Oman elämäni vanki
Pitkän pohdinnan jälkeen päätin kirjoittaa hieman ajatuksiani tänne tukinettiin. Yksinäisyys on niin vahvasti läsnä tällä hetkellä elämässäni, että tää on samalla mulle terapiaa. Ei kellään kiinnosta näitä muuten kuunnella.
Tilanne katsaus:
Olen vastikään avoeron kokenut nuori mies ja mulla on ensimmäistä kertaa elämässäni oma kämppä. Kämppä on ollu mulla kohta kuukauden nimissä mutta en vieläkään ole saanu sitä sisustettua ☹️. Kärsin ahdistuksesta ja masennuksesta mutta lisäksi olen hieman alkoholisoitunut. Näiden kolmen vaivan yhteenlaskettu summa on = olen paennut äitini helmoihin. Käyn töissä toisella paikkakunnalla kolme kertaa viikossa ja lainaan tähän tarkoitukseen autoa äidiltäni joten tämä on hyvä tekosyy viettää yöt hänen luonaan ainakin näinä kolmena päivänä viikossa.
”Yksinäisyys ympärilläin, joskus ottaa hahmon ihmisen..”
Yksinäisyys on jokaisen ihmisen omakohtainen kokemus. Ihminen voi tuntea olevansa yksinäinen vaikka elämässä olisi ystäviä, puoliso, työkavereita jne. Minun tilanteeni on se, ettei minulla ole enää ketään. Melankolisuus ja suru sisälläni on karkoittanut ihmiset ympäriltäni. Ystävät ovat kaikonneet mutta hyvän päivän tutut ovat säilyneet. Tosi ystäviä siis. Onko tämä ihan yleinenkin menettely keino kun kaverilla tulee kriisi elämään niin jätetään yksin? 😐 Mulla on yksi entinen ystävä, nykyinen hyvän päivän tuttu, joka esitti olevansa tukena minulle mutta yhden itku puhelun jälkeen sanoi suoraan mitä ajatteli: ”V**** mulla ärsyttää ku oot nii negatiivinen! Älä jaksa jankuttaa siitä naisesta, et muuten pääse koskaan yli siitä.” Reilu kerho ottaen huomioon, että erosta oli kulunut kuukausi ja tämä oli ensimmäinen kerta kun halusin avautua hänelle. Näissä ihmisissä kiteytyy se kuinka ihminen voi olla yksinäinen vaikka ei kirjaimmellisesti ole yksin.
PS: Itsensä voi helposti ikävöidä ikäväksi 😞..