Voin vastata rehellisesti, että olen saanut paljon apua Jumalalta. Ilman Taivaallista Isää ja hänen rakkauttaan en enää olisi tässä. Olen uskonut Jumalaa lapsesta saakka ja en sinällään ole kokenut varsinaista uskoon tulemista. Noin vuosi sitten muistan kuinka sairaalassa ollessani huusin: "Jumala ei voi olla olemassa, kun sallii näin pahaa tapahtuvan!" Tuosta hetkestä asti uskoni on vain lujittunut ja Isä on läsnä jokaisessa päivässä.
Monet tuntuvat pohtivan, että kuinka Jumala voi sallia kaiken sen pahan tapahtuvan mitä tapahtuu. Oma Jumalani (kuulun ev.lut. kirkkoon)on anteeksi antava, eikä rankaise ketään teoistansa, mutta hänenkin suojelevat kätensä ovat rajalliset. On muistettava, että maailmasta löytyy myös toinen puoli saatanasta, jota vastaan Herramme taistelee joka päivä. Valitettavasti Herra ei pysty suojaamaan kaikelta pahalta, mutta Hänen rajattomassa rakkaudessa jokainen, joka on valmis ottamaan vastaan sen, saa eheytyä ja kasvaa rauhassa.
Monesti tunnen sisälläni todellisen tyyneyden ja rauhan, Pyhän Hengen kosketuksen. Olen kokenut elämässäni sellaista vääryyttä, että en ymmärrä välillä itsekkään, miten sen kaiken jälkeen voi tuntua niin hyvältä. Parhaimmillaan olo on lämmin ja rauhallinen kynttilän liekki sisälläni, joka luo toivoa.
Usko ei vaadi tekoja tai sanoa vaan omaa sisäistä hiljentymistä. Kirkkoon mennään itsensä takia, ei muiden tai Jumalan. Kirkko on paikka missä on hyvä hiljentyä ja antaa tunteiden tuntua, niitä ei tarvitse peittää. Itselleni kirkko varsinkin messut ja ehtoollinen ovat uusi liitto minun ja Herrani välillä.
On tärkeää myös muistaa, että Jeesukseen ja Jumalaan saa aina ottaa välimatkaa, mutta kun haluaa hänen luokseen takaisin ovat ovet aina avoinna. Jeesus ottaa meistä jokaisen vastaan, jos vain itse sen sallimme. Jokainen on Jumalan silmissä yhtä arvokas ja tärkeä, eikä kukaan ole Jumalan silmissä etusijalla.
Siunausta teidän kaikkien päivään, jotka jaksatte lukea ajatuksiani!