Hei, minullakin oli 15kiloa siihen että olisin tyytyväinen painooni. Vyötärönympäryys on metrin ja olen tasapaksu. Olin sairaalassa isossa leikkauksessa kuukauden ajan ja laihduin 7 kiloa jotka kaikki tulivat takaisin vaikka kotona söin kuin sairaalassa. Olen niin tasapaksu ettei mua kukaan sano lihavaksi, paitsi yksi kuntoutuspaikan lääkäri kirjoitti lausuntoonsa "kyseessä lähes 60v ylipainoinen nainen...". Hän itse oli lihava.
Kuitenkin tuosta lausunnosta kimpaannuin ja päätin laihtua. Laihdun helposti vaikka viisi kiloa kuukaudessa, jos niin päätän. Mutta lihon seuraavassa kuukaudessa kuusi kiloa vaikka niin en päätä.
Yleensä syön terveellisesti ja säännöllisesti ja aivan tavallista suomalaista arkiruokaa. Sillä myös laihdun.
Mutta syön välillä kokonaisen suklaalevyn, litran jäätelöä ja kokonaisen pullapitkon. Suolaisia herkkuja en syö. Paitsi perhepitsan välillä.
Olen myös ennen leikkausta kokeillut Nutrilet, pätkäpaastoa, muuten vaan paastoa, kaalikeittokuuria ja etten syö mitään. Leikkauksen jälkeen päätin etten enää mitään ihmeainetta kokeile. Paitsi, että kokeilin tässäkin ketjussa mainittua hyvänmakuista apteekin kallista laihdutusjauhettä. Kun ajattelin sen taatusti laihduttavan kun ihan apteekki sitä myy ja oli niin kallistakin. Laihduin kuukauden aikana kilon jonka varmasti olisin laihtunut ilman ainettakin. Mutta hyvää se aine oli.
Minä liikun valtavan paljon..... tuo on vale. Minä liikun joka päivä ainakin tunnin, käyn kuntosalilla, vesijumpassa ja kävelyllä mutta kun asun kerrostalossa, pienessä yksiössä ei mulle tulee ns. hyötyliikuntaa muuten kuin sen mitä kävelen sohvalta jääkaapille. En siis liiku valtavan paljon mutta liikun joka päivä niin että syke nousee reippaasti. Samoin nousee verenpaineeni johon on lääke ja johon auttaisi laihduttaminen.
Tuo säännöllinen ruokailu tarkoittaa sitä että syön kolme lämmintä ateriaa päivässä ja kaksi pientä välipalaa. Mutta mullakin on se iltasyöminen ongelma joka jatkuu yöhön. Pidän kiloklubissa ruokapäiväkirjaa ja olen sen mukaan mallikelpoinen syöjä. Mutta kun suljen päiväkirjan ja olen muka syönyt kaikki päivän ruuat, niin alkaakin salainen syöminen.
Olen ostanut himoon riisikakkuja mutta ei tulee koskaan pelkkä riisikakkuhimo vaan tulee himo syödä paketillinen riisikakkuja jossa päällä on voita, kinkkua, juustoa ja vähäsen kurkkua. Menen jo nukkumaan mutta palaan jääkaapille katsomaan löytyisikö vielä jotain syömistä.
Tämmöinen tapaus nyt liittyi joukkoonne.