Painonhallinta

Painonhallinta

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 13.07.2015 klo 10:06 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.07.2015 klo 10:06

Hei.

Ajattelin aloittaa ketjun, johon kaikki voivat vapaasti kirjoittaa. Ajatukseni on, että voimme keskustella painonhallinnasta, laihdutuksesta ja siitä, mikä on tavoitteemme. Toivon, ettei tähän ketjuun tulisi kovin laihdutus-vastaisia viestejä. Niin, että positiivinen asenne painonhallintaan ja laihduttamiseen säilyisi.

Itse aloitin tämän laihdutus-prosessin kesän alkupuolella. Käytän ensisijaisesti Nutrilettia. Välillä olin hetken normiruoalla. Kiloja on jokunen tippunut, mutta nyt junnaa paikoillaan. Ehkä siksikin ajattelin aloittaa tämän ketjun, että voisin saada motivaatiota tähän omaan painon pudottamiseeni. Vaikka mieli on maassa, on mulla kuitenkin motivaatiota laihduttamiseen. Ja näin se on helppoa. Ja hei, tämä ei ole mikään Nutrilett mainos! Olen ollut aikanaan Painonvartijoissa, ja menisin uudelleen, jos se olisi vielä Suomessa.

Minkälaisia kokemuksia teillä on? Oletko laihduttanut joskus tai laihdutatko nyt? Miten olet onnistunut? Mitä muuta aiheen tiimoilta on mielessäsi? Kirjoitellaan…🙂

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 25.11.2015 klo 07:25

Painoa enempi kuin eilen. Söinkin kyllä enemmän...

Mietin, että pitäisikö mun tehdä itselleni päivän ruokalista, ja yrittää pysyä siinä. Auttauisiko se, ettei tulisi syötyä ylimääräisiä. Muuta kuin vihanneksia. Jotain vapaaasti valittavaa, kuten välipalan, siihen voisi jättää. Kokeilen tänään.

Mulla on joulukortiti työn alla. Löysin niihin juuri tekstin sisäsivulle.

Terapia on poikkeuksellisesti tänään. Pitää puhua tuosta mun masnnuksesta.

Masentaa. Haluaisin satuttaaa itseäni.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 25.11.2015 klo 09:28

Hei, Saloka!☺️❤️☺️ Mä tein tälle päivälle itselleni ruokalistan. Jätin sinne vähän tyhjää, että voin päättää esim välipalan. Kokeilen, jos näin saisin syömisen kuriin. Ei tämä enää ole yhtään hauskaa...

Tuntuu, että tämäkin menee vähän syömishäiriön suntaan. Alan entistä enemmän kiinnittää huomiota syömiseen. Olen jo satuttanut itseäni tänään...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.11.2015 klo 13:31

iltapalan jätin syömättä, aamupalan jätin syömättä. lounaaksi söin melonisalaattia ja maksalaatikkoa.

Päätä sattuu ja oon tosi väsynyt. Etsiskelin tossa valmiita töitä. Äiti hinnottelee ne joku päivä ja vie kirpparille myyntiin.

Hyvin huomaa että tämä on ollut raskasta. Ootan että tunti menisi äkkii ja pääsen lähtee. Olen niin kaput, etten jaksa mitään ja toi pahanen pääsärkykin.

Onkohan mulla kaikki jo pakattu...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 25.11.2015 klo 19:16

Ainakin tämän päivän kokemuksella ennakkoon suunniteltu ruokalista tuntuu toimivan. Olen tehnyt siihen päivän mittaan pieniä muutoksia, mutta peruslinja on hyvä. On ehkä helpompi pysyä ruoka-ajoissa, kun on suunnitelllut mitä syö ja millä aterialla.

Kello on seitsemän illalla. Väsyttää. Nousin jo aamukuudelta.

Masentaakin. Hoitaja ehdotti magneettistimulaatiota. Kieltäydyin tässä vaiheessa. Ehkä sitten, kun voin oikeasti huonosti. Silloin kun ajatelen itsemurhaa jatkuvasti, enemmän kuin tällä hetkellä.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 26.11.2015 klo 06:22

Mulla paino taas junnaa. Varmaan, jos olisin herännyt myöhemmin ja käynyt nyöhemmin vaa'alla, olisi paino pienempi, vähän, mutta näin se nyt kuitenkin on.

Illalla syömiset ohittivat listan. Tuli syötyä enemmän, muttei kohtuttomasti. Eilen tein lounaaksi kasviskeiton. (Laitoin itsetehtyyn, pakkasesta otettuun, tomaattikeittoon porkkanaa, parsakaalin ja tomaatin. En muussaannut ja hyvää tuli.)

Nyt ahdistaa vähän. Ja väsyttää. Ja oksettaa.

Mulla on illalla ompelukurssin viimeinen kerta. Viikonloppu on vapaa, joten saan tätä siivous- ja järjestämis -projektia eteenpäin. Kaksi pahaa on jäljellä eteinen ja erityisen pahana makkari. Makkariin olen siirtänyt kaiken, mikä ei muualle ole mahtunut. Se on nyt täynnä tavaraa... parveke on helppo.

Teen taas varmaan tällekin päivälle ruokalistan. Näkee toimiiko yhtään.

Hei, Saloka!☺️❤️☺️ Miten kotilomasi meni? Oletko jo aloitanut ne säädetyt puolen tunnin kävelyt? Minua ei ulos saa muuta kuin siirtymään paikasta toiseen.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 26.11.2015 klo 16:43

Hei JP
Vieläkö lopettelet ketiä?Itse noin kuukauden ilman ei kummempia oireita .Helpompi lopettaa kuin benzot mielestäni.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 27.11.2015 klo 09:58

Paino oli aamulla 900 grammaa vähemmän kuin eilen. Olin syönyt ihan normaalisti. Ja viiniäkin otin illalla muutaman lasillisen.

Sain illalla kursssilta tullessani paniikkikohtauksen. Otin bussissa lääkkeet. Ei helpottanut. Kotiin tultua ja olon helpottumista odoteltuani otin toisen beetasalpaajan. Sitten helpotti. Paniikkikohtauksessa on "jännää" se, että joka kerta pelkää, että se ei mene ohi. Vaikka joka kerta se on loppunut. Mutta silti siihen ei luota lainkaan.

Hei, Juro50. Mulla on menossa viimeinen viikko Ketipinorin kanssa. Aamussa menee vielä 50 mg sunnuntaihin asti. Mietin nyt, selviänkö ilman Ketipinoria. Tuntuu, että masennus ja itsetuhoisuus ovat kasvaneet. Eivät hirveästi, mutta kuitenkin...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.11.2015 klo 17:29

Moi. Koti loma meni päin mäkee. Otin lääkkeet väärään aikaa ja söin ja oksensin tai en syö ny ollenkaa. 300g suklaata kertaheitolla ja sit vessaan.

Nyt ootan saunaan pääsyä. Sen jälkeen pitää vuodevaatteet vaihtaa.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 27.11.2015 klo 18:44

Oksensin.

Söin energiapitoisen aterian ja sitten teki mieli ottaa pakkasesta sulamaan piparkakkutaikinaa. Ei olisi pitänyt.

Olo ei oikein helpottanut, mutta enempää ei tule ylös.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 28.11.2015 klo 08:13

Hei, Saloka.☺️❤️☺️ Sun kanssa nyt syödään sellaista, mitä ei pitäisi, ja sitten oksennetaan. Tyhmää, eikö vain?

Palaatko tänään sairaalaan? Mistä sun hoitaja sua oikein moitti, mitä olit hänen mielestään tehnyt väärin? Voimia!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.11.2015 klo 11:32

Tulin ke takas. Eilen teki mieli oksentaa,mut en oksentanu. Yritän syä pieniä annoksia. Sit mul kyl on noita suojattuja pähkinöitä ja karkkipussi. Karkki ei oikee upposi, mut cashew pähkinät söin kerralla kaikki.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 29.11.2015 klo 09:38

Mulla oli paino pari päivää alhaalla, mutta tänään pomppasi takaisin ylös. Tiedä siten, mikä on "oikea" paino... Eilen söin paljon. Oli usein nälkä. Otin nyt aamusta puuron sijaan kaksi palaa leipää. Pian on varmaan nälkä. En osaa syödä. (Sama valitus liki päivittäin, tiedän...) Joku päivä kokeilin tehdä päivän ruokalistan ennakkoon. Se toimi aika hyvin. Kaipa sen voisi tehdä tällekin päivälle.

Mietin piparkakkutalon tekemistä tänään. Ostin perjantaina taikinat. (Nyt jouduin ottamaan Temestan, ahdistaa.)

Ketipinorin pitäisi loppua tänään. Ehkä mun pitäisi jatkaa sitä vielä viikko, kun on ollut aika paljon ahdistusta ja paniikkia, mutta tuntuu, että haluan vain lopettaa sen. Jotenkin haluan voidakin huonosti.

Hei, Saloka. Hyvä, kun et oksentanut eilen/toissapäivänä. Ja hyvä, kun saat syötyä! Mulla on pieniä verenpurkaumia silmien ympärillä viimeisimmästä oksentamisesta. Ei ne onneksi paljon näy. Väsyttää...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.11.2015 klo 17:58

Eilinen paha olo oli yöllä pois. Tais johtuu siitä ruusunmarja ns. Raikasta. Tänään olen syönyt mut annokset on puolet pienempii mitä muilla. Ootan iltapalaa et sit saan olla rauhas. Kävin kävelrmäs vanhempien kans,kun etsittiin kahvilaa,joka olis auki.en ottanu mitään,kun olin ennen just 3kuppia teetä juonu. Mun pitäis vähentää sokeria teestä.. miettiä sitä hermesetasta. Nyt pikku kuppiin menee 4 palaa.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 30.11.2015 klo 10:47

Hei, Saloka!

Mä oksensin. Tuntuu, että piparitakina ei tullut ulos. Kuvottaa vieläkin. Enempää ei tule ylös. Enkä syönyt edes kovin paljon. Tuli vain paha olo. Ajattelin ensin, ettei sitten tarvitse syödä eilen leipomiani pipareita, mutta seuraavaksi tuli tuo oksentamisen tarve.

Alkaa vähitellen helpottaa...

Kiva, kun vanhempasi kävivät sua katsomassa!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 02.12.2015 klo 08:19

Painon nousu on taittunut. Kahtena päivänä on menty kumpanakin 100 g alaspäin. Tekisi mieli aloittaa viikon-parin viikon Nutrilett-kuuri. Sen verran pusseja olisi suunnilleen kaapissa. Mutta joutuisin sen keskeyttämään käytännön syistä muutamana päivänä. Ehkä teen sen sitten tammikuussa... Mietitään...

Eilen ilostuin kaupassa. - Näin greippejä ja ajattelin, etten niitä saa syödä. Mutta Ketipinorhan on loppunut! Saan ensimmäistä kertaa liki 10 vuoteen syödä greippiä! Ihanaa! Osasin vielä käyttää greippiveistä toisella yrittämällä... 😉

Tapasin eilen terveydenhoitajan. Painoa oli vain 300 g vähemmän kuin edellisellä kerralla, mutta oli se kuitenkin vähemmän. Puhuttiin reilu tunti. Lopussa muistin ottaa puheeksi sen anoreksia-teeman eli, että mulla on anorektista käyttäytymistä. Ei siitä tosin juuri enempää selvinnyt. Hyvä tapaaminen. Mulle tosi tärkeä. Nyt tosin tuntuu, että puhuin liikaa. Liian paljon omista asioistani. Mutta mulla oli ihan hirveä puhumisen tarve.

Nyt masentaa jonkin verran. Tekee mieli satuttaa.