Painonhallinta

Painonhallinta

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 13.07.2015 klo 10:06 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.07.2015 klo 10:06

Hei.

Ajattelin aloittaa ketjun, johon kaikki voivat vapaasti kirjoittaa. Ajatukseni on, että voimme keskustella painonhallinnasta, laihdutuksesta ja siitä, mikä on tavoitteemme. Toivon, ettei tähän ketjuun tulisi kovin laihdutus-vastaisia viestejä. Niin, että positiivinen asenne painonhallintaan ja laihduttamiseen säilyisi.

Itse aloitin tämän laihdutus-prosessin kesän alkupuolella. Käytän ensisijaisesti Nutrilettia. Välillä olin hetken normiruoalla. Kiloja on jokunen tippunut, mutta nyt junnaa paikoillaan. Ehkä siksikin ajattelin aloittaa tämän ketjun, että voisin saada motivaatiota tähän omaan painon pudottamiseeni. Vaikka mieli on maassa, on mulla kuitenkin motivaatiota laihduttamiseen. Ja näin se on helppoa. Ja hei, tämä ei ole mikään Nutrilett mainos! Olen ollut aikanaan Painonvartijoissa, ja menisin uudelleen, jos se olisi vielä Suomessa.

Minkälaisia kokemuksia teillä on? Oletko laihduttanut joskus tai laihdutatko nyt? Miten olet onnistunut? Mitä muuta aiheen tiimoilta on mielessäsi? Kirjoitellaan…🙂

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 21.09.2015 klo 07:45

Eilen paino kävi alimmillaan tämän laihdutuksen aikana. Meni uusi numero rikki. Loppu-seiskasta tuli kuutonen. Nyt aamusta oli 300 grammaa enemmän kuin eilen. En tiedä, onko se, että paino on taas käynyt laskemaan lopetetun Mirtazapiinin ansiota. Vai sitä, etten ole ottanut yliannostuksia. Mutta, olipa syy mikä tahansa, niin hyvä niin...

Eilenillalla tuli syötyä ylimääräistä rahkaa. Harmittaa tietysti, mutta ei sentään pahimman lajin sortuminen.

Oliko tuo ylimääräinen rahka-annos seurausta pahasta mielestä? Eilinenhän meni itkiessä. Söinkö suruun? En tiedä, ehkä... En tiedä, syönkö iloon tai suruun... Vain sen, että ehkä...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 22.09.2015 klo 07:58

Painon pudotus viime viikosta - 1,4 kg. Edelliset menneetkin sitten 0-linjalla. Joku jossain kirjoitti, että Mirtazapin keräisi nestettä elimistöön. En sellaista itse huomannut, mutta voihan tuossa pudotuksesssa olla sitäkin. Yliannostuksia en ole ottanut, vaikka mieli on tehnyt. Oon jättänyt ottamatta ihan tuon painon tippumisen takia...

Kirjaan (melkeinn kaiken) syömäni ruokapäiväkirjaan ja pisteytän Painonvartijoiden systeemillä. Tämä toimii mulla nyt. Syön tällä hetkellä noin 1200-1300 kcal päivässä. Syön muutaman pisteen yli Painonvartijoiden suosituksen. Painonvartijoiden suositus olisi noin 1100 kcal. Mitä mieltä olette tuossa kalori-määrästä?

Hyvää päivän jatkoa!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 23.09.2015 klo 15:16

Paino junnaa taas paikoillaan. Ensi viikolla on aika terveydenhoitajalle. Josko hän tietäisi, mitä tehdä. Syön ehkä liian paljon. Ja liikun liian vähän. Ehkä muutakin löytyy... Toivon.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 24.09.2015 klo 11:17

Söin eilen suklaata, ja oksensin lopuksi sormet kurkussa.

Käyttäjä Amassados kirjoittanut 24.09.2015 klo 23:48

Jardin Prive, sinun laihdutuksesi kuulostaa samalta kuin omani aikanaan Painonvartijoissa. Harmi, että se edellinen kirjoitukseni katosi savuna ilmaan. Palaan aamulla paremmalla ajalla ja kirjoitan uudestaan. Nyt on pakko mennä nukkumaan.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 25.09.2015 klo 08:48

Hei, Amassados!☺️❤️☺️

Kirjoita lisää... tai siis uudestaan. Mullakin käy välillä tuota, että hävitän tekstin ennen lähettämistä. Se harmittaa...

Kyllä Painonvartija toisen Painonvatrijan tuntee.😋

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 25.09.2015 klo 09:04

Paino on tippunut reilusti. Voi kun se pysyisi noin alhaalla ja jatkaisi samaa laskua!

Nukuin yli 11 tuntia. En meinannut aamusta jaksaa ylös. Vieläkin tuntuu, että voisin mennä nukkumaan... Mikähän tämän tekee? Mirtazapin on nyt lopetettu, joten sen ei ainakaan pitäisi enää juurikaan väsyttää.

Mulla on tavoitteeseen vielä 16 kiloa, reilut kymmenen kiloa on tippunut kesäkuusta. Kyllä se kuulemma näkyy, mutta ei ihmiset siitä mitään sano. Terapeutti ja ex-anoppi ovat ainoat, jotka on siitä jotain todenneet. Siksikin tuntuu, etten ole mitään saavuttanut. Kun ei se oikein myöskään vaatteissa tunnu, että painoa on tippunut. Ihmettelen sitä.

Kilo vielä niin ollaan vitosella loppuvassa numerossa. Meneekö siihen viikko vai kaksi... vai enemmän... Maanantaina mulla on aika terveydenhoitajalle.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 27.09.2015 klo 07:09

Paino on taas jämähtänyt paikalleen. Oikeastaan se on noussut eilisestä, mutta siihen on varmaan syynsä. Vatsa ei toiminut eilen ja heräsin aiemmin kuin eilen, joten elimistössä on enemmän nestettä. Mutta enemmän mua kiinnostaa tuo painon jämähdys. Syön kai sitten liikaa noin keskimäärin. Liikkua pitäisi. Huomenaamusta on terveydenhoitaja. Josko hän osaisi auttaa...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.09.2015 klo 12:54

oon 2 päivää syöny ja syöny. ihan järjetöntä ahmintaa. paha mieli. tehny mieli oksentaa, mut en voi. huomenna saan aloittaa taas normi paastosyömisen. tyttö tekee tänään keittoo, joten sitä syyään muutama päivä sit.

en uskalla men ees vaa´an lähelle. varmaan hajoo tälläsen tankkerin lähellä.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 28.09.2015 klo 12:16

Hei, Saloka!

Mä oon aina painostani huolissaan. Oikeastaan vasta nyt, kun painoa on kesän alusta tippunut tuo kymmenisen kiloa, tunnen olevani lihava! Edessä vielä 15 kiloa.

Aamupaino pomppasi kunnolla ylöspäin. Selityksenä varmaan se, ettei vatsa ole toiminut laktuloosista huolimatta. Käydessäni terveydenhoitajalla, oli paino viime kerrasta tippunut vähän. Vähän on harmillisen vähän, mutta tippunut kuitenkin...

Oon nyt tosi ahdistunut.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 29.09.2015 klo 17:09

Tänään oltiin taas aamusta painon suhteen eilistä alempana. Viikon pudotus - 0,6 kg.

Olin aamusta sokerirasituskokeessa labrassa. Mulla on diabetekseen sukurasitus ja, kun painoakin on liikaa, niin on vaara, että mullakin puhkeaa. Nyt on ainakin Mirtazapin poissa eli painon pitäisi laskea helpommin. Jostain olen ymmärtänyt, että tuo lääke myös tekisi elimistöä resistentiksi insuliinille. En sitten tiedä, onko psysyvä juttu, kun oon sitä pitkään käyttänyt, vai meneekö ohi, kun lääke on lopetettu. Vielä olisi 15 kiloa pudotettavana.

Kävin eilen kävelemässä, mutta tänään ei huvita. Olisihan tuolla ulkona nätti sää, mutta kun ei... Liikunta tekisi tietysti hyvää niin ruumiille kuin mielellekin, mutta ei tänään.

Vyötärön ympärys ei pienene vaikka paino laskee. Saman mittaustuloksen tuo hoitaja sai, kuin minäkin aiemmin. Tosin mittasin tänään kotona, ja voi olla (!), että oon puoli senttiä kaventunut siitä, kun viimeksi mittasin. Eli menee varmaan sekin mittausvirheen piikkiin...😋

Otin tänään kiireessä labran jälkeen "aamupalaksi" Yhden Nutrilett-pussillisen. Nyt tuntuu siltä, että voisin taas tiputtaa syömiset pelkkiin Nutriletteihin. Tai alkaa syödä minimaalisesti muuten ja oksentaa senkin sitten pois. Tämähän tuntuu oikein hyvältä idealta!😐 En haluaisi syödä tänään lainkaan iltaruokaa. Siihen olisi tunnin verran. Mitenköhän tässä nyt käy?! En halua syödä! Koskaan ikinä milloinkaan...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 30.09.2015 klo 08:10

Söin illalla. Haluaisin olla syömättä.

Mä oon jumiutunut tiettyihin tapoihin. Yksi on esim tuo vaa'alla käyminen joka aamu. Ei siitä ole muuta kuin stressiä silloin kuin paino hypää ylöspäin, kuten tänään. En taida kuitenkaan pystyä muuttamaan tapojani. Toinen on sitten tuo syötyjen ruokien kirjaaminen ja pisteiden laskeminen.

Väsyttää...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 01.10.2015 klo 07:50

Tunnen itseni heikoksi ja huonoksi, kun en voi olla syömättä tai että söisin vain Nutrilettia. Mulla on nyt liian vahva tottumus siihen, että syön ruoka-aikoinani. Viisi kertaa päivässä. Ja saatan jopa ottaa välissä jotain, jos nälkä tuntuu liian kovalta. Haluaisin pystyä olemaan ilman ruokaa. Haluaisin oksentaa ruoan jälkeen. En tiedä, kuinka kaukana nämä ovat toteutuksesta...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 02.10.2015 klo 09:30

Eilen jätin käymättä vaa'alla, mutta tänään palasin siihenkin rutiiniin. Sama lukema kuin viikko sitten, mutta alin, minkä olen tähän mennessä painanut. Tuntuu ihan hyvältä nyt, kun punnitsin itseni.

Oon ollut hereillä reilun tunnin. Oon tähän mennessä ottanut aamulääkkeet, odottanut niiden imeytymisen, ottanut laktuloosin ja kahvia, ja odottanut niiden etenemisen suolistoon. Kohta "pääsen" syömään puuroa.

Tekisi mieli jättää syömättä!

Mä haluaisin nälkiinnyttää itseni. Mutta kun sitten yritän ajatella järkevästi, nälkiinnyttämisellä paino kyllä tippuisi, mutta tuskin pysyisi siellä alhaalla, ellei syömättömyys jäisi pysyväksi olotilaksi. Ja tällä ensisijainen haluni on laihtua - pysyvästi.

Mutta puuroa en haluaisi syödä! Enkä mitään muutakaan...🙄

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.10.2015 klo 13:44

Minä olen tunnetusti mainosten uhri ja nythän on aika tiheään mainostettu uutta laihdutusvalmistetta, jota otetaan pieni annospussi kolmesti päivässä. Ajattelin, että voisin kokeilla ja oli iso yllätys nähdä, että meidän tuppukylässä oli tuotetta myynnissä. Mutta melkein 80e. Onneksi siinä oli vieressä ilmaisia yhden pussin kokeilupakkauksia. Otin sellaisen ja katson hiukka miltä maistuu. Jos ihan kauheaa, niin pysykööt läskit lämmikkeenä minulla, syksy on jo pitkällä.