Painonhallinta

Painonhallinta

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 13.07.2015 klo 10:06 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.07.2015 klo 10:06

Hei.

Ajattelin aloittaa ketjun, johon kaikki voivat vapaasti kirjoittaa. Ajatukseni on, että voimme keskustella painonhallinnasta, laihdutuksesta ja siitä, mikä on tavoitteemme. Toivon, ettei tähän ketjuun tulisi kovin laihdutus-vastaisia viestejä. Niin, että positiivinen asenne painonhallintaan ja laihduttamiseen säilyisi.

Itse aloitin tämän laihdutus-prosessin kesän alkupuolella. Käytän ensisijaisesti Nutrilettia. Välillä olin hetken normiruoalla. Kiloja on jokunen tippunut, mutta nyt junnaa paikoillaan. Ehkä siksikin ajattelin aloittaa tämän ketjun, että voisin saada motivaatiota tähän omaan painon pudottamiseeni. Vaikka mieli on maassa, on mulla kuitenkin motivaatiota laihduttamiseen. Ja näin se on helppoa. Ja hei, tämä ei ole mikään Nutrilett mainos! Olen ollut aikanaan Painonvartijoissa, ja menisin uudelleen, jos se olisi vielä Suomessa.

Minkälaisia kokemuksia teillä on? Oletko laihduttanut joskus tai laihdutatko nyt? Miten olet onnistunut? Mitä muuta aiheen tiimoilta on mielessäsi? Kirjoitellaan…🙂

Käyttäjä kirjoittanut 22.10.2015 klo 08:19

Tässäpä hyvä kirjoitus Jutta G patukoista. Ne ovatkin hyvänmakuisia jopa minusta mutta ravintosisältö on lähes pelkkää höttöä.
http://nomnomnina.com/2015/01/28/fitfarmin-suurin-puhallus-fit-bar/

Yleensäkin Jutta G;n tuotteet on tarkoitettu sellaisille laihduttajille jotka samalla harrastavat kuntosalilla monta tuntia päivässä.Kuten esim. hänen tv-ohjelmistaan voi nähdä. Mutta normaali laihduttaja saa niistä vaan turhaa lisäkaloreita.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 22.10.2015 klo 08:20

juro50 kirjoitti 21.10.2015 16:49

Hei jp
Mites ton ketipinoorin vähennys onko sulla depot 200mg,puolitatko sen vai onko pienempiä annoksia.Itse ajattelin myös lopettaa ketin 200mg depotin ja jatkaa 25mg annoksilla,mulle jääsiten vielä iltalääkkeeksi toi olantsapiini 10mg

Hei, Juro. Kiva nähdä sinuakin täällä!😍

Pienin depott-tabletti on 50 mg ja se on erityiskorvattava, jos sulla on tuo merkintä Kela-kortissa. Sillä saa sitten pieneneltyä annosta. Sitä on 100 tabletin pakkauksissa. Mulla menee nyt 250 mg depottia ja 250 mg tavallista.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 22.10.2015 klo 09:10

Otin Duphalacia normaalia enemmän, haluan vatsan toimivan kunnolla. Eilen oksensin kahteen otteeseen. En saanut kaikkea ylös, mutta tuota risottoa en syö enää koskaan. Laitoin kaiken roskikseen.

Haluan painon - siis liian, jota on liian paljon - pois!

En oikeastaaan edes tajua, että oksentaminen voisi olla jotenkin ei-toivottavaa. Teen sen, kun siltä tuntuu. Ehkä se eilinen oli myös reagointia pelkoon. Mitä jos en tapaakaan tyttöä tänään?! Psyyken tekosiahan kumpikin on. Ja itseäni eilen satutin muutenkin. Oksentamaan tekisi mieli nytkin, En tiedä miksi. Kai se tuntuu hyvältä tavalta laihduttaa. Paino ainakin tippui vähän eilisestä.

Nyt mua taas väsyttää...

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 22.10.2015 klo 10:39

Jp, maistoin sitä aprikoosijugurtti makua ja tykkäsin. Ostan varmasti lisää niitä, jos löydän paikallistarjonnasta. Minähän käyn punttisalilla jumpassani ja sen jälkeen maistuu joku. Itse haen eniten vaihtoehtoa suklaansyönnille. Tuollainen höttö kuitenkin tefveellisempää minulla, kuin suklaa, jota menee kerralla ainakin puoli levyä. Tuo puolikas patukkaa jo tyydytti minussa makeanhimon. Olin siis itse tyytyväinen. Enhän minä koskaan ole mainostanutkaan, että olisivat huipputerveellisiä. Heitän ilmaan vaan ideoita. Jokainen tehkööt itse päättelynsä.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 22.10.2015 klo 11:49

Hei, Maanvaiva. Kiitos tiedosta.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 22.10.2015 klo 16:38

Hei, Juro. Kiva nähdä sinuakin täällä!😍

Pienin depott-tabletti on 50 mg ja se on erityiskorvattava, jos sulla on tuo merkintä Kela-kortissa. Sillä saa sitten pieneneltyä annosta. Sitä on 100 tabletin pakkauksissa. Mulla menee nyt 250 mg depottia ja 250 mg tavallista.

Kiitos jp neuvoista en tiennyt että depottia saa 50mg.Täytyy kokeilla jos lopetus ei toimi.
Olin viime yön ilman depottia otin yöksi ton25mg.aamulla ja päivällä olen ottanut yht2kpl 25mg.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.10.2015 klo 18:21

söin liikaa, vaikka ei tunnu siltä. Pala on kurkussa ja se ärsyttää. En pääse tyhjentää, ku tyttö ei läe mihinkään. Joudun tyytyy tähän huonoon oloon sit va. Maha on ihan kuralla. Mistä lie johtuu. Eipä tarvii ummetuslääkettä syä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.10.2015 klo 16:06

onko tässä enää mitään järkee. syä ja sit heti mennä oksentaa se ruoka pois, ettei se ehi imeytyy. Syä taas ja mennä oksentaa sekin sit jossain vaiheessa pois.

Ostin suklaata kaupasta, vaikka olen sille allerginen. TOivon että se ei imeydy mahassa. Ostin pitsan ja söin ja oksensin. Huomenna pitää ottaa niskasta kii.

Painoa en viitti kattoo. Se on 120 paikkeilla. Mikä lie häiriö ollu silloin joku päivä sitten.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 23.10.2015 klo 16:21

Hei, Saloka.☺️❤️☺️ Mä oon reissussa. En tiedä painosta...

Mulla on tullut syötyä eilen ja tänään. Aloitetaan sitten taas alkuviikosta uusiksi tämä laihdutus-projekti.

Mukavat viikonloput!😍

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.10.2015 klo 10:38

Illalla maistoin sitä Jutta Gn Fitfarmin salmiakkisitruuna patukkaa ja se oli minun suussani niin pahaa, en ole oikein salmiakin ystävä, että syljin sen ulos. Jotenkin jäi sellainen olo, että se jugurttiaprikoosi oli laadukkaanpaa. Mutta tämä ihan henkilökohtainen mielipide. Näin kaupassa niitä Tuplan terveellisempiä versioita ja meinasin ottaa, mutta se tuntui jo käteen niin kivikovalta, että olisin varmaan tukehtunut siihen, niinpä jätin kokeilematta. En tiedä/muista miten se nimi oli..ei pysy mielessä. Oisko lisätty proteiinia, en tiedä. Vähän taviskarkki Tuplaa kalliimpi oli, se jäi mieleen. Minä vaan muistaakseni Jardin lupasin sinulle kertoa, kun kokeilen. Ja taas painotan, etten tiedä todellisista terveysvaikutteista. Tiedän vaan, miltä minun suussani maistui. Ja se, että voisin suklaan korvata tuolla jugurttiaprikoosilla. On se kuitenkin tavallista suklaata terveellisempää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.10.2015 klo 12:03

olen kipeenä hiukan. Syön ja oksennan. Kurkku on ku sahara. Yskin kurkkuni pilalle. Peruun menojani. Käperryn olohuoneen nurkkaan taivoen kuolemaa. Ootan että tulisin pahemmin kipeeksi. Huomaan iltaisin, että iltalääkkeen vähenee eikä uusia ole. Tuleeko pahakin viekkarit, jos lopettaa ku seinään, tai pitääkö mun jaksaa mennä niitä hakemaan viikolla.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.10.2015 klo 17:14

Osui eileen silmään mainos 2 osaisesta documentista Frii kanavalla, Laihduttaminen on helppoa otsikolla.Esityspvm oli 22 tms tulevaa kuuta. Käsittääkseni päähenkilö siinä tahallaan hankkii plus 20kg jasitten näyttää kuinka helppoa se on laihduttaa pois. Näin minä tulkitsin mainoksen. Koen kyllä pilkkaaa tuon, että laihduttaminen olisi helppoa. Frii on telkkarin ilmaiskanavia. En tiedä näkyykö kaikilla?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 26.10.2015 klo 23:22

dahliakukka kirjoitti 26.10.2015 17:14

Osui eileen silmään mainos 2 osaisesta documentista Frii kanavalla, Laihduttaminen on helppoa otsikolla.Esityspvm oli 22 tms tulevaa kuuta. Käsittääkseni päähenkilö siinä tahallaan hankkii plus 20kg jasitten näyttää kuinka helppoa se on laihduttaa pois. Näin minä tulkitsin mainoksen. Koen kyllä pilkkaaa tuon, että laihduttaminen olisi helppoa. Frii on telkkarin ilmaiskanavia. En tiedä näkyykö kaikilla?

Hei, Dahliakukka!☺️❤️☺️ Olen taas maisemissa. Aamulla vaa'alle. Näyttää ihan varmasti enemmän kuin torstaiaamuna, kun viimeksi olen käynyt. Ei tunnu mukavalta. Eikä tosiaan mukavalta kuulosta tuo TV-ohjelmakaan!😠 Tässä kun pudottelee kiloja, ei tämä helppoa ole.

Ja nyt tuntuu, kun en ole viikonlopun aikana aterioita punninnut enkä pisteitä laskenut, niin enhän minä osaa edes painoa paikoillaan pitää ilman hirveää laskemista!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 26.10.2015 klo 23:27

saloka kirjoitti 25.10.2015 12:3

olen kipeenä hiukan. Syön ja oksennan. Kurkku on ku sahara. Yskin kurkkuni pilalle. Peruun menojani. Käperryn olohuoneen nurkkaan taivoen kuolemaa. Ootan että tulisin pahemmin kipeeksi. Huomaan iltaisin, että iltalääkkeen vähenee eikä uusia ole. Tuleeko pahakin viekkarit, jos lopettaa ku seinään, tai pitääkö mun jaksaa mennä niitä hakemaan viikolla.

Hei, Saloka!☺️❤️☺️ Mikä vointisi on?

Olen kotia juuri tullut viikonlopun reissulta, enkä osaa rauhoittua nukkumaan. Menen vielä ihan kierroksilla.

Pelottaa, mitä vaaka näyttää aamusta! Liikaa ainakin!😝

Haluaisin alkaa oksentamaan. Otin äsken rahkaa iltapalaksi (=tässä tapauksessa yöpalaksi) ja haluaisin sen oksentaa pois.

Jutellaan huomenna lisää oksentamisista...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 26.10.2015 klo 23:37

Hei, Juro 50! Miten sinulla on sujunut Ketipinorin tiputtaminen?

Mä vähennän ensi yöksi taas 50 mg depottia eli ensi yönä menee 200 mg depottia ja aamusta 150 mg tavallista Ketipinoria ja päivällä vielä 100 mg tavallista.