Nuorena työkyvyttömyyseläkkeelle???
Olen 36-v. Alun alkaen masennus, ahdistus dg:t sain n 8 v sitten. Akateemisesti kouluttautunut eli koulun penkkejä kuluttanut n 20 v eli suurimman osan elämästäni. nykyiseen ammattiini valmistuin keväällä -01. alkuun tein kovastikin töitä ja hyvin jaksoin.. nyt jo useita vuosia pelkkää kompastelua: kuntoutustuki, ykisttäisiä työpviä… ei siinä mitään, hyvin on järjestelyt toimineet. mutta silti ajoittain pitkiä saikkuja myös.. kauankohan tätä jaksaa edes kokeilla. uuteen ammattiin en ihan heti jaksaisi lähteä opiskelemaan, ja todellakin, ei se opiskelukaan helppoa ole. hyvä kun muutenkin arjen jaksan pyörittää, nyt siis en ole töissä. lapseni (olen yh) ja kotiaskareet hoidan.
toisaalta olisi helpotus kuulla psykiatrin suusta eläkkeelle hakeutumisesta ehdotus, mutten näin nuorena kuitenkaan. vaikkakin voi kai sen eläkkeenkin perua jos vuosien myötä kuntoutuu tarpeeksi. onko muilla vastaavaa ongelmaa ja stressin aihetta tämän kamalan sairauden (olen nimittänyt masennusta mielen syöväksi!!) myötä?? miten teidän työkyky??😐😑❓