dahliakukka kirjoitti 17.10.2015 12:2
Jp kyselen vähän tyhmiä...itseltä niitä kyselty, niin kierrätän kysymykset eteenpäin. Älä vaan loukkaannu, kun se ei ole tarkoitus. Miksi sinä laihdutat? Tarkoitan lähinnä, onko pientä ylipainoa vai sellaista, joka vaikuttaa jo terveydentilaan? Oletko varma, että kun onnistut olet tyytyväinen laihaan itseesi? Puntarilla onvaan numeroita. Haittaako ylipaino sinua, kun katsot peiliin vai kaupassa, kun huokaat, ettei taas löydy mitään vaatteita? Minä kamppailin asian kanssa, että vaikka olen puolet itsestäni laihduttanut, niin silti minulle mahtuu xl. Nuo vaatteiden kokoluokitukset on muuttuneet hurjasti. Minun viisas ystäväni sanoi, että meille ihmisille koko ajan pakkosyötetään tiettyä mallia, joka olisi se yksi ainoa joka täyttää kauneuden ja koon luokan. Osaankohan mitenkään tuoda itseäni järkevästi julki..minä en vieläkään ole itseeni tyytyväinen ja peilistä katsoo joko täysin outo ihminen, jota en tunnista tai se sama vanha paksukainen. Ja edelleen on kauhea tarve laihduttaa. Vertaan itseäni toisiin ja näen hirviön. Vaikka minulle kuka sanoo, etten ole iso niin en usko. Niin monta vuotta lääkärit jankutti, että pitää laihtua. Nyt ne jankuttaa proteiineista ja unohtaa kaiken muun. Kukaan ei auta näkemään todellisuutta. Mitä, jos sinä Jp olet jo laiha, mutta katsot vaan numeroita vaa, alla... ja miksi kukaan ei määrää masennuslääkkeitä, jotka ei lihota? Minulle tulee varmaan Ketipinorista liian vilkkaat jalat, mutta ei vaan onnistu lääkkeen lopetus, kärsii sitten yöuni. Oletko kokeillut nk aikuisten värityskirjoja, kun oikein masentaa? Ainakin se vie ajatukset pois surkeudesta ku rupeaa stressaamaan kuvia eikä itseään.
Hei. Kyllä mä oikeasti olen ylipainoinen! Kävin juuri laskemassa BMI:n. Merkittävä ylipaino.
Mä laihdutan ensi sijaisesti siksi, että mä kelpaisin itselleni.
Sitten tule se, että olisin kaunis, ja kolmantena terveys.
Mulla tulee molempien vanhempien puolelta vahvasti taipumus 2-tyypin diabetekseen. Ja tähän asti olen selvinnyt ilman sitä. Sokeriarvot on koholla, muttei vielä niin paljon, että diagnosoitaisiin diabetes. Toivon, että kun paino vielä tästä tippuu ja sokeriaineenvaihduntaan vaikuttavat lääkkeet poistuu, niin nuo arvot paranisivat vähän.
Mun tavoitteeni, mikä tällä hetkellä on, on juuri ja juuri normaalipainon puolella. Mielellään laihduttaisin vähän enemmän. Sinne normaalipainon puoleenväliin. Viimeksi painonvartijoissa ollessasi eli vuosia sitten, en tainnut päästä sinne puoleenväliin, mutta normaalipainoon kuitenkin. Silloin tosin, kun aloitin laihduttamisen, mulla ei ollut painoa edes näin paljon kuin nyt. Ja olen tiputtanut painoa jo aika lailla.
Tuo värityskirja juttu voisi vaikka toimia. Olen monasti miettinyt kirjojen ja värien ostoa. Oletko sinä värittänyt ko. kirjoja? Jos, niin minkälaisia värejä suositelet, puuvärit vai tussit?