Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.01.2021 klo 18:18

Sain sukat valmiiksi, huomenna teen nyörit niihin. Olen iloinen, mut samalla surullinen kun jäsien kivut alkoivat. En olis saanu viikonlopussa tehädä sukkaparia. SIt päättelen kauluria jota olen tehnyt tässä. EN tiä mihin sekään menee.

Seuraaviin sukkiin pitää laskea kavennukset, kun on hiukan paksumpaa lankaa. Teen samallaniihin valepalmikkoraidat neljään kohtaan.

Ruuaksi tein lihamuru-perunalootaa. Söin sen verran että riittää 3 päiväksi. Kohta saa iltapalaleivät ja mehua.

Äiti laskee tunteja, kun työt loppuu.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.02.2021 klo 16:27

Siivottiin äitin kanssa täällä vähän. Vietiin 2 jätesäkkiä roskia ulos.Nyt oon ihan poikki.Äiti ihan kiusaakseen  laitto lattialle tavaroita ja mun piti ne sieltä noukkia tämän selän kanssa. Kyl äiti sai kuulla asiasta.

Tilattiin äitille uusi tietokone,kun vanhassa on ongelmia mm. valkoinen viiva näytössä. Äiti maksaa mulle sen sitten. Ja mä maksan sen kuun luoton senrahalla. sekavasti selitetty.

2 kukkaa meni roskiin, yks orkidea ja muraatti. Yks kolmas kukka lyheni puolella. Se on vissiin joku traakki puu, emme tiä. Kun sen varsi pätkästään niin toinen puoli juurrutetaan ja se pää mikä jää multaan alkaa kasvattaa pikku hiljaa uutta vartta vanhan vierelle.

Yks minkä unohimme tehä, lampun vaihto. Pitää kattoo jos tyttö tuliskäymään ja vaihtais sen joku kerta, että mäkin näkisin täällä jotain kirjoittaa. Mut äiti äskön sano kun soitin hänelle, et hän voi joku päivä taas kävellä tänne ja vaihdetaan voi lamppu.

Äitii piti opettaa sähköpostiin menoa. Kiva opettaa täältä puhelin välityksellä, mut onneks onnistui.

Saa nähdä kuinka paljon äiti nyt täällä käy ja kuinka paljon mun täytyy siellä käydä. Tässä on ollu tämän päivän yhtä häslunkiä tämä päivä ja huomenna on taas.Sit sitä paperisotaa viranomaisten kanssa mm. isän hoitotuki yms. Ei yhtään käy kateeksi äitiä.

Tos päivällä laskin kirjekuoreem seuraavaan sukkaan silmukat. Ei mulla niiden kans olu ongelmia, mut kerroksien kans oli.Sit kun haluan tehä 4valepalmikkoa siihen,se olikin sit hiukan haastavaaja tulee varmaan olemaan. Kädet syhyy koko ajan ettähaluan aloittaa koko ajan, joten kai mä kaivanlangat ja alkaa kutoo....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.02.2021 klo 16:31

Mä sanoin hoitajalle siitä että mieliala vaihtelee 1-100 tunnin sisällä.Arvaa mikä oli vastaus. No, silloin kun on hyvä aika ja parempi olo, käytä se hyödyksi ja vaikka jumppaat ym. Entä ku se voi 15 minuutis vaihtuu. Ei ehi ku ottaa jumppamaton ja kattoo vaatetuksen, ni sit iskee syvä masennus, ehkä. Eli hän ei paskaaka välitä musta enää. Luulis hänen jotain miettivän, että onko tämä masennusta. Tyttären kans puhuttiin tänään ja se sano, äiti oletko ihan varma ettei me molemmat olla epävakaita.

Muuten tänään on menny ihan ok. Pitkästä aikaa,pystyin syömäänjotain ennen lähtöö, vaikka se olikin tölkkimandariinia.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.02.2021 klo 21:16

Naapurin lapset älämälöö. Otin yölääkkeet jo, kun haluan ajoissa nukkuu. Huomenna pitää ruoka tehä, pastaa ja jauhelihaa. En jaksa kauppaan kävellä. Kroppa on ihan poikki. Jalat jäätyy vaik olis 2 sukat.

Olen täs miettiny, sairastanko mäkin sitä syöpää. Mut sit taas järki voittaa.

Huomenna teen kai noita sukkia ja katon telkkaa. Olis ihanaa men suihkuun, mut ootan huoltomiestä suihkun letkun vaihtoon.

Käyttäjä kirjoittanut 03.02.2021 klo 07:50

Voimia sulle Saloka

sanotaan että sydämen kyllyydestä suu puhuu... tyhjänä mieli ja koko elämä nyt

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 03.02.2021 klo 14:25

saloka kirjoitti:
Olis ihanaa men suihkuun, mut ootan huoltomiestä suihkun letkun vaihtoon.

Ehkä pääset ihanaan suihkuun sit seuraavana päivä, tai huoltomiehen käynnin jälkeen? Lämmin vesi on kyllä aika mukavaa, olen nauttinut siitä kovasti viime aikoina tiskatessani.

Ei taida sullakaan hoitajan kanssa mennä aina ihan kohdalleen se mitä hänellä on sulle tarjota (käytännön neuvoja) ja mitä häneltä kaipaisit (?).

Käytännön neuvojen/emotionaalisen tuen saamisen ja tarvitsemisen teemat oli mielessä eilen, kun valitin kaverille kauppareissulta palatessa että ärsyttää kun tekemistäni ruoista ei yleensä tule hirmu hyviä. Mihin hän ehdotti että kannattaisiko katsella useammin reseptejä ja tehdä vähemmän ns. omasta päästä. Ärsyyntyneenä selitin että jos katson reseptiä, minulle tulee enemmän paineita ruoanlaittoon (koska se on suunnitelmallisempaa jne), ja koska herkästi otan paineita vähän liiankin monesta asiasta en jaksaisi ottaa paineita yhdestäkään uudesta... Loppujen lopuksi taisi olla kyse siitä että olisin toivonut enemmän tunnetasolla tapahtuvaa tukea - jotain sellaista että huomaan että olet nyt väsynyt ja harmissasi, ja että ihan ymmärrettäväähän se on, että ensimmäistä kertaa jotain kokeillessa kaikki ei onnistu ihan täydellisesti. (Minkä hän sanoikin, sitten vähän myöhemmin... minkä jälkeen minun oli paljon helpompi myöntää että joo, ehkä siitä reseptien katselusta voisi olla apua.)

Pitäisiköhän ruveta aloittamaan omat valituspuheenvuorot sillä, että nyt kaipaisin vähän emotionaalista tukea ennen kuin pystyn vastaanottamaan käytännön neuvoja? 🙂

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 9 kuukautta sitten. Syy: keskeneräisten poisto
Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.02.2021 klo 20:02

Huomenna pääsen suhkuun aamusta....

Väsy alkaa painaa.  Ajattelin silti, jos lukisi tutulle iltasadun. Pääsis kirjassaeteenpäin samalla....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.02.2021 klo 21:28

Iltasatusessio meni hyvin ja kappale jäi hyvään kohtaan. Katotaan jos huomenna pääsis jatkamaan.

Huomenna varmaan naapurin muksu ulisee klo 8. Ni mä otan lääkkeet ja soitan tytölle. Sen jälkeen katon nukuttaako vai menenkö suihkuun suoraan. Illalla olis tiedossa siskon kans shoppailu. Riippuu, jos mun kroppa kedtää. Katoin et mul on 16 panacodeja, joten ei heti tarvii apteekkiin mennä.  Oli siel relaksanttejakin. Mä niin ootai, et saisin sen laitteen huomenna. Voisin alkaa jalkoja ja käsiä treenaa. Mut se on huomisen juttu sit.

Mut nyt taidan kaivautuu vällyjen sekaan....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.02.2021 klo 15:33

tunti vielä ja sit sisko pääsee töistä, sit lähdemme kauppaan.

Aamu oli ahdistava. Näin ahdistavaa unta. Mieleen tuli raiskaukseni joka tapahtu kauan sitten.

Oon tehnyt tänään sukkia ja miettinyt riittääkö lanka ja onko toi liian paksu sukka.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 05.02.2021 klo 18:58

Ihana iltasatu-idea! Kivaa jos on löytynyt kirja joka kiinnostaa molempia ja tuntuu mielekkäältä lukea. Yritin jossain vaiheessa saada aikaan samanlaista tapaa kaverin kanssa, mutta jotenkin luettua tekstiä (ei-äidinkielellä) on paljon vaikeampi ymmärtää kuin puhuttua, joten se vähän jäi.

Kivaa että kuulostat innostuneelta uudesta laitteesta! Otahan treenien aloitus kevyesti ja kohtuudella, ettei tule lihakset liian kipeäksi 🙂 Mä kaipaisin kipeästi niskojen ja yläselän venyttelyä tai hierontaa. Ehkä voisin yrittää pyöriä tuon pilatesrullan päällä tai jotain?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.02.2021 klo 22:11

Tämän illan iltasatu sessio on vedetty. Haluaisin enemmän lukee, mut tutulla on jotain muuta. Enkä viitti kirjaa eteenpäin lukea.

En saanu kuntolaitetta tai sit en löytänyt. Hiukan harmittaa, mut minkäs teet. Ostin sit kasviksia pakkaseen, leivontatarvikkeita ja isälle juotavaa.

Päivällä fiilis oli vähän alakulo, en osannu tyttöä auttaa. Loppujen lopuksi oli mun äiti sille soittanu ja rauhottanut. Siitä en tieny mitään kun vasta n. 3h päästä. Tytöllä on taas masennuskausi menossa.

Muuten olen pärjänny itteni kans ihan hyvin. Äiti tulee kuulemma huomenna. Ajattelin leipoa omanlaisii runebereitä. Tietän et tänään on se päivä. Pitää va ohje löytää. Mul on kaikki muu paitti manteli. Loput yritän saada pakkaseen sit.

Ens viikosta en tiä mitään. Tukarin tapaaminen on joskus ja äiti pyörii jaloissa. Saa nähä koska multa lähtee jouluverhot veks.

Nilkan tilanne huolestuttaa tai pelottaa. Ei se sellai satu, mut sit ku ulkosyrjää painaa, tuntuu varpaissa asti. Eli ei inkkariasentoa, mikä lie. En tiä kirjoitinko eilen, mut toi nilkka rusahti eilen. Ei vääntyny, mut ilmeisesti oli luķossa kun kävelin vessaan ku  vessan oven tykös kuulu ikävä ääni. Pelkoa lisää se, et toi on 2x leikattu jo.

Mut tälläisiä kommelluksia täältä. Sukkien kavennuksetki meni ketuiks. En ollu yhes kohtaa kaventanu, enkä alkanu 10 kerrosta purkaa. Huomenna mun täytyy kattoo ne kavennukset ku vartta on jo tarpeeksi. Et teenkö niihin resoria ollenkaan. Ja mille puikoille teen kantapään.

Ja äiti ehotti et alkaisin sormikkaita tekee siskonpojalle. En o IKINÄ sormikkaita tehny...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.02.2021 klo 09:38

Runebergin kääretorttu leivottu koht tunti sit. Astiakone pesee likaisia sstioita. Mä alan neuloo noita sukkia.

Hyvä aamu ollut.

Laitoin tytölle viestii, et tervetuloa yksin tai kaksin torttua syömään.

Äiti tulee johonki aikaa. Annan yhden palsn, isälle maistiaisen.

Soitin 9. Aikaa äitille. Äiti ihmetteli kun olen niin paljo saanu aikaa. Samalla sanoin et vähensin tortuista 0.5 dl sokeria, kun vadelmahillo on kumminki niin makeeta. Ajattelin isää.

Isä ku ei syö makeeta, sit alku viikolla ilmoitti ettei syö enää lihaa eikä kanaa. Juo vaan teetä ja kivennäisvesi/wishyä. Äitil oli makkarakeittoon sujahtanu vahingossa punainen porkkans, isä ei o suostunu syömään koko keittoa. Äitil on vähän vaikeeta keksiä monipuolista ruokaa isälle. Kaupasta hän ostaa sosekeittoja ja puuroja, ai nii puurostakin menee va harvat valitut. Taad to sanoin äitil, et miksei ne kato, onko isällä jotain mahassa/kurkussa.

Mut olisko täällä jo tarpeekdi valoisaa et voi neuloo?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.02.2021 klo 16:52

En sit muistanu torttua antaa, menee pakkaseen.

Äiti kävi. Ekana hiukan siivottiin, äitin pskkomiele. Sit opetin häntä tietokoneen käyttöä. Sit istuimme ja puhuimme, söimme laskiaispullan. Sit aloin siskonpojalle kerää elektroniikkaa, et pääsee näpertämään. Samaa aikaa äiti kävi mun lsnkavarastoa läpi. Sit otimme hiukan yhteen kun äitin mielest hänen pitää saada mun verhot ja mun jotku muut. Sama on et noi laatikot pitää siirtää makkariin. Mä käskin äitin maksaa seuraava vuokra, ni voi tehä täällä ihan mitä va.

Sit mun pitää viikolla mennä heille, purkaamme yhen kirjoituspöydän ja viemme varastoon.

Menoa on joka suuntaan. Viikolla tarvii varmaan isossa ksupassa käydä ja sit olis tukarin tapaaminen. Ei riitä päivät.

Mut nyt alan kattoo liigaa ja kutomaan. Rauhottuu....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.02.2021 klo 17:13

Tänään on ollu väsyttävä päivä. Niin et tulin jo näin 17 aikoihin sänkyyn. Kokeilin päivällä nukkuu, mut silti voimat on pois. Ei ees käsityöt maita.

Oon 3 yötä nähny unta et sairastun.

Lääkkeet tos jaoin jo.

En tiä mitä täs tekisin. Lukee en jaksa, kirjoittaa en jaska. Jaksan va olla x sängyllä ja kattoa kattoon.

Huomen pitäis jaksaa siivota tä makkari. Tällä hetkel kuolisin ennemmin.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 07.02.2021 klo 18:05

Harmi että olet ollut tänään levoton 😡Kuulostaa siltä että eilinen oli äitisi kanssa aika puuhakas päiväjaettä saitte paljon aikaan. Siinä mielessä, ei ihmekään jos väsyttää - vai luuletko että väsymys liittyy johonkin muuhun?

Huolettaako sua oma sairastuminen hereillä ollessa vai onko se pelkästään unissa esiintyvä asia? Aihepiiri on varmaan isän myötä nyt pinnalla päivisin, että siinä mielessä ei ihmekään jos tulee uniin.

Mulla olis ehkä ollut tänään mahdollisuus mennä tuttujen kanssa lumikenkäilemään mutta en tarttunut siihen. Kipuilin sen kanssa eilen - tuntuu että olen liian paljon näkemättä ihmisiä, että se ei voi olla terveellistä (vaikka onhan mulla netissä ystäviä joille voi kirjoitella 🙂 ). Tänään päätös (olla menemättä) ei ole harmittanut. Järjestelin aamulla vähän tavaroita ja tein ruoaksi falafel-kuskus-salaattia, ja illemmalla ajattelin pelata tietsikalla kaverin kanssa.

Joka tapauksessa, mukavaa iltaa sulle!

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 9 kuukautta sitten. Syy: lisäys