Painonhallinta

Painonhallinta

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 13.07.2015 klo 10:06 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.07.2015 klo 10:06

Hei.

Ajattelin aloittaa ketjun, johon kaikki voivat vapaasti kirjoittaa. Ajatukseni on, että voimme keskustella painonhallinnasta, laihdutuksesta ja siitä, mikä on tavoitteemme. Toivon, ettei tähän ketjuun tulisi kovin laihdutus-vastaisia viestejä. Niin, että positiivinen asenne painonhallintaan ja laihduttamiseen säilyisi.

Itse aloitin tämän laihdutus-prosessin kesän alkupuolella. Käytän ensisijaisesti Nutrilettia. Välillä olin hetken normiruoalla. Kiloja on jokunen tippunut, mutta nyt junnaa paikoillaan. Ehkä siksikin ajattelin aloittaa tämän ketjun, että voisin saada motivaatiota tähän omaan painon pudottamiseeni. Vaikka mieli on maassa, on mulla kuitenkin motivaatiota laihduttamiseen. Ja näin se on helppoa. Ja hei, tämä ei ole mikään Nutrilett mainos! Olen ollut aikanaan Painonvartijoissa, ja menisin uudelleen, jos se olisi vielä Suomessa.

Minkälaisia kokemuksia teillä on? Oletko laihduttanut joskus tai laihdutatko nyt? Miten olet onnistunut? Mitä muuta aiheen tiimoilta on mielessäsi? Kirjoitellaan…🙂

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 12.10.2015 klo 16:54

Jardin, mulla ei ole tietoinen tai harkittu tuo, etten syö lihaa, kalaa enkä kanaa. Ne vaan alkoi haista niin pahalta sen jälkeen, kun heräsin koomasta. En tiedä mitä minun aivoille tapahtui. Kukaan ei osaa selittää.
Juustoa syön ja jugurttia. Mutta maito maitona on kauhistus. Se maistuu niin oudolta. Olen ikäni syönyt lihaa, juonut maitoa, mutta yhdessä hetkessä joku muutti sen. Kaikki pulla tai kakku minulle kyllä maistuu.Olen kokeillut sellasta, nyt en muista nimeä, mutta oli varmaan soijapohjainen vähän pähkinältä maistunut maidon näköinen tuote. Se ei ollut pahaa, mutta en tottunut siihen. Alkuun oli pitkään, että jäätelökin maistui oudolta suussa..sen maku on palannut normaaliin. Soijajäätelö on kauheaa.
Olen niin kyllästynyt syömisiini, kun on niin yksipuolista. Tänään söin porkkanasosekeittoa. Oli harvinaisen makeita porkkanoita. Ostin k-marketista välipalapatukan cocovita superprotein brownie. Ei haluta ees avata, kun varmaan maistuu sahanjauholta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.10.2015 klo 19:43

saankko liittyä luuseri kerhoon. kävin tyhjentämäs itteni taas. ruokateki paahan olon ja sen jälkeen pullien ahmiminen vaan anto lisää puhtii. Oli muutenkin olo koko ajan että khta tulee ja lujaa. EN voinut ku maata sohvalla.
Nyt sit on kevyempi ja parempi olo. Yritän tässä jua sokeritonta mehua, ettei tuu ongelmii. HUomiseksi jäi muusia vielä mulle ja kai syön sen broikkupyöryköiden kanssa. Vois ton loppu muusin jakaa kahteen päivään, ettei tuu niin paljoo syötyy.

Annoin hoitajalle tänään lapun, missä kerroin oksentavani ruuat vex. EI ainakaan vielä ole mitään asiasta tullu.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.10.2015 klo 08:26

Hei, Dahliakukka!☺️❤️☺️ Sulla on selkeä syy, mikset syö lihaa tai kalaa... Mä lopetin lihan syönnin joskus reilut neljä vuotta sitten. Lapsi ei ollut syönyt lihaa aiemminkaan, ja minä kypsyin päätökseen kerran, kun olin ostanut leikkelettä, jossa oli niin paljon näkyvää rasvaa, että kuvotti. Totesin, ettei mun tarvitse enää syödä sitä eikä mitään lihaa. Siitä se jäi kerrasta.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.10.2015 klo 08:31

saloka kirjoitti 12.10.2015 19:43

saankko liittyä luuseri kerhoon. kävin tyhjentämäs itteni taas. ruokateki paahan olon ja sen jälkeen pullien ahmiminen vaan anto lisää puhtii. Oli muutenkin olo koko ajan että khta tulee ja lujaa. EN voinut ku maata sohvalla.
Nyt sit on kevyempi ja parempi olo. Yritän tässä jua sokeritonta mehua, ettei tuu ongelmii. HUomiseksi jäi muusia vielä mulle ja kai syön sen broikkupyöryköiden kanssa. Vois ton loppu muusin jakaa kahteen päivään, ettei tuu niin paljoo syötyy.

Annoin hoitajalle tänään lapun, missä kerroin oksentavani ruuat vex. EI ainakaan vielä ole mitään asiasta tullu.

Hei, Saloka!☺️❤️☺️ Tervetuloa joukkoon! Oksensin minäkin eilen. Ja otin eilen aamusta niin paljon Duphalacia, että vatsa meni ruikulille. Päästiinpä vaa'alla alle sen yhden vitoseen loppuvan rajan. Kyllähän se tuosta vielä nousee, mutta kuitenkin...

Kertoile sitten, jos siitä sun lapusta tulee jotain vaikutusta. Mä toivon, että tulee... Voimia sulle!😍

Käyttäjä vivvy kirjoittanut 13.10.2015 klo 08:43

Hyvä minä! Ostin eilen 300 gramman karkkipussin ja ahmin sen 15 minuutissa naamariin. En päässyt täällä osastolla oksentamaan. Ahdistaa nyt ihan hirveästi. Onneksi seuraavaan punnitukseen on vielä melkein viikko. Nyt en osta tänne osastolle mitään herkkuja. Lisäksi mun menkat alko nyt vihdoinkin ja turvottaa senkin takia.

Mulla alotettiin pegoeion-kuituvalmiste, kun minua on ummettanut yli viikon. Ummetuksen takia on huono olo ja turvottaa ja vatsaan koskee. Ei hirveän hyvät edellytykset syömiselle. Olen kuitenkin yrittänyt pitää suunnitelmasta kiinni. Eilen ei tarvinnut korvailla ruokia ravintolitkuilla. Lisäksi jos syön sen ruoka-annoksen mikä minun pitää, niin siinä on paljon vähemmän kaloreita kuin siinä ravintolitkussa, joten pystyn laihtumaan, vaikka joudunkin syömään.

Ajattelen nyt tuon karkkihomman laihdutuksen takapakkina ja tavoittelen ihanaa laihuutta. Luiden on pakko alkaa näkyä vielä paremmin!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.10.2015 klo 09:29

Hei, Vivvy!☺️❤️☺️ Tuo oksentamisen halu on ikävä juttu. Mä teen itsekin sitä. Eilen viimeksi. Hyvä kun sulla ei ole siihen mahdollisuutta! Ihan oikeasti! Se ei ole tervettä, mutta en nyt voi itse sille mitään. Keittiön kaapeista ja jääkaapista pitää taas kerätä kaikki ylimääräinen pois.

Mä käytän ummetukseen nyt Duphalacia. Eilen otin sitä liikaa - tarkoituksella -, ja vatsa meni ruikulille. Mutta olipa painokin tippunut tälle aamulle! En mä sitä hirveästi käy juhlimaan, kun tiedän painin ihan luonnostaan tuosta nousevan. Mutta alaspäin ollaan menossa.

Tuntuu ensin hurjalta tuo sinun tavoitteesi luiden paremmasta näkymisestä, mutta ehkä munkin tavoitteeni on jotain sen suuntaista, vaikka tiedän, etten siihen pysty...

Voimia sulle! Yritetään jaksaa!😍

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 13.10.2015 klo 11:52

Vivvy, määrättiinkö sitä sinulle kovettamaan vai löysyttämään mahaa.. en ihan tuolla nimellä löytänyt, mutta jos oli inhimillinen lipsahdus kirjaimissa niin sitten varmaan ummetuksen hoitoon. Minä kaipaisin jotakin, joka kovettaisi mahan. Olen kaikki mahd. Kokeillut ilman reseptiä. Anteeksi uteluni.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 13.10.2015 klo 13:21

ootteko huomanneet kovan laihdutuksen vaikuttavan siihen, että lähtee paljon hiuksia? Minulla oli pahinmillaan iso kalju kohta päässä. Siihen auttoi, kun rupesin syömään sellaista biorion valmistetta. Nyt on suht tiheästi hiuksia taas.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.10.2015 klo 13:32

Ei mulla ole mielestäni mitenkään erityisesti lähtenyt hiuksia. Kyllähän niitä irtoaa, mutta en ole huolestunut. Mukava, kun sulla on alkanut jo kasvaa takaisin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.10.2015 klo 17:45

Ei ole ketään soittanut tänään, ehkä se lappu tai mun vointi ei kiinnosta enää hoitotahoa. Ehkä olen va niin vaikea tapaus, että mua ei voida hoitaa.

Suunnittelen huomista iltaa, että käyn kaupasta ostamassa kaikkea, syön ne heti ja sitten menen rukoilemaan vessaan.
TÄnään en pääse oksentaa ollenkaan, ku tyttö on kotona.

Mulla ei onneks o tota ummetusta. Maha toimii. Menkat tosin viimeks on ollut heinä.-elokuussa. En uskalla mennä tk:hon kyselee miksi. Kaipa mulla on sit hormoonit loppunu tai alkanut joku vaihevuodet.

söin ruuan ja hiukan on jo katuva olo. Ennen ruokaa söin muutaman porkkanan kannan ja 2 pullaa. Nyt ei saa syä enää.

Viikon päästä tulee perhetyö taas ja sitten teemme keittoo.

Käyttäjä vivvy kirjoittanut 13.10.2015 klo 21:12

Anteeksi kauheasti, tarkoitin pegorionia! Minun moka. En lukenut mitä olin kirjoittanut. Ja ummetuksen hoitoon siis tuo. Se sitoo nesteitä suolessa, se on ainut minkä sen vaikutuksesta tiedän.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.10.2015 klo 09:26

Hei, Saloka ja Vivvy!☺️❤️☺️

Kyllä tuo vatsan toiminta on tärkeä asia. Huomaan kirjoitavani siitä aika usein. Muistan aikanaan, kun lapsi oli vauva ja meillä oli vielä koirat (ja olin avioliitossa), niin keskeinen keskustelun aihe oli, onko kunkin vatsat toimineet ko. päivänä...😀

Mulla on tullut puoli kiloa takaisin painoa eilisestä, mutta se toissapäivän vatsan toiminta selittää sen. Ja luulen, että huomennakin vielä nousee.

Mulla tuo Ketipinorin vähennys näkyy pienenä ahdistuksen lisääntymisenä (ehkä tuota siis on, en ole vielä päivän kokemuksella varma) ja unentarpeen kasvamisena. Eli ei mitään vaikeita vieroitusoireita vielä, mutta kun on kyseessä depot-valmiste, eivät viekkarit tule esiin heti. Joten odotellaan, miten tilanne kehittyy...

On se muuten jännä, miten sitä tottuu uussiin makuihin. Olen käyttänyt pari kuukautta pellavansiemenöljyä. Otan sitä lusikallisen aamulla. Alkuun se maistui aika pahalta, mutta nyt olen siihen niin tottunut, ettei se maistu enää oikein miltään.

Haluan painoa pois. Haluan olla laiha ja kaunis. Kumpaakaan minusta ei tule. Laihuuteen mulla ei ole riittävästi tahdonlujuutta, kunhan pääsen edes normaalipainoiseksi. Ja kauniiksi olen liian vanha. Ja ruma.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.10.2015 klo 10:57

kävin torilta ostaa paprikaa ja salaattii. kaapis olikin jo kurkkua. jollei salaatti ahdistais ni paljo. Eilen kävin pika tyhjennyksellä, pelkäsin tytön tulevan kotiin. sain ainakin osan ruuasta pois, Mut en kaikkia.

Maanantaina pystyin portaat laskemaan sarjana, ei enää vauvan askelia. Tänään kävelin ekaan kerrokseen portaita ilman taukoo. Mulla on jalat huonot ja kipeet, siksi iloitsen näistä saavutuksista tallä painolla.
Miettisin eilen, jos alkaisin käyttää tota soutulaitetta, saisi loputkin kalorit kulutettuu ja saisi samalla voimia kroppaan.

Nyt zerolimppaa kituuksiin ja lepoa hiukan. Saa hiki laskeutuu... iltapäivällä vielä kauppaan meno.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 14.10.2015 klo 13:50

No problem Vivvy. Valoa päivääsi.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.10.2015 klo 07:23

Eipä noussutkaan paino, vaan laski vähän eilisestä (parisataa grammaa enemmän kuin toissapäivänä). Söin eilen ihan normaalisti ja vatsakin toimi normaalisti. Olen ilahtunut!🙂

Viime yön nukuin ihan hormaalisti Ketipinorin laskusta huolimatta. Nyt ei ollut sitä suunnatonta väsymystä, mikä on ollut kahtena edellisenä yönä. En tiedä, liittyykö tämä päänsärky tähän asiaan.

Ei se oikein voi olla tuo Ketipinorin lasku syynä, mutta nyt parina päivänä on syömisiksi riittänyt suunnilleen se, mitä Painonvartijat suosittaa eli jonkin verran vähemmän kuin yleensä viime aikoina on mennyt. Eilen tuntui, että olisin voinut jättää iltapalan väliin. Mennään siis alle 1200 kalorin. Ja paino tippuu... Ei tietysti hirveällä vauhdilla, mutta kuitenkin... Eli se Mirtazapinin lopetus oli oikea ratkaisu ja varmaan myös tämä Ketipinorin vähennys/lopetus.

Katson tilanteen tuon Ketipinorin suhteen. Haluaisin lopettaa koko lääkkeen, mutta jos tuntuu, että vointi menee liian huonoksi, on sitä jatkettava. En vielä tiedä, tarvitsenko sitä lääkettä.

Terapia tuossa aamusta...