuolee pystyyn.

Ne sormikkaat meni päin möntyy. Annoin äitille matkaan ne ja sanoin et pura sit jos niistä ei tuu mitään. Näinhän mä että ei siihen peukaloon kenenkään peulako mahu.

Tein pitkästä aikaa hellalla pastaa, eli kastikkeen ja siinä kypsennän pastan. Lihana oli lihamuru. Ihan ok.Ta se oli. Kyl mä söin tämän päivän ruuan jo puolilta päivin. Äskön paistoin munia.

Mut joo....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.02.2021 klo 21:14

Iltasatu luettu. Seuraava kappale onki 15 sivunen. Siinä voi olla tekemistä kun saan sen luettua.

Pääkipukin alkaa helpata.

Huomen pesukone päälle ku herää. Sen jälkeen ku se on hyrränny, ite kohti suihkua. Niitä tytön villatakkiin, taskuja, yritän tehä. Mietin vielä puikkoja, jatkanko 4.5mm ja lopuksi taskun suulle 3mm kaitale. En tiä, enkä tiä mitä tämän jälkeen tekisin.

Mut kai mä meen inspistä hakee netistä...