Painonhallinta

Painonhallinta

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 13.07.2015 klo 10:06 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.07.2015 klo 10:06

Hei.

Ajattelin aloittaa ketjun, johon kaikki voivat vapaasti kirjoittaa. Ajatukseni on, että voimme keskustella painonhallinnasta, laihdutuksesta ja siitä, mikä on tavoitteemme. Toivon, ettei tähän ketjuun tulisi kovin laihdutus-vastaisia viestejä. Niin, että positiivinen asenne painonhallintaan ja laihduttamiseen säilyisi.

Itse aloitin tämän laihdutus-prosessin kesän alkupuolella. Käytän ensisijaisesti Nutrilettia. Välillä olin hetken normiruoalla. Kiloja on jokunen tippunut, mutta nyt junnaa paikoillaan. Ehkä siksikin ajattelin aloittaa tämän ketjun, että voisin saada motivaatiota tähän omaan painon pudottamiseeni. Vaikka mieli on maassa, on mulla kuitenkin motivaatiota laihduttamiseen. Ja näin se on helppoa. Ja hei, tämä ei ole mikään Nutrilett mainos! Olen ollut aikanaan Painonvartijoissa, ja menisin uudelleen, jos se olisi vielä Suomessa.

Minkälaisia kokemuksia teillä on? Oletko laihduttanut joskus tai laihdutatko nyt? Miten olet onnistunut? Mitä muuta aiheen tiimoilta on mielessäsi? Kirjoitellaan…🙂

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 08.10.2015 klo 13:27

dahliakukka kirjoitti 8.10.2015 11:11

Tuota proteiinijauhetta sekoitettiin 2rkl 2,5dl kevytmaito. Oli capuccinon makuista. Kyllä tuli maha täyteen kerrasta. Eikä maistunut ollenkaan pahalta. Voisin tuota ruveta käyttämäänkin, kun sitten löytäisi jälleenmyyjän. Käsitin, että olisi tuote, jota myydään kotikutsuilla. Vähän, kuin tubberwara kutsut. Mutta toimintaterapeuttini varmaan kertoo. Sillä voisi yhden aterian laihduttaessa korvata. Minulla sillä koitetaan proteiinin saantia taata. En saanut syötyä, kuin puolikkaan keitetyn perunan ja lusikallisen ruskeaa kastiketta ja ryyppäyksen mehua. Kai minä siksi olen koko ajan niin väsynyt, kun en ruokaile kunnolla. Mutta, kun ruoka ei maistu hyvältä. Chiansiemeniä koitan pakolla myös syödä. Että maha ei olisi niin vaikea.

Hei.☺️❤️☺️

Kerro sitten, mistä sitä saa, jos selviää. Vaikea kyllä löytää kotikutsuja.😀

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 08.10.2015 klo 13:35

vivvy kirjoitti 8.10.2015 11:51

Minun ruoka-annosten kokoa kasvatetaan varmaan ensi viikolla. Ravitsemusterapeutti tulee luultavasti käymään. Tänään on eka päivä, kun en ole tarvinnut happosalpaajaa mahakipujen takia.

Ruuaksi oli sienipastaa, hyi että! En saanut siitä desin annoksesta kuin kaksi haarukallista alas ja silloinkin meinasin oksentaa. Piti sitten korvata loppuannos ravintojuomalla. Kävin tosin kaksi karkkia hakemassa hoitajilta (mies toi nameja ja ne on pakko säilyttää hoitajien takana, etten ahmi ja oksenna) ja söin ne kahvin kanssa.

Pelottaa vaan, että taas kun kasvatetaan annoskokoa, niin maha alkaa oireilemaan. Koko ajan pyörryttää ja heikottaa. Pitäisi käydä taas vähän kävelemassa miehen kanssa kun hän tulee katsomaan minua tänään. Kun jaksais.

Muuten olo onkin sitten ihan paska.

Hei, Vivvy!☺️❤️☺️

Vaikka sienistä tykkäänkin, sienipasta voisi olla mullekin liikaa... Lasketaanko sulla sen ravintojuoman määrä suhteessa siihen, mitä olet saanut syötyä? Eli onko välillä isompi annos ja välillä pienempi?

Söin lounaaksi vihanneskeittoa (0-keitto). Otin seuraksi palan ruisleipää, vaikka olisin halunnut olla ilman. Ajattelin, että tulee liian nälkä, ja tulee siten syötyä liikaa.

Voimia sinulle! Mukava kun miehesi tulee käymään!

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 08.10.2015 klo 14:44

Kurkkaapas Jardin Herbamaren sivuille. Olet varmasti paljon minua fiksumpi netissä. Suomenkieliset sivut löysin, kun ihan pikaiseen googlasin. Jälleenmyyjät luki jossakin kohdassa. Minun pitää heti vastata, tai unohdan asian aina...

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 08.10.2015 klo 14:47

ANTEEKSI ANTEEKSI ANTEEKSI... Herbalife oli oikea sana ei Herbamare. Näetkös, kuinka pitkä muisti minulla on...olisi pitänyt kirjoittaa sana heti ylös. anteeksi....minun SUURI mokani.

Käyttäjä nutri kirjoittanut 08.10.2015 klo 15:33

Hirvittävän kalliita ovat nuo Herbalife-tuotteet, ei minulla olisi varaa.
Hyvinvoinnin Tavaratalossa tai Terveysmarketissa myydään sellaista jauhetta kuin Fit+ Feelgood jota on kolmea eri makua ja sen maksaa sellaiset 10 euroa purkki. Saa sitä kaupoistakin, niin ei tule postimaksuja.
Saman asian kuin nuo jauheet saa, kun juo rasvatonta maitoa ja syö banaanin ja tulee paljon halvemmaksi.
Eloisa proteeinipuurotkin maksavat normaalisti lähes kaksi euroa pussi ja saman vaikutuksen saa kuulemma, kun syö lautasellisen normaali kaurapuuroa johon sotkee mukaan kananmunan.
Kaikki nämä kertoi minulle ravitsemusterapeutti joka kauhisteli, kun olin taas tuhlannut rahaa laihdutusihmeisiin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 08.10.2015 klo 17:05

En ajatellut, että taas pitää puolustautua. Olisi pitänyt arvata. Minulla ei ole mitään tietoa Herbalife tuotteiden hinnoista, koska sain purkit toimintaterapeutiltani, joka huolestunut kunnostani ja syömisistäni.Ja mikä toimii yhdelle ei aina toimi toiselle. Itsellä on hyvin ikäviä kokemuksia ravintoterapeutista, mutta hekin jokainen omankaltaisensa. Ja kun kohdallani ei toiminut hänen apu niin toimintaterapeuttini päätti kokeilla tätä minulle. Hinnoista tai mistä hän sen oli hankkinut ei ollut puhetta. Hän vain toivoi minun kokeilevan ja minä yritän. Koska itse tiedän, kuinka hankalaa elämä ja syöminen voiolla niin koitan vinkkejä jakaa mitä minulla on ollut ja kokeiltu. En minä hinnoista tiedä mitään, siksi neuvoinkin katsomaan sivuilta. Kaikille laihduttaminen ei käy noin vaan, kun päättää syödä oikein. Taustalla voi olla monia syitä ja jokainen elimistö toimii tavallaan. Myös lääkityksellä ja sairauksilla voi olla vaikutusta asiaan ja sillä onko yksin asian kanssa vai saako tukea. Pahoittelen, jos mielipiteeni ja oma mielipiteeni asioista, jotka toimii kohdallani on loukannut jota kuta. Se ei ikimaailmassa ollut tarkoitus. Minä yritän pysyä pois, kun kerran en mistään mitään tiedä. Huh, tietäisittepä vaan kuinka minun laihdutus on sujunut. Kävin 1%päässä kuolemasta. Ihan kaikkea tapahtunutta en aio julkisuudessa kirjoittaa. Se on minun tieni. Meillä jokaisella on oma tiemme. Ei aina se valittu. Joskus osuu harhaan ja pahasti.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.10.2015 klo 18:12

JP, en tiä kumpaa se on. on va turhan huono olla, sit meen sieltä mistä aita matalin. toimituksen jälkeen on kevyt ja hyvä olla. en mä kaikkee oksenna pois, mut suurin osa.

tuttu pakotti syömään hesel tänään. taisin olla sen näköinen. sit tein ruuaksi jotain maalaispottuja ja rispejä, jotka oli tosi pahoja ja meni roskiin. mun piti ottaa muutama lihapulla, mut otinki pussillisen. nyt en enää voi ku jua. syytän ja ahdistun.

sossussa multa kysyttiin, syönkö päivällä, oli pakko sanoo ei. äiti kuuli sen ekan kerran sairaalan jälkeen.

tyttö ei vissiin mene huomen mökille. haluan olla hänen kaa, mut mun tarvii saada tankattuu energiaa. levätä.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 09.10.2015 klo 08:17

Hei, Nutri!☺️❤️☺️

Tottahan tuo on, mitä kirjoitit laihdutus-tuotteiden hinnoista. Kuitenkin, kun Nutriletin käytön aikana ostin 25 pussin satsin alla 18 eurolla, jäi päivähinnaksi noin 3,5 euroa, mikä ei mun mielestä ole paljon.

Paino oli aamulla sama kuin eilen eli alhaalla. Vatsa ei toiminut, mutta pääasiassa söin vain nestemäistä ruokaa, joten ei siitä paljon sisältöä suoleen jäänyt. Voi jopa olla, että vyötärönympärys on pienentynyt puolella sentillä.😋

Eilen olin vähillä pisteillä. En oikein tiedä tästä päivästä. Miten hallita syömistä. Luultavasti niin vähän pisteitä kuin on mahdollista. Illalla otan viiniä pari lasillista.

Tunnen itseni nyt tosi läskiksi. Tuossa aiemmin, en ymmrtänyt/nähnyt, kuinka iso olin. Vasta nyt kun tilanne alkaa olla vähän parempi, ymmärrän tilani. Luultavasti psyykeni ei olisi kestänyt tilannetta aiemmin. Haluaisin olla anorektinen, mutta siihen en pysty. Tavoite kuitenkin...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 09.10.2015 klo 08:52

dahliakukka kirjoitti 8.10.2015 17:5

En ajatellut, että taas pitää puolustautua. Olisi pitänyt arvata. Minulla ei ole mitään tietoa Herbalife tuotteiden hinnoista, koska sain purkit toimintaterapeutiltani, joka huolestunut kunnostani ja syömisistäni.Ja mikä toimii yhdelle ei aina toimi toiselle. Itsellä on hyvin ikäviä kokemuksia ravintoterapeutista, mutta hekin jokainen omankaltaisensa. Ja kun kohdallani ei toiminut hänen apu niin toimintaterapeuttini päätti kokeilla tätä minulle. Hinnoista tai mistä hän sen oli hankkinut ei ollut puhetta. Hän vain toivoi minun kokeilevan ja minä yritän. Koska itse tiedän, kuinka hankalaa elämä ja syöminen voiolla niin koitan vinkkejä jakaa mitä minulla on ollut ja kokeiltu. En minä hinnoista tiedä mitään, siksi neuvoinkin katsomaan sivuilta. Kaikille laihduttaminen ei käy noin vaan, kun päättää syödä oikein. Taustalla voi olla monia syitä ja jokainen elimistö toimii tavallaan. Myös lääkityksellä ja sairauksilla voi olla vaikutusta asiaan ja sillä onko yksin asian kanssa vai saako tukea. Pahoittelen, jos mielipiteeni ja oma mielipiteeni asioista, jotka toimii kohdallani on loukannut jota kuta. Se ei ikimaailmassa ollut tarkoitus. Minä yritän pysyä pois, kun kerran en mistään mitään tiedä. Huh, tietäisittepä vaan kuinka minun laihdutus on sujunut. Kävin 1%päässä kuolemasta. Ihan kaikkea tapahtunutta en aio julkisuudessa kirjoittaa. Se on minun tieni. Meillä jokaisella on oma tiemme. Ei aina se valittu. Joskus osuu harhaan ja pahasti.

Hei, Dahliakukka!☺️❤️☺️

Älä poistu tästä ketjusta, sinulta tulee hyviä vinkkejä. Mulla tulee proteiinia keskimäärin liian vähän. Joten jonkinlainen proteiinilisä voisi olla tarpeen. Ja jos se vaikuttaisi tuohon iltasyömiseen. Hoitaja puhui eilen myös siitä, että Ketipinor aiheuttaa iltaisin näläntunnetta. Ei tuo Herbalifen tuote kovin kalliiksi kävisi... Kävin juuri katsomassa hintoja. Päivää kohti yhden annoksen kanssa olisi hintaa 2 euroa. Ei mahdoton. Pitää miettiä... Ensi kuussa voisi olla varaa tilata. Ehk sitä löytyisi jostain kaupastakin...

Kuulostaa pahalta tuo sinun laihdutuksesi, vaikket siitä enempää kerrokaan... Voimia sinulle!😍

Käyttäjä nutri kirjoittanut 09.10.2015 klo 08:58

dahliakukka kirjoitti 8.10.2015 17:5

Hei dahliakukka, ei tässä kai puolustauduta vaan yritetään kertoa omia kokemuksia laihdutustuotteista eikä kenenkään tunteita loukata, jos kertoo omia kokemuksiaan, vai mitä mieltä olet?
Menin herbalifen sivuille eka kertaa ja kauhistuin, kun näin hinnat ja sitten mielipiteeni tänne kerroin. En mitään sanonut itse tuotteesta, koska minulla ei ole siitä kokemusta vaan pelkästään hinnasta.

Eloisa puuroa itsekin täällä mainostan ja kerroin ravitsemusterapeutin vinkin miten halvemmalla itse voi tehdä kaurapuurosta proteiinipuuron.

Kaikilla meistä tässä ketjussa olevilla näyttää olevan vaikeaa laihtua ja siksi olisi ollut kannustavaa jakaa erilaisia kokemuksia eikä loukkaantua väärästä sanasta.

Mulla oli vaakapäivä tänään ja koska katson vaan kilot, en ole yhtään laihtunut. Olen voinut laihtua grammoja mutta tässä läskivuoressa ne ei juuri näy. Vyötäröltä on juuri ja juuri yksi sentti hävinnyt, kun oikein kiristän mittanauhaa.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 09.10.2015 klo 09:00

saloka kirjoitti 8.10.2015 18:12

JP, en tiä kumpaa se on. on va turhan huono olla, sit meen sieltä mistä aita matalin. toimituksen jälkeen on kevyt ja hyvä olla. en mä kaikkee oksenna pois, mut suurin osa.

tuttu pakotti syömään hesel tänään. taisin olla sen näköinen. sit tein ruuaksi jotain maalaispottuja ja rispejä, jotka oli tosi pahoja ja meni roskiin. mun piti ottaa muutama lihapulla, mut otinki pussillisen. nyt en enää voi ku jua. syytän ja ahdistun.

sossussa multa kysyttiin, syönkö päivällä, oli pakko sanoo ei. äiti kuuli sen ekan kerran sairaalan jälkeen.

tyttö ei vissiin mene huomen mökille. haluan olla hänen kaa, mut mun tarvii saada tankattuu energiaa. levätä.

Hei, Saloka!☺️❤️☺️

Myös mun mielestä oksentaminen helpottaa oloa, sekä fyysistä että enemmän psyykkistä. Tulee helpottunut olo. Tosin naama pöhöttyy ainakin mulla.

Dahliakukka ehdotti proteiinilisiä tuossa omassa viestissään. Pystyisitkö sellaisia käyttämään. Sasit energiaa enemmän. Ja ilmeisesti ne on ihan hyvän makuisia. Mä ajattelin kokeilla ensi kuussa. Ja mitä nopeasti katsoin hintoja, niin jonkun verran tuoteiden hinnoissa on eroa, varmaan myös laadussa.

Jos tyttösi ei lähde mökille, miltä vaikuttaa, niin pystytkö lepäämään jos hän on paikalla?

Voimia sinulle! Yritä syödä! (Sanoo hän, joka haluaisi lopettaa kaiken syömisen...)

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 09.10.2015 klo 09:13

Kiitos, Nutri, kun vastasit tuohon Dahliakukan viestiin.🙂 Toivon, että voisitte kaikki, ja muutkin, kirjoittaa tähän ketjuun. Jokaisella meistä on omat ongelmat syömisen ja laihtumisen suhteen. Ja ideat, mitä itse on saanut, ja hyvin mielelläni kuulen kaikista! Apua tarvitaan!

Tuo herbalifen tuote, mistä on ollut puhetta, tekisi noin 2 euroa päivässä, mikä tuntuu toisaalta aika paljolta, mutta jos saisin sen avulla pelastettua illan ylimääräisiltä syöpöttelyiltä, toisi se psyykkistä hyvinvointia hintansa edestä! Varmaan sitä on myynnissä joissain kivijalkakaupoissa niin säästyy postikuluilta.

Sietoa, että selvitään taas tästä päivästä...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.10.2015 klo 10:10

Kävin 2 eri vaa´alla nyt aamusta. Toinen näytti 10 kiloa enemmän mitä toinen. Nyt mietin, kumpaa oikee uskon. Ahdistaa ajatus.
Laitoin riisipuuroa tulemaan. Hautuu hellalla pikku hiljaa. Tee oottaa juojaa pöydällä.

Tyttö ei lähe mökille. Menevät taas keskiviikkona ja sitten saan olla rauhassa ke-su ajan. Nyt en tosin tiä, meneekö tyttö sit taataa "vahtimaan" niin ku hän on ehottanut. Kumminkin, koko ajan saa olla varuillaan,

JP, mäkin haluaisin lopettaa lääkkeet ja syömisen. osittain tämä onkin sitä jo. Olen kehittänyt päähäni ajatuksen, että' ruoka on mun vihollinen ja sairastun siitä. mä ja ruoka ollaan ku kaksi mangeettia.

ei mulla o mitään järkevää sanottavaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 09.10.2015 klo 13:17

Eilen huomasin kuntosalin tiskillä myynnissä patukoita Cambridge bonus bar makuna oli tropical. Hinta oli 2e kpl. Minusta oli kallis, koska patukka oli hirveän pieni, mutta ei niitä varmaan olekkaan tarkoitus monta kerralla syödä. Se minut yllätti, että oli todella hyvänmakuinen, kun minusta nuo patukat yleensä maistuu sahanjauholta. Tai sillon maistui, kun niitä söin. Tuon ostin ihan puhtaasta uteliaisudesta. Meillä kuntosalilla vedetään Cambridge ryhmää ja siksi oli varmaan myynnissä siellä. Ja olisiko uuden omistajan kokeilu kannattaako tuollaiset. Voisin vaihtaa karkin syönnin tuollaisiin kyllä.
Toimintaterapeuttini vinkkasi, että tämän Jutta G:n no niin unohdin firmansa nimen? No kuitenkin hänellä patukoita myynnissä, joita FIT FARM? varmaan löytää taviskaupoista. En tiedä yhtään hintaa, mutta kehui, että oli hyvänmakuisia. Siksi vaan niistä vinkkaan. Pitää katsella, jos löydän niitä, niin maistaisin. Tupla karkilla on myös tullut terveellisempi versio, mutta ei kuulemma maistu hyvältä. En tiedä, en ole maistanut. Hintaa en myöskään tiedä. Uskoisin kuuluvan taviskauppojen valikoimiin. Vinkkaan lisää, jos löydän ja saan maistettua. En tiedä noista Cambridge jutuista, että saako niitä muualta kuin edustajilta? Maku oli hyvä. En ajatellut syöväni terveellistä tuotetta vaan herkkua.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 09.10.2015 klo 13:33

saloka kirjoitti 9.10.2015 10:10

Kävin 2 eri vaa´alla nyt aamusta. Toinen näytti 10 kiloa enemmän mitä toinen. Nyt mietin, kumpaa oikee uskon. Ahdistaa ajatus.
Laitoin riisipuuroa tulemaan. Hautuu hellalla pikku hiljaa. Tee oottaa juojaa pöydällä.

Tyttö ei lähe mökille. Menevät taas keskiviikkona ja sitten saan olla rauhassa ke-su ajan. Nyt en tosin tiä, meneekö tyttö sit taataa "vahtimaan" niin ku hän on ehottanut. Kumminkin, koko ajan saa olla varuillaan,

JP, mäkin haluaisin lopettaa lääkkeet ja syömisen. osittain tämä onkin sitä jo. Olen kehittänyt päähäni ajatuksen, että' ruoka on mun vihollinen ja sairastun siitä. mä ja ruoka ollaan ku kaksi mangeettia.

ei mulla o mitään järkevää sanottavaa.

Kiitos, Saloka, kun kirjoitit! Ihan järkeviähän nuo sinun ajatuksesi oli!🙂

Pyydä tyttöäsi käymään vaa'oissa. Josko hän tietäisi nykyisen painonsa.

Kävin ruokajonossa. (Mikä ristiriita, etten halua syödä, ja silti menen hakemaan ruokaa...) Sain ihan kohtalaisesti ruokaa. Nyt mulla on 10 % kermaviiliä kaksi purkkia. Mitähän niistä tekisi? Ehkä voisin ostaa jonkun dippijauheen ja sekoittaa kermaviiliin ja herkutella huomista Bondia katsoessa vihannesten kanssa.

Mutta kun en hyväksy herkuttelua!

Oon tähän mennessä syönyt vähemmän pisteitä kuin eilen tähän aikaan. Mitenhän jatkan tätä päivää...? On niin ristiriitainen olo... En haluaisi syödä mitää. Mutta söin äskenkin yhden pisteen edestä. Vihanneskeittoa ja palan ruisleipää. Pystyisinkö olemaan syömättää lopun päivän? Tuskin. Ja ei siinä olisi mitään järkeä, mutta silti haluaisin tehdä niin.