Painonhallinta

Painonhallinta

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 13.07.2015 klo 10:06 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.07.2015 klo 10:06

Hei.

Ajattelin aloittaa ketjun, johon kaikki voivat vapaasti kirjoittaa. Ajatukseni on, että voimme keskustella painonhallinnasta, laihdutuksesta ja siitä, mikä on tavoitteemme. Toivon, ettei tähän ketjuun tulisi kovin laihdutus-vastaisia viestejä. Niin, että positiivinen asenne painonhallintaan ja laihduttamiseen säilyisi.

Itse aloitin tämän laihdutus-prosessin kesän alkupuolella. Käytän ensisijaisesti Nutrilettia. Välillä olin hetken normiruoalla. Kiloja on jokunen tippunut, mutta nyt junnaa paikoillaan. Ehkä siksikin ajattelin aloittaa tämän ketjun, että voisin saada motivaatiota tähän omaan painon pudottamiseeni. Vaikka mieli on maassa, on mulla kuitenkin motivaatiota laihduttamiseen. Ja näin se on helppoa. Ja hei, tämä ei ole mikään Nutrilett mainos! Olen ollut aikanaan Painonvartijoissa, ja menisin uudelleen, jos se olisi vielä Suomessa.

Minkälaisia kokemuksia teillä on? Oletko laihduttanut joskus tai laihdutatko nyt? Miten olet onnistunut? Mitä muuta aiheen tiimoilta on mielessäsi? Kirjoitellaan…🙂

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.10.2015 klo 18:19

Päässä soi sävel "menkää pois ja jättäkää mut tänne yksin". ELi tiedän että kämppä tyhjenee iltaa mennessä. Siihen ei ole ku alle pari tuntii aikaa.

Olen perjantaina ja eilen syönyt hyvin, sen huomaa vessarallissakin. Polttaa ja kipuilee. Silloin ku oksentelen, suoli tuntuisi olevan parempi. Käyn silloin va kerran ja se riittää. Tankkaan mahaani ruokaa ja juomaa. En haluaisi, mut on joku pakottava tarve tehä sitä koko ajan. En saa sitä millään loppumaan ja tiän mitä sitten parin tunnin päästä tapahtuu. En halua, mut olen liian heikko tolle pirulle.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.10.2015 klo 10:49

sen nyt tiesi sit mitä mä tein eilen illalla ☹️ aamulla sit ku puntarille meni, oli jotenkin voittaja fiilis hetken, mut sitten tajusin että tä ei o oikein. No tänään ollaan ku normi ihmiset. Eletään sitä kaksoiselämää sitten muulloin.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.10.2015 klo 11:26

Hei, Dahliakukka ja Saloka!☺️❤️☺️ Kiva ja kiitos, kun olette kirjoitelleet!😍

Mä kävin tänään terveydenhoitajan luona. Käyn siellä nyt painoseurannassa. Viime kerrasta oli tippunut kaksi kiloa. Sama oli tulos myös mun omalla vaa'alla. Puhuttiin painoon liittyvistä jutuista. Hoitaja sanoi, että olisi tyytyväinen jo viiden kilon pudotukseen. (En muistuttanut häntä, jo tippuneista 10 kilosta.) Mutta eihän viisi kiloa riitä mulla mihinkään. Tavoite on se reilut 15 kiloa. Taitaa tosin olla lähempänä 17 kiloa, kun katsotaan paino aamupalan jälkeen...

Tunnen itseni nyt masentuneeksi. Ehkä se on jotenkin seurausta tuolla hoitajalla käynnistä. Vaikka hän oli positiivinen, kehui mun ruokapäiväkirjaa ja sen mukaisia syömisiä esimerkillisiksi, kehui painon tippumista ja muuta, niin jotenkin musta silti tuntuu pahalta. Ehkä kun seuraavaan käyntiin on aikaa kaksi ja puoli viikkoa. Tuntuu, että kun jotain saa, niin sitä tarvitsisi enemmän. Mikään ei mulle riitä. Haluan kaiken. Paha minä!😠

Tilasin eilen Adlibriksesta aikuisten värityskirjan ja puuvärit. Saapunevat tällä viikolla.

Tuntuu, että mun pitäisi rangaista itseäni huonoudestani, siitä etten ole riittävästi.

Mä en kelpaa itselleni!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.10.2015 klo 19:34

eiks sielt nettikaupasta saa lankaakin, tai oliko se joku muu sit. Mä en paljoo netistä tilaa ku anttilasta tai hobbarista.

Mietin tässä, kestääkö jos iltapalaksi söisin yhen yosan. Olen niin kauhiasti syönyt tänään. Silti maha ja mieli huutaa ruokaa. Ei ees lautasellinen ranskiksii ja 7 lihapullaa riittänyt. Ehkä mä otan sen yosan, sit kalorit pomppaa heti 150 paikkeille, mut voi voi... Täytyy vaan hiukan säännöstellä illalla karkkien syömistä. Juu, eilen sorruin avamaan karkkipussin ja mussuttaa niitä....

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 20.10.2015 klo 08:10

Hei, Saloka! ☺️❤️☺️ Mä sorruin eilen avaaman ruokakermapurkin (rasvaa 4 %), vähän sokeria lisää, ja syödään lusikalla. Hyvää mutta kiellettyä. En kuitenkaan oksentanut, olin sen verran ottanut lääkkeitä, ettei tuntunut juuri haittaavan. Otin illalla sulamaan pullapitkon. Kamala määrä siinkin kaloreita. Yksi pala sai riitää aamupalaksi. Mutta saanpa senkin houkutteen pois kaaapista. Ja pisteitä ropisee...

Mulla oli paino pompannut eilisestä 400 g:aa ylöspäin. Ei tunnut hyvältä. Mutta kai tuo on silti ihan perusvaihtelua. Nyt saisi tulla se seuraava hyppääys alemmalle tasolle.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.10.2015 klo 09:15

oon jo n. 105 ja risat. Kohta sata on vaan paperia mulle. Tä mun laihutus on ihan järkyttäää.

Söin eilen sen yosan. se riitti onneks. Ei se mitenkään herkkua ees ollu, mut tuli proteiiniin silti vähän.

Tänään laitan kunnon pottuja uuniin, teen ite lohkopottuja ja sitten ite tehtyi lihapullia. Pystyy kattoo mitä laittaa suuhunsa. En syö niin paljoo ku ranuja.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.10.2015 klo 18:52

tyttö lähti kaverinsa kanssa ulos ja sen tiesi mitä mä teen ☹️ . TÄ on jo sairaaloista. Oli tosi huono olla siitä asti kun laitoin ekan lihapullan suuhuni. Nyt on kevyt ja hyvä olla. Tuntuu että leijailisi tuulen mukana. En syö tänään enää mitään, tai ehkä yosan, en muuta. Juoda pitäisi, mut en tiä mitä. Ehkä teetä.

Katotaan koska joku katkasee tämän. Mä olen ainakin lääkärille sanonut ja hoitajalle.Tuntuu ettei ne välitä millään. Ehkä en ole tarpeeksi hyvin kertonut.

Mietin tätä sisäistä tuskaani, auttaisiko siihen teme. Tänään päivällä alkoi kylkeä/rintaa sattuu. Miettisin, että pitääkö mun nyt jo pyytää ptt:ltä jotain apua. Onneks se oli oikealta, eikä vasemmalla. Yritin sit jatkaa tekemistä ja muistaa hengittää ja hengittää. Se onneks laantui ja loppui sitten ajan kanssa.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 21.10.2015 klo 07:01

Hei, Saloka!☺️❤️☺️ Mulla meni kanssa syömiset eilen ihan pipariksi. Harmi, kun en oksentamaan ryhtynyt.

Mä oon edeelleen jotenkin tosi kierroksilla. Tuntuu, ettei aivot lepää. Mulla on tänään ompelukurssi. Ja pitäisi hoitaa ainakin yksi puheluhomma. Se stressaa. Ja sitten on kotona vielä paperihommia. Väsyttää...

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 21.10.2015 klo 12:38

Hei kaikille,

Laitan tämän tähänkin ketjuun tiedoksi, vaikka tämä ei välttämättä teitä koskekaan.

Ensi viikon tiistaina eli 27.10. Tukinetissä on Mielenterveystalon Irti ahminnasta - Live chat. Chat on klo 13.30-15.30 ja keskustelun teemana on: Miten irti ahminnasta?

Ryhmän ohjaajina toimivat Mielenterveystalon psykologit.

Tervetuloa mukaan, jos koette teeman koskettavan teitä! Ryhmä on avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.10.2015 klo 12:46

On jotenki Pasma fiilis. Tytöt jäi kotiin, ku välittää kurkkuaan. Mä laitoin eilen äitille viestin ja tuntuu ettei hän välittäny siitä. Mut siitä omalla puolella.
Eilen oksentelua jälkeen täytin mahan kinkulla,yosalla ja teellä. Paino noussu.
olen epäonnistunut.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 21.10.2015 klo 15:35

Hei, Saloka!☺️❤️☺️ Mulla paino taas jumissa. Tekisi mieli ottaa reilu satsi Duphalacia, jotta suoli tyhjenisi. Mentäisiin painossa alaspäin... Mutta ei se nyt ottaen mitään vaikuttaisi... Aamusta se pitäisi ottaa, ja huomenna mulla ei taas ole siihen aikaa, kun on terapia.

Oon tosi väsynyt. En tiedä, onko tämä vain aikaisesta aamusta johtuvaa... Vai tekeekö Ketipinor tepposiaan...

Mä haluan laihtua! Mä en kestä itseäni tällaisena!

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 21.10.2015 klo 16:21

Nyt löysin niitä Jutta Gn Fitfarmin patukoita. Makuja löysin 2. Jugurttiaprikoosi ja sitruunalakritsi. Maksoivat 1e kpl. En tiedä oliko joku poistotarjous vai oikea hinta. En ole maistanut. Toimintaterapeuttini niiden sanoi olevan maistuvia, niin siksi uteliaisuuttani kokeilen.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 21.10.2015 klo 16:49

Hei jp
Mites ton ketipinoorin vähennys onko sulla depot 200mg,puolitatko sen vai onko pienempiä annoksia.Itse ajattelin myös lopettaa ketin 200mg depotin ja jatkaa 25mg annoksilla,mulle jääsiten vielä iltalääkkeeksi toi olantsapiini 10mg

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 21.10.2015 klo 19:22

Söin ja oksensin.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 22.10.2015 klo 08:15

Hei, Dahliakukka, kerro miltä maistuivat. Ihaana, kun käyt täällä kommentoimassa ja kertomassa kuulumisiasi! Kiitos sinulle siitä!