Painonhallinta

Painonhallinta

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 13.07.2015 klo 10:06 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.07.2015 klo 10:06

Hei.

Ajattelin aloittaa ketjun, johon kaikki voivat vapaasti kirjoittaa. Ajatukseni on, että voimme keskustella painonhallinnasta, laihdutuksesta ja siitä, mikä on tavoitteemme. Toivon, ettei tähän ketjuun tulisi kovin laihdutus-vastaisia viestejä. Niin, että positiivinen asenne painonhallintaan ja laihduttamiseen säilyisi.

Itse aloitin tämän laihdutus-prosessin kesän alkupuolella. Käytän ensisijaisesti Nutrilettia. Välillä olin hetken normiruoalla. Kiloja on jokunen tippunut, mutta nyt junnaa paikoillaan. Ehkä siksikin ajattelin aloittaa tämän ketjun, että voisin saada motivaatiota tähän omaan painon pudottamiseeni. Vaikka mieli on maassa, on mulla kuitenkin motivaatiota laihduttamiseen. Ja näin se on helppoa. Ja hei, tämä ei ole mikään Nutrilett mainos! Olen ollut aikanaan Painonvartijoissa, ja menisin uudelleen, jos se olisi vielä Suomessa.

Minkälaisia kokemuksia teillä on? Oletko laihduttanut joskus tai laihdutatko nyt? Miten olet onnistunut? Mitä muuta aiheen tiimoilta on mielessäsi? Kirjoitellaan…🙂

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.11.2015 klo 15:41

koetinkivi eessä. Tyttö käy ostamas kebabbia mulle ja mun pitäisi se syä, ilman oksentamatta. EN sit ole ollu tähän asti oksentamastta, vaan yrittänyt kaikki ruuat saada pois. Tänään en saa ehkä tyttöä lähtemään, joten en pääse...
Olo alkaa olee aika heikko. Joudun pitkän yön jälkeen nukkuu päikkäritkin. Siirryin hedelmäsokeriin, myös.
Houomenna soitan lääkärille, mulle on annettu väärää lääkettä. Ei jaksais taistella siitäkään. Jos se kysyy miten menee, yritän olla rehellinen ja sanoo et päin h***.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 08.11.2015 klo 19:42

dahliakukka kirjoitti 8.11.2015 12:7

Minäkin olen ajatellut, että sinussa anorektista käytöstä, mutta en halunnut loukata. Minusta olisi ihanaa, jos uskaltaisit avata itsesi hoitajalle. Saisit niin hoitosuhteesta paljon enenmän. Minä olen saanut käytyä lenkillä joka päivä ja olen aika tyytyväinen itseeni. Sitten se varmaan jää, kun alkaa taas pakastaa ja tulee liukasta.

Mä en kokisi sitä, jos sanoisit jotain mun anokretisesta käyttäytymisestä, mitenkään loukkaavana. Sairasta mun käyttäytyminen tosin kyllä on.

Hienoa, kun olet päässyt lenkille! Toivottavasti se jatkuu, vaikka säät huononevat...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 08.11.2015 klo 19:44

Hei, Saloka!☺️❤️☺️ Miten kebabin kanssa kävi? Mulla on oksentelua ollut nyt harvemmin. Toivottavasti lääkärisi kysyy, miten on mennyt.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.11.2015 klo 11:03

JP, huonoti kävi. Osan oksensin pois, kun tyttö lähti isovanhemmilla käymään. Mut jäi sitä silti jonkun verta. En ees nauttinut siitä ruuasta. Ladoin va suuhuni, kun oli pakko.
Ei ollu lääkärillä soittoaikaa tänään, joudun oottaa huomiseen.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 10.11.2015 klo 09:53

Hei, Saloka.☺️❤️☺️ Kerro sitten, miten tämänpäiväisen soittoajan kanssa käy.

Mulla on paino taas alhaalla. Sama kuin lauantaina.

Sain eilen noidannuolen selkääni. Kipeä. Tosi kipeä. Otan kaksinkertaisia burana-annoksia eli 3 x 1600 mg:aa/vrk. Se helpottaa hetkellisesti. Odotan, että aamun Buranat alkaa vaikuttaa kunnolla niin pistän sitten MS-piikin. Auts sillekin.

Mies tuli eilen. Käydään tänään kaupoilla. Pitää mennä silloin, kun Burana vaikuttaa voimakkaimmin.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 10.11.2015 klo 12:38

Hei JP
Kuinkas ketin pudotus sujuu?Iselläni ei vielkään kummempia vieroitus oireita.Sen sijaan huimaus hävinnyt.Olen ottanut ketin tilalle rivatrilin,jota söin monia vuosia ennen ketin kokeilua.Mutta lääkkeet ja sivuoireet ovat yksilöllisiäOletko itse pitkään syönyt ketiä?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.11.2015 klo 17:42

sain uuden lääkkeen. pitäisi huomenna jaksaa soittaa ja tilata se.

olen heikossa ja huonossa kunnossa. söin äskön ekan kerran ja koko ajan mietin et menisin oksentaa pois. maha on omituinen, kun söin.

painolle ei o mitään sellaista hälyttävää tapahtunut.

polin sossu kävi ja juttelimme.

päätä jomottaa....

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.11.2015 klo 09:29

Hei, Juro50! Ketipinorin pudotus sujuu ihan ok. Vielä paniikkiohtaukset ei ole lisääntyneet. Sain lääkäriltä viime viikolla ohjeet lääkkeen lopettamiseen. Vähennys 50 mg/viikko eli kolmen viikon päästä lääke on lopetettu, jos ei tule vastoinkäymisiä sen suhteen... Oliko niin, että sinulla ko. lääke on jo loppu?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.11.2015 klo 09:31

Hei, Saloka!

Ilmeisesti lääkärisi on ihan pätevä, kun on esittänyt lääkemuutosta. Hyvä niin...

Miten eilisen ruoan kanssa kävi? Oksensitko. Olet jo niin heikkona, kun et saa energiaa...

Mulla paino oli sama kuin eilen. Kunpa se laskisi!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.11.2015 klo 12:04

jp, huonosti meni, niin ku kaikki. ptt sanoi mulle ettei hän tiä mitä pitäisi tehä, että apua tarviin. parin vko päästä on iso palaveri ptt:n kanssa ja se pelottaa.

Voimat ei riitä enää taistelee lääkkeen kanssa. En käy enää hommaamasa niitä, kun sain TAAS väärää lääkettä. Sanon huomenna hoitajalle että katotaan uudelleen kun oma lääkäri tulee.

Tämän päivän ja huomisen ruoka on katottu.

Kävin ptt:n kanssa kaupassa.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 12.11.2015 klo 08:56

Hei JP
Hyvä että lopetat ketin pikkuhiljaa jos olet pitkään käyttänyt sitä.Itse en ole ottanut ketiä noinkahteen viikkoon eikä kummempia vieroitusoireita ollut

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.11.2015 klo 11:19

Paino on taas noussut. Syön liikaa. Vatsa ei tosin ole toiminut kunnolla pariin päivään...

Saloka, kuulostaa taas kurjalta. Oletko saanut syödyksi? Mun olisi eilen illalla tehnyt mieli oksentaa. Olo tuli vain sen verran myöhemmin kuin syöminen, niin ei olisi enää onnistunut. Harmitti. Olisin oksentanut, vaikka mies on täällä.

Juro50, paniikkioireita ei ole juuri ollut. Eilen illalla lievänä. Tosin olin ottanut beetasalpaajaa ja Temestaa jo ennakoivasti, kun oli yksi juttu... Tuntuu hyvältä, kun lääkkeet vähenee...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.11.2015 klo 16:49

ptt antoi vaihtoehon. Joko teen ite asian kanssa jotain, tai sossu tekee. Siis hakee mulle apua. Mulla on koneella yhteispäikyn numero. Pelottaa soittaa sinne, kun en tahtois sinne mennä. En tunne itteäni niin sairaaksi, että pitäisi sinne mennä.

Samalla periaatteella mennään. Olen eilen viimeks syönyt, kun söin suklaata ihan sairaan paljon ja oksensin pois. Äiti on täällä, enkä pysty syömään. Käytiin isossa kaupassa. Ostin koristeeksi jotain. Varmaan homehtuvat jääkaappiin. RUokaa on, ettei siitä ole kyse. Sitä keskiviikkoista kinkkukiusausta pitäisi tänään viimisen päivän syä. En halua. Ostin juotavaa, mehua, sokeritonta. Jotenkin en taho sokeria kroppaan. En ole juonut teetäkään. Lasin vettä ja se kahvilassa äitin pakottaman fantan/jaffan. Sen jälkeen tuli huono olo ja meinasin oksentaa kauppaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.11.2015 klo 19:40

en sit soittanut. Lähin siskon ja äitin kanssa naapuri kuntiin kaupoille. Saan pitkittää ruokailua ja nyt kun kuulin että äiti tulee tänne, niin en pääse oksentaa ja se tietää sitten sitä että ruoka ei maita sen hiukaakaa.

Yritän huomenna soittaa sinne. Tosin siihen taarvitaan tosi paljon sisua. En ees tiä mitä sanon kun soitan, koska pelkään että ne leimaa mut ja käskee va alkaa syömään normaalisti ja ottaa polille yhteyttä.

No yritän täyttää nestevajautta juomalla sokeritonta mehua. Ettei sitä ongelmaa tähän vielä tuu... Jalat on kipeenä ja oon väsynyt...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.11.2015 klo 23:36

Hei, Saloka. Soita sinne huomenna. Siis lauantaina... Välitän susta.