Kiitos Jardin Prive kun kirjoitit ☺️❤️☺️ olen kaivannut sua kun olet vähemmän täällä nyt ollut.
Ei tämä päivä mennytkään aamun jälkeen enään yhtään hyvin. Ensin tuli tuttu kamala väsymys sitten kaverini pahoitti mun mielen ivallisilla sanomisillaan.. ja tuosta sitten romahdin taas pimeyteen ja olo huononi samantien. En ole vahva tällä hetkellä. pienetkin asiat saa mut romahtamaan.
ja musta tuntuu ettei kukaan mun ystävistä tajua mun pahaaoloa ja hätää ja pelkoa ja väsymystä. tuntuu että he vähättelevät ja pitävät mua vaan laiskana valittajana. joten päätin etten enään heille kerro edes mitään. olen sitten aivan yksin. ainakin mun yhden kaverin mielestä ms tauti asiassa kaikki on hyvin kun vaan saan lääkityksen ja elämä vaan jatkuu tosta noin vaan. hän on elänyt hyvän turvallisen elämän lapsuudesta asti, heidän perheensä on terve, hän itse on, hänellä on läheinen suku ja heillä asiat terveyden puoleen kaikilla on hyvin. hän ei voi ymmärtää millasen elämän mä olen elänyt.. kaikki kun ei saa niitä parhaimpia kortteja tässä elämässä. meidän perheessä ja suvussa tuntuu olevan jos minkälaista sairautta, mielenterveys puolella kuin myös somaattisia. vakavia sairauksia ja kuolemaa. kaikkea ikävää. onhan se elämä rakentunut ihan eritavalla niillä kenellä lapsuudesta asti kaikki ollut todella epävakaata.. ja eipä tämä elämä kovin ruusuiseksi ole muuttunut koskaan, sairauksia sairauksien perään meidän suvussa. menetyksen pelkoa ja suurta huolta. katastrofeja millon missäkin asioissa.
ottaa niin päähän kun ihminen joka on kokenut hyvän elämän viitsii sanoa että ei ole masennusta olemassa, vain laiskuus ja että minkään ei pitäisi muka tuntua miltään. musta ainakin sairastuminen, läheisen tai itsen, tuntuu kriisille, elämän suunta muuttuu samalla sekunnilla.. saat hakea paikkaasi elämässä uudelleen. siihen kuuluu niin paljon tunteita ja pelkoja, ajatuksia ja surua. toiset ei vaan pysty asettumaan toisen asemaan ja miettimään jos itse sairastuisi tai oma lapsi. se kun ei ole vaan lääkitys ja kaikki hyvin. kaikki muuttuu silloin. epävarmuus astuu elämään todellisena.
kamalan pitkä vuodatus nyt tuli tästä.
mietin edelleen osastoa.. vaikka lääkäri oli sitä mieltä että täällä olevat osastot on liian levottomia mulle. mutta.. mitä kohta voin muutakaan. olo on niin paha jatkuvasti. jos hetken päivässä jaksan, kaikki muu on sitten pimeyttä. ja kuinka tunnenkaan niin suurta häpeää ja huonommuutta olla tämmöinen. pelkään että lapseni kärsii tästä. siksi haluaisin pois etteivät he joutuisi näkemään mua tämmöisenä. mä haluaisin olla taas se sama jaksava äiti mitä olin vielä alkuvuodesta. mihin se kaikki katosi?
mihin mä voin mennä piiloon ettei muut joudu kärsimään mun pahasta olosta?
itkin pitkän aikaa miehelleni päivällä.. itkusta ei meinannut tulla loppua. silloin tuli olo että mitä jos mä vaan kuolisin pois, olisko kaikilla sitten parempi olla, yksi taakka vähemmän, yksi valittaja poissa häiritsemästä. en tiedä.
ahdistaa.
tyttö meni yökylään kaverille. musta on hyvä että hänellä on kavereita paljon, saa elää sitä normaalia lapsen elämää ja keskittyä lapsen asioihin eikä nähdä tämmöstä väsynyttä äitiä koko ajan. onneksi hänellä on myös jaksava isä. sitä myös tänään hoitajani kanssa mietittiin voisiko mieheni jäädä sairaslomalle nyt mun voinnin vuoksi, sitä en tiedä voiko. huomenna hoitaja lupasi soittaa mulle ja mietitään jotain ratkaisuja mun tilanteeseen. mä niin haluaisin taas olla se jaksava äiti ja ihminen.
kyllä mua jännittää vähän se torstain neurologi käynti, pelkään että se sanoo vaan että mene kotiis katotaan puolen vuoden päästä uusiks tai jotain, ettei se kuuntele ollenkaan mua tai mitään. pelkään diagnoosia, mutta pelkään myös jos en sitä vielä saa, niin en saa sitten edes lääkitystä jollon joudun kestämään yhden pahenemisvaiheen vielä ennen kuin saisin lääkityksen. mua eniten pelottaa tässä ms taudissa sen arvaamattomuus.. sen asian kanssa olen jo poikani sairauden vuoksi koittanut oppia elämään.. hänenkin sairaus on arvaamaton, yhtenä hetkenä kaikki onkin täyttä kaaosta ja poika on teholla.. suren paljon että poika joutuu kestämään sairauttaan, mutta olen vuosien aikana jotenkin pakolla oppinut valitettavasti edes vähän kestämään sitä että kaikki voi muuttua hetkessä. se oli mulle vuosia todella vaikeaa ja ahdistavaa. ms ei nyt sentään teholle johda, mutta jotenkin se pelottaa että jos vaikka jalat lähtee yks kaks alta ja se olikin sitten siinä mun kävelyt elämässä. en tiedä voiko niin käydä. suren lasteni vuoksi, itken kun sitten en enään voi heidän kanssaan touhuta niin kuin ennen.
kiitos Jardin Prive lohduttavista sanoista tuosta synti asiasta ☺️❤️☺️ mä oikeesti olen vuosia pelännyt että mun ja lapsen sairaus on mun isäni syntien tai mun syntien "palkka". ja olen myös miettinyt onko meidän perhe jotenkin kirottu kun tuntuu että meidän perheessä ja suvussa on niin paljon pahaa tapahtunut. ja olen myös miettinyt onko mut kirottu, aiheutanko mä kaiken pahan ja tuhon meidän perheeseen. nämä on taas näitä omia pohdiskeluja, toiset pitää niitä aivan sekopäisinä, mä ajattelen niitä enemmänkin vähän niin kuin uskon pohjalta.. jos niin voi sanoa.
tulipa pitkä teksti nyt. odotan huomista että tiedän saisinko jotain apua olooni. tää ei vaan voi jatkua enään näin. ms epäilyksen jälkeen mun olo paheni vielä pahemmaksi ja tätä samaa epätoivoa on kaikki päivät. valoa ei näy oikein missään. pelottaa mihin tämä vielä johtaa jos tämä ei lopu. haluan lapselleni vain hyvää ja toivon että mä tulisin jotenkin kuntoon että voisin olla taas jaksava äiti lapselleni. en kestä itseäni tämmöisenä äitinä.