Painonhallinta

Painonhallinta

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 13.07.2015 klo 10:06 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.07.2015 klo 10:06

Hei.

Ajattelin aloittaa ketjun, johon kaikki voivat vapaasti kirjoittaa. Ajatukseni on, että voimme keskustella painonhallinnasta, laihdutuksesta ja siitä, mikä on tavoitteemme. Toivon, ettei tähän ketjuun tulisi kovin laihdutus-vastaisia viestejä. Niin, että positiivinen asenne painonhallintaan ja laihduttamiseen säilyisi.

Itse aloitin tämän laihdutus-prosessin kesän alkupuolella. Käytän ensisijaisesti Nutrilettia. Välillä olin hetken normiruoalla. Kiloja on jokunen tippunut, mutta nyt junnaa paikoillaan. Ehkä siksikin ajattelin aloittaa tämän ketjun, että voisin saada motivaatiota tähän omaan painon pudottamiseeni. Vaikka mieli on maassa, on mulla kuitenkin motivaatiota laihduttamiseen. Ja näin se on helppoa. Ja hei, tämä ei ole mikään Nutrilett mainos! Olen ollut aikanaan Painonvartijoissa, ja menisin uudelleen, jos se olisi vielä Suomessa.

Minkälaisia kokemuksia teillä on? Oletko laihduttanut joskus tai laihdutatko nyt? Miten olet onnistunut? Mitä muuta aiheen tiimoilta on mielessäsi? Kirjoitellaan…🙂

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 11.10.2015 klo 13:30

Kiitos Jardin. Voimia päivääsi

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.10.2015 klo 14:37

JP, mulla on tossi paljon ylipainoo, joten laihdutettava on.

Eilen en päässy oksentamaan. En pääse tänäänkään enkä vasta ku keskiviikkona. Yritän sit säännöstellä ruokailun minimiin. Tyttö käy heseltä hakemassa TAAS aterian ruuaksi. Voin mä sen minikana-aterian sit tänään syä ja siihen jää. En kaipaa ruokaa. En halua ruokaa.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.10.2015 klo 16:56

BirdBell kirjoitti 11.10.2015 13:27

Hei kaikille!

Kirjoitin tänne joskus aiheesta laihdutus mutta siihen ei kauheasti vastauksia tullut... En jaksa lukea noita kaikkia viestejä mitä olette kirjoittaneet,

Kerron tarinani:

Siitä nyt nyt 1,5 v aikaa kun olin sellainen s-kokoinen. Välillä meni xs vaatteet. Nyt olen lihonnut monta kiloa. Olen kokoa L. Hetki sitten vielä XL. Lihoamisen syy lienee se että oli vaikea elämäntilanne ja söin vain ahdistukseen...

Nyt olen tarkka ruokavaliostani. Silloin tällöin syön herkkuja etten repsahtaisi. Yritän liikkua ainakin 2h päivässä.

Huomasin että osa teistä palstalla olioista syö laihdutuslääkkeitä. Itse en ainakaan aijoa sellaista tehdä... vai onko niistä ollut hyötyä?
onko lääkäri määrännyt? syöttekö luontaistuote kaupan lääkkeitä?

Hei, BirdBell!☺️❤️☺️ Tervetuloa joukkoon!

Mullakin paino nousi yllättävän nopeasti, en osaa aikaa sanoa, mutta kuitenkin. Enkä osaa edes sanoa, miksi. Kun olin isoimmillani, en edes tajunnut, että olin kai liki sairaalloisen ylipainoinen. Nyt oon niistä päivästä saanut tiputettua jo melkein 25 kiloa. Enkä oikein tiedä, miten senkään olen tehnyt.

Kysyit lahdutustuotteiden käytöstä... Mä itse aloitin nyt tämän uusimman projektin Nutrilettilla. Ihan ilman kenekään kehotusta. Oon joskus aiemminkin käyttänyt Nutrilettia ja Easy Dietiä. Olin useamman viikon vain Nutrilettilla eli ylitin kyllä sen sen kaksi maksimi-suositeltua viikkoa, mutta ajattelin, että kun käyn hoitajalla terapiassa olisin "sairaanhoidon valvonnassa". Ja kyllä se painon tippuminen lähti käyntiin. Eedelleen saatan korvata jonkun aterian, yleensä lounaan Nutrilettilla, koska kun olen kotoa pois päivällä, on hankala ottaa mitään kohtuu vähäenergistä syötävää mukaan.

Tällä hetkellä en käytä muita tuoteita, mutta harkitsen jonkun proteiinipitoisen lisäämistä iltaan...

Olet jo onnistunut painon pudottamisessa hyvin, kun olet saanu vaatekoon pienenemään! Ja tuo liikkumisesi saa minut kateelliseksi! Mä en nyt saa itseäni liikkeelle millään. Enkä ole saanut sitä aloitettua uudelleen loppukesän jälkeen...

Mä en oikein itse huomaa painon tippumista. Tuntuu, että vasta nyt näen, kuinka ruma olen! Varsinkin suihkun jälkeen! Mulla olisi tavoitteeseen vielä jäljellä reilut 15 kiloa. Välillä paino tippuu ihan mukavasti, välillä jämähdetään pitkähköksi aikaa samaan. Tämän projektin helpottamiseksi olen lopettanut yhden lääkkeen ja toista olen alkanut jo vähentämään... Josko tuo sitten tätä avittaisi, että pääsisin normipainoon... Ja tulisin kauniiksi!😀

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.10.2015 klo 16:57

dahliakukka kirjoitti 11.10.2015 13:30

Kiitos Jardin. Voimia päivääsi

Samoin sinulle! Ja voimia myös alkavaan viikkoosi!😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.10.2015 klo 17:02

saloka kirjoitti 11.10.2015 14:37

JP, mulla on tossi paljon ylipainoo, joten laihdutettava on.

Eilen en päässy oksentamaan. En pääse tänäänkään enkä vasta ku keskiviikkona. Yritän sit säännöstellä ruokailun minimiin. Tyttö käy heseltä hakemassa TAAS aterian ruuaksi. Voin mä sen minikana-aterian sit tänään syä ja siihen jää. En kaipaa ruokaa. En halua ruokaa.

Hei!☺️❤️☺️

Mä olin yksillä lapsen synttäreillä. Oli aika rankaa. Ja se, miten söin herkkuja siinä vaiheessa, kun niitä vasta laitettiin esille.😝 Tänään ei sitten syödä enää muuta kuin vihanneksia ja 0-keittoa.

Mulla oksentaminen tekee jotenkin hyvän olon. Kaipaan sitä. Mutta ei tuolta vatsasta enää mikään tule yläkautta pois. Tänään vatsa ei ole toiminut kunnolla, joten otin toisenkin satsin Duphalacia. Jos jotain tulisi pois... Mutta luultavasti kaikki rasva imeytyy oikein innolla mun elimistöön!😝,😝 ja vielä kerran 😝

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.10.2015 klo 18:00

kävin ihan huvikseni vaa´alla ja se näytti ihan omiaan. Mä olisin aika paljon laihtunut ja seuraavaan tavoitteeseen ei ole enää paljoo. Pakko aamulla kattoa se aamupaino.

Koko ajan ku jotain tekee, tulee mahansisällön tunne kurkkuun. Ei paljoo kiinnosta mitään tehä, mut sain mä roskia siivottuu ja pestyy pyykit.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.10.2015 klo 06:24

Hei, Saloka!☺️❤️☺️ Toivotaan, että vaakasi näytti illalla oikein. Kerro sitten, miten kävi. Mutta mitä muuta voisi seuratakaan tuosta sinun syömisestäsi ja vatsan tyhjentämisestä! Mä ajattelin mennä kanpaajalle, mutta oon ottanut niin paljon vatsaa toimittavia lääkkeitä, että voi olla paras pysyä vain kotona. Tai ainakina katsoa tilanne, miten tämä etenee...

Mutta nyt siis olen valmis menemään kampaajalle, jolla käymisestä muuten tykkään, mutta se ihmienen, joka siellä pielistä katsoo on ihan karmean näköinen!!!😝 ja se olen minä!😝

Mulla vaa'an numerot hyppäsi kunnolla ylöspäin. Yritän taas saada tilanteen hallintaan. Viime viikolla oltiin kiloa alemmissa numeroissa. Kirotut vihannekset! Eilen kyllä herkuttelin juhlissa, joten jos haluan on edessä pari tiukkaa paastopäivää...

Hyvät päivän alut teille!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.10.2015 klo 09:47

JP. Näytti alle 120 kg. Kevällä olin 147 ja risat, joten ihan ok. Olen nyt tankannut teetä kiduksiin ihan järkyttäästi. Yritän saada mahan timii, ennen kun meen hoitajalle. Tivn että ei kesken matkan tai siellä ala sit. Mun ei onneks tarii lääkkeillä laittaa mahaa toimii, kun maha vi timii j 8 tunnin päästä kun syön jotain.

Tuttu jäi tänne ja tekee ruuan. Pottumuusii ja nöhtöpossuu. HUomenna sit sekoitan loput ja laitan vuokaan ja uuniin. Toivon että toi lidlin possu on hyvää ja syötävää. EN laita sitä marinadia ollankaan.

Eilenn söin melkein litran jätskii ja on huono omatunto siitä. Sen jälkeen ei kamalan pahaa oloa ollut, muu ku henkinen. TUtun piti tuoda kaupasta pullaa, mut onneks hän unohti sen.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.10.2015 klo 13:33

Hei, Saloka!☺️❤️☺️ Sulla on ihan huima pudotus painossa viime keväästä! Onnea.

Mulla tää vain sahaa...

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 12.10.2015 klo 14:27

Birdbell, mahdoitko minua tarkoittaa luontaistuotteitten ja laihdutuslääkkeiden syöjällä, kun puhelin niistä proteiinijauheista ja välipalapatukoista. Minä kokeilen tuota proteiinijauhetta, koska en syö ollenkaan lihaa, kalaa enkä kanaa. Maitoa vaan kahvissa ja siksi minulla niin kovasti puutetta proteiinista, joka vaikuttaa myös luustoni jaksamiseen, kun olin jo astetta lähempänä osteoporoosia. Sillä voi korvata yhden aterian, jos laihduttaa, mutta muut tiesikin kertoa, että ovat hinnakkaita. Kävin tänään K-marketissa ja siellä oli myynnissä Leaderin Juustokeittoa ja kiisseleitä laihduttajille, mutta enpä muistanut hintaa katsoa. Apteekista saa Nutriletteja ja varmaan marketeistakin, mutta sain niistä ikuisen kauhun, kun minun suussani maistuivat niin hirveiltä. Noita välipalapatukoita kokeilen siinä mielessä, että voisiko kaltaiseni karkkiholisti korvata ne niillä. Ja koitan vinkkailla tuotteista muillekin. Minä en jaksa uskoa mihinkään luontaistuotteeseen tai laihdutuslääkkeeseen kohdallani, kun minulta puuttuu tarvittava itsekuri. Sellaista voimaruokaa, kuin Chiansiemenet syön päivittäin tasapainottaakseni liian nopeaa vatsaani/leikattu niin monesti, ettei elimistö palaudu normaaliksi.
Varmaan muut ketjulaiset osaa antaa parempia vinkkejä kuin minä. Laksatiiveja en menisi silti suosittelemaan, koska pitkään käytettynä voi mennä suolisto niin sekaisin, että saa istua jatkuvasti wcssä. Ja oksentaminen vie hampaista kiillon ja edesauttaa reikiintymistä. Alkaa närästää usein ja aina ei mikään närästyslääke auta. Anteeksi, nämä ovat vaan sitä, kuinka minä olen kaiken kokenut. Ei yleisiä ohjeita. Ihan vaan minun oma kokemus, ketään tuomitsematta tai sormella osoittamatta. MInä tiedän mitä helvettiä laihduttaminen on. Voimia kaikille.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.10.2015 klo 14:30

Soin kermaviiliä. Oksensin.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.10.2015 klo 15:01

Mua masentaa, vaikka kello ei ole vielä edes kolmea. Oksentaminen helpotti hieman oloa. Otin ylimääräisen annoksen Duphalacia. Jos musta tuntui eilen, että tää syömisellä ja siihen muuten liittyvillä toiminnoilla oireilu oli hetken poissa, tänään ne taas tulivat esille.

Yritän järjestää kotia syyskuntoon, mutta kun ei tämä etene! Aamusta sain jotain tehtyä, nyt oon ihan jumissa. Kyllä mulla pesukone pyörii ja astiat on likoamassa, mutta entä sitten. En saa järjestettyä asioita kohdilleen. En ompele. En mitään! Paska minä!😠

Käyttäjä vivvy kirjoittanut 12.10.2015 klo 15:05

Olen kauhea luuseri. Punnituksessa paino oli noussut 600g. Mulla tietysti alko menkat tänään, saattaa sekin tehdä ja mulla ei oo vatsa toiminu kunnolla yli viikkoon. Ahdistaa ihan kauheasti. Olen vain pyörivä läskipallo, joka ei ansaitse elää. Maha koko ajan turvoksissa ummetuksen takia ja menkkojen takia ja ei oikein ruoka maistu sitten senkään vertaa, mutta pakko on aina syödä. Onneksi tuota ravitsemussuunnitelmaa ei ainakaan vielä olla rukkaamassa, kun ei nuo ruokailut vielä oikein ole onnistuneet toivotulla tavalla. Olen joutunut korvaamaan ruokaa ravintolitkuilla.

Oon vissiin tuomittu tähän painoon mikä mulla nyt on. Haluaisin vain tappaa itteni. Tainno ekaks pitäis varmaan laihtua, että mut jaksettais kantaa arkussa...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.10.2015 klo 15:49

Hei, Dahliakukka!☺️❤️☺️

Siis sinäkin olet ei-lihansyöjä. Sinusta poiketen syön kalaa - ainakin vielä... Korvaan proteiinit ensisijaisesti maito-, soija- ja quorntuotteilla. Silti välillä epäilen, saanko riittävästi proteiinia.

Mä käytän tällä hetkellä Duphalacia väärin. Ja oksennan. Oireilu siis jatkuu...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.10.2015 klo 15:54

vivvy kirjoitti 12.10.2015 15:5

Olen kauhea luuseri. Punnituksessa paino oli noussut 600g. Mulla tietysti alko menkat tänään, saattaa sekin tehdä ja mulla ei oo vatsa toiminu kunnolla yli viikkoon. Ahdistaa ihan kauheasti.

Hei, Vivvy!

Minä se vasta luuseri olenkin. (Kilpaillaanko?😉) Mullakin paino taas nousee. Tunnen itseni niin huonoksi! Kyllähän mä oon ollut hereillä jo yksitoista tunita, heräsin viideltä. Ehkä tämä on jo "iltaväsymystä" ja "iltamasennusta".

Voimia sinulle. Toivottavasti kotilomat sujuisivat paremmin.