Anteeksi, kun tungettelen, haluaisin vain saada tunteitani ulos jollekin.
Olen tosi väsynyt. Olen jo vuosia kärsinyt kroonisista kivuista, jotka vaikeuttavat elämää huomattavasti, olen käynyt lääkäreissä vaikka kuinka monta kertaa, mutta koskaan ei lääkärit ole löytäneet niille syytä ja sanovat niiden olevan vain somaattisia ja että minun pitäisi vain "yrittää stressata vähemmän". Mutta tässä on nyt mennyt kahdeksan vuotta ja alan kyllästymään lääkärikäynteihin, mutta aina kun kipuja tulee, kaikki muukin romahtaa, mieliala, sosiaaliset suhteet, unirytmi, syöminen jne. Enkä voi tehdä asialle mitään. Olen ollut työkyvyttömänä viimeiset kaksi vuotta, minulla on vakava sosiaalisten tilanteiden ja julkisten paikkojen pelko, eli en käy ulkona melkein lainkaan (josta kaikki hoitajat ja psykologit tykkäävät aina kommentoida, sanovat, että oloni paranisi jos vain menisin ulos kävelemään joka päivä, ja niin olen tehnyt, mutta yllätys yllätys, kivut tulee silti takaisin, ja sitten sulkeudun taas peloissani kotiin). Viime syksynä olin osastolla, koska koko kesän kestäneet vatsakivut pahensivat masennusta ja olin todella itsetuhoinen.
En tiedä, miten kauan jaksan enää. En halua elää näin. Olen kyllästynyt turhiin lääkärikäynteihin, tuntuu, että olen kokeillut aivan kaikkea, mutta mikään ei auta. Tämä noidankehä vetää minut aina takaisin lähtöpisteeseen, enkä jaksa enää vetää itseäni sen kuilun pohjalta ylös, kun tiedän, että ennemmin tai myöhemmin putoan sinne taas. Haluaisin niin viiltää taas reidet auki, jotta kivulleni olisi edes jokin syy, mutta häpeän itseäni jo tarpeeksi.
Anteeksi. Minulla alkaa vain olemaan voimat loppu, enkä tiedä mitä tehdä. Olen koko ajan väsyneempi ja yksinäisempi, ja olen lakannut välittämästä itseni huolen pitämisestä. Millään mitä teen ei ole mitään väliä, kivut tulevat aina takaisin. Tuntuu, ettei kukaan osaa auttaa, ja että se on minun oma vikani.
(Olen muuten 24v. jos joku haluaa perspektiiviä.)