Painonhallinta

Painonhallinta

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 13.07.2015 klo 10:06 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.07.2015 klo 10:06

Hei.

Ajattelin aloittaa ketjun, johon kaikki voivat vapaasti kirjoittaa. Ajatukseni on, että voimme keskustella painonhallinnasta, laihdutuksesta ja siitä, mikä on tavoitteemme. Toivon, ettei tähän ketjuun tulisi kovin laihdutus-vastaisia viestejä. Niin, että positiivinen asenne painonhallintaan ja laihduttamiseen säilyisi.

Itse aloitin tämän laihdutus-prosessin kesän alkupuolella. Käytän ensisijaisesti Nutrilettia. Välillä olin hetken normiruoalla. Kiloja on jokunen tippunut, mutta nyt junnaa paikoillaan. Ehkä siksikin ajattelin aloittaa tämän ketjun, että voisin saada motivaatiota tähän omaan painon pudottamiseeni. Vaikka mieli on maassa, on mulla kuitenkin motivaatiota laihduttamiseen. Ja näin se on helppoa. Ja hei, tämä ei ole mikään Nutrilett mainos! Olen ollut aikanaan Painonvartijoissa, ja menisin uudelleen, jos se olisi vielä Suomessa.

Minkälaisia kokemuksia teillä on? Oletko laihduttanut joskus tai laihdutatko nyt? Miten olet onnistunut? Mitä muuta aiheen tiimoilta on mielessäsi? Kirjoitellaan…🙂

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 09.10.2015 klo 13:43

Hei, Dahliakukka!☺️❤️☺️

Kävin katsomassa nuo fitfarmin sivut ja tuotteet. Kaikessa on niin paljon energiaa! Ja mä haluaisin lopettaa syömisen kokonaan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 09.10.2015 klo 14:43

Ystävä rakas, sinä tarvitset energiaa, että jaksat elämässä. En halua kuulla, lukea, kun joku ystäväsi päivittää, että onnistuit kuihduttamaan itsesi hautaan. Minulla on ihan oikea huoli sinusta, vaikka ei tunneta. Varmaan, kun itsellä niin paljon samaa. Minä olen voitonpuolella ja haluaisin kiskoa sinutkin tänne. En kuitenkaan rupea sinulle pelastusta saarnaamaan tai tuputtamaan. Koitan heitellä ideoita, hyvää tarkoittaen. Sinä olet tärkeä. Juuri tuollaisena, kuin olet. Muista se.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.10.2015 klo 14:48

taistelen etten menis oksentaa. Tärisen täällä oikee kylmyydestä ja jostain muusta (en tiä). olen peräti 2 makkaraa saanut syötyy. kohta pitäisi riisipuuroo kulhollinen syä ja koittaa pitää se sisällä. sit voikin olla vuorokauden melkein syömättä.

kerroin yhelle face kaverille tästä. Osasin oottaa että hän sanoo että mun pitäisi hoitajalle sanoo.

olen tänään sentään kässäjuttuja saanut tehtyy. tytön kaveri oli ilahtunut kun sai paksummat lapaset. Tyttö ilahtui kirkkaista lapasista. Nyt pitäisi ttehä tytölle ohuemmat lapaset, kun pyysi. olen vaan niin heikossa ja kylmässä tilassa, että ei oikee mikään lämmitä.😭

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 09.10.2015 klo 15:59

Mä aion lopettaa Keipinorin käytön. En tietysti kerralla... Vaikuttaa siltä, että se nostaa painoa niin hurjasti. Voisin laihtua paremmin ilman sitä. ja sehän vaikuttaa mielialaan! Lääkäriltä pitää asiaa vielä kysyä.

En halua mitään lääkettä sen tilalle. Toivon vain, ettei ahdistus tule hurjana takaisin. Josko voisin siltä osin nykyään paremmin. Muuten pitää käyttää rauhoittavia edelleen. Niiden teho valitettavasti laskee käytön myötä, mutta kyllä ne edelleen auttavat, vaikka olen syönyt yhtäjaksoiseti jo pari vuotta, ainakin... Olen kuitenkin pystynyt vähentämään Temestan käyttöä viime aikoina. Mietin vielä, minkä verran otan pois ilta-annoksesta Ketipinor depotia.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 09.10.2015 klo 19:06

dahliakukka kirjoitti 9.10.2015 14:43

Ystävä rakas, sinä tarvitset energiaa, että jaksat elämässä. En halua kuulla, lukea, kun joku ystäväsi päivittää, että onnistuit kuihduttamaan itsesi hautaan. Minulla on ihan oikea huoli sinusta, vaikka ei tunneta. Varmaan, kun itsellä niin paljon samaa. Minä olen voitonpuolella ja haluaisin kiskoa sinutkin tänne. En kuitenkaan rupea sinulle pelastusta saarnaamaan tai tuputtamaan. Koitan heitellä ideoita, hyvää tarkoittaen. Sinä olet tärkeä. Juuri tuollaisena, kuin olet. Muista se.

Hei!☺️❤️☺️

En koe itseäni tärkeäksi. Söin tuossa kuitenkin iltaruoan ihan kunnolla, ja kun nälkä oli, otin vielä rahkaa. Mietin, että miksen voisi vähän ylittää sen pisteiden minimirajan. Eilen meni alle tuon rajan. Ja haluaisin jatkaa niin, mutta en nyt tänään pakota itseäni siihen, Katsotaan, miten käy...

Päätin vähentää Ketipinoria, ja lopettaa sen kokonaan, jos mahdollista. Vähensin jo iltaannoksesta depotia.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 09.10.2015 klo 19:09

saloka kirjoitti 9.10.2015 14:48

taistelen etten menis oksentaa. Tärisen täällä oikee kylmyydestä ja jostain muusta (en tiä). olen peräti 2 makkaraa saanut syötyy. kohta pitäisi riisipuuroo kulhollinen syä ja koittaa pitää se sisällä. sit voikin olla vuorokauden melkein syömättä.

kerroin yhelle face kaverille tästä. Osasin oottaa että hän sanoo että mun pitäisi hoitajalle sanoo.

olen tänään sentään kässäjuttuja saanut tehtyy. tytön kaveri oli ilahtunut kun sai paksummat lapaset. Tyttö ilahtui kirkkaista lapasista. Nyt pitäisi ttehä tytölle ohuemmat lapaset, kun pyysi. olen vaan niin heikossa ja kylmässä tilassa, että ei oikee mikään lämmitä.😭

Hei.☺️❤️☺️

Syöt ihan liian vähän.

Mulla ei ole tänään - ainakaan vielä - ollut tarvetta oksentaa. Enkä ole ottanut tarvittavia Temestoja. Vain sen aamulääkkeesssä olevan puolikkaan tabletin.

Toivottavasti olosi helpottaa!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.10.2015 klo 20:10

Tuli ahmittua tavaraa sisään ja sit jonkin ajan päästä pois. Ei ihme et tyttö meni taatalle yöksi. kuka tämmöistä jaksais kattoa, kun ei osaa syä eikä siivota.

mut jotenki on voitto-fiilis päällä, vaik kädet tärisee. ihan sairasta tä mun pään sisäinen ongelma.

jos ma sanon hoitajalle tästä, mitä se tekee? pelkään sitä. jos se sanoo lääkäril ja se taas tenttaa ja mun pitäisi sanoa sit miksi. en mä hitto tiä. olen va niin väsyny.

mahtaisiko teme auttaa? vaikka mulla ei sellai ahista (rintaa sattuu ym). olen va jotenki ylivilkas. näillä ravinnoilla liian energinen.

mitähän huominen tuo tullessaan. enää en syö ainakaan. koitan litran appelsiinimehuu jua tänään viel. se on nii karseen makuista et on pitänyt laimentaa.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 10.10.2015 klo 09:11

Voi sua, Saloka!☺️❤️☺️ Voimia!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 10.10.2015 klo 09:48

Mulla tippui paino kilolla tuossa pari päivää sitten, kun vatsa toimi reippaasti. Nyt se on pysynyt siellä kilon alempana. Toivottavasti jatkuu näin...

Illalla pienensin vähän Ketipinor depot annosta. Näin viikko ja sitten seuraava vähennys. Toivottavasti ahdistus ei pahene! Ja onhan siinä vaarana, että masennuskin pahenee. Mitä teen sitten?

Googletin IXELin, joka mulla on nyt ainut masennuslääke. Se ei ilmeisesti niin paljon nosta painoa. Joku arveli, että voisi hänellä lisätä ruokahalua, mutta piti mahdollisena, että se johtuisikin antipsykootista. Eli taidan uskaltaa jatkaa sillä. Mutta Ketipinor pois... Moni on kirjoittanut, että lisää ruokahalua pian lääkkeen ottamisen jälkeen. Mulla menee tavallista Ketipinoria päivälääkkeessä 200 g:aa, ja koen itseni nälkäiseksi iltapäivällä/päivällistä odottaessani. Mutta kestäisikö tuo vaikutus vielä klo 19-21? Ja ilmeisesti sekin vaikuttaa suoraan sokeriaineenvaihduntaan.

Tänä aamuna mulla on vähemmän oireilua syömisen suhteen. Eilen söin noin 1300 kcal. Tuntuu, että se on liikaa. Vähemmällä pitäisi pärjätä. En ole riittävän vahva. Kaapissa on ihan liikaa ruokaa... Mutta en aktiivisesti ajattele oksentamista. (Ellen sitten käy siitä kirjoittamaan, niin heti tuli vaihtoehdoksi päästä aamupalasta eroon...)

Kaunis sää. Tuskin lähden kuitenkaan ulkoilemaan. Kaupassa käyn pyörällä, matkaa 400 metriä... Hyvät päivät teille!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.10.2015 klo 11:34

Eilinen fiilis sai mut valvomaan yli yhteen. tänään yritän pitää ruuat sisällä. paino ei ole tippunu, hiton lääke. illalla oli nälkä mahalla ja otin palan kurkkua. heti tuli tunne et nyt lihotaan sit ja urakalla. olis mulla jääkaapissa sokeritonta soppaa, maggaraa, puuroa, leikkelettä. pakkasessa ruokaa ja leipää. mut ne ällöttää va. ja huutaa kaloreita kroppaan.

tyttö tulee leipoo tänään kotiin. saa nähä pakottaako mun syömään kans. en haluis, koska sit varmasti wc kutsuu. yritän jua ainakin tänään...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 10.10.2015 klo 16:59

Hei, Saloka!☺️❤️☺️

Tuli mieleen sun kohdalla sama juttu, mikä mulla voi välillä olla, eli että saat liian vähän energiaa laihtuaksesi. Mutta onko sulla oikeasti tarvetta laihtua?!

Mä säästelen pisteitä. Haluan syödä hyvillä mielin elokuvan aikana kotisohvalla dipattuja vihanneksia ja viiniä. Niihin nyt säätän. Ja jos pisteitä jää, vaikka vähän sämpylää. Lauantai ei ole mulle yhtään sen luvallisempi päivä syödä pisteitä kovin paljon yli rajan kuin mikään muukaan päivä...

Melkein harmittaa, kun ei ole ollut tarvetta oksentaa...

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 10.10.2015 klo 17:23

Anteeksi, asia ei minulle kuulu, mutta rupesin miettimään, kun itsekkin syön ketipinoria. Mutta ei minulla mitään depottia ole. Ihan tavallisia, pieniä ruskehtavia pillereitä, jotka otetaan illalla. Ja niiden lisänä mirtzaphin. Syötkö sinä 2den laista ketipinoria? Vai olenko taas idioottimaiseen tapaani käsittänyt väärin. Pahoittelen uteliaisuuttani.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 10.10.2015 klo 19:45

Joo, ihan oikein olet ymmärtänyt, syön kahdenlaista. Mulla menee illalla depotia ja aamulla ja päivällä tavallista. Kai tuo idea on, että depotilla pysyy tasainen vaikutus, mutta tuolla tavallisella saadaan selkeämmin päiväahdistukseen liittyvä vaikutus.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.10.2015 klo 09:28

Söin illalla elokuvaa katsoessa tosi ison annoksen vihanneksia. Siitä se paino sitten pomppasi tälle aamulle. Tiedän siin painon nousulle syyn, mutta en sitä, milloin tuo nousu poistuu... Tekisi mieli olla syömättä vihanneksia lainkaan...

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 11.10.2015 klo 13:27

Hei kaikille!

Kirjoitin tänne joskus aiheesta laihdutus mutta siihen ei kauheasti vastauksia tullut... En jaksa lukea noita kaikkia viestejä mitä olette kirjoittaneet,

Kerron tarinani:

Siitä nyt nyt 1,5 v aikaa kun olin sellainen s-kokoinen. Välillä meni xs vaatteet. Nyt olen lihonnut monta kiloa. Olen kokoa L. Hetki sitten vielä XL. Lihoamisen syy lienee se että oli vaikea elämäntilanne ja söin vain ahdistukseen...

Nyt olen tarkka ruokavaliostani. Silloin tällöin syön herkkuja etten repsahtaisi. Yritän liikkua ainakin 2h päivässä.

Huomasin että osa teistä palstalla olioista syö laihdutuslääkkeitä. Itse en ainakaan aijoa sellaista tehdä... vai onko niistä ollut hyötyä?
onko lääkäri määrännyt? syöttekö luontaistuote kaupan lääkkeitä?