Mitä teille kuuluu?

Mitä teille kuuluu?

Käyttäjä Tyttönen vaan aloittanut aikaan 21.02.2020 klo 20:51 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 21.02.2020 klo 20:51

Saa kertoa omista fiiliksistä 🙂 Mulla menee kohtuullisen hyvin ja olo on ok 🙂

Käyttäjä Huurreruusu kirjoittanut 11.03.2020 klo 21:05

Päätä särkee. Nukuin huonosti, koska jalka oli tosi kipeä taas ilman syytä. Alkaa myös ahdistaa, sillä tuntuu, että kukaan ei ota minuun yhteyttä ensin, minä olen aina se, joka laittaa ensimmäistä viestiä läheisilleni. Jos he edes vastaavat viesteihini. Taas on kokonainen viikko mennyt yksin kotona puhumatta kenelekään. Onko elämässä mitään järkeä, jos ketään ei edes kiinnosta, että olen täällä?

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 12.03.2020 klo 11:22

Mulla on sama tunne, ettei ketään kiinnosta mun olemassa olo. Mä vahingoitin eilen itteäni ja tein palovamman itelleni.

Käyttäjä kirjoittanut 13.03.2020 klo 13:20

Hei Tyttönen vaan... eikö sinua kiinnosta sinun olemassaolo? miksi teet vammoja/haavoja itsees?  Jokainen on arvokas just semmosena kuin on. Sinäkin.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 13.03.2020 klo 13:50

Musta tuntuu, etten oo arvokas. Mun on vaan pakko satuttaa itteäni, koska muuten äänet jankkaa et satuta itteäs.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 14.03.2020 klo 19:42

Vahingoitin itteäni tänää, tein lisää noita palovammoja..

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 17.03.2020 klo 22:20

Mites muilla menee? Mulla menee huonosti..

Käyttäjä Nippelinappeli kirjoittanut 18.03.2020 klo 00:40

Talvi on ollut pitkä ja rankka vaikka ei kunnon talvi ole ollutkaan. Elämä potkas ahterille kunnolla, saanut tehdä todella töitä että saisi asiat takaisin uomiinsa.
Jotenkin saanut ajatukset välilä harhautumaan lueskelemalla horoskooppeja, mm täältä https://www.horoskooppit.com/ En niihin ehkä sinällään usko, ehkä enemmänkin tosiaan tapa viihdyttää itse.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 18.03.2020 klo 11:18

Mä sain eilen aivotärähyksen, ku lensin selälleni ulkona..

Käyttäjä Huurreruusu kirjoittanut 20.03.2020 klo 01:04

Ehdin tässä melkein viikon nauttia paremmista fiiliksistä, ennen kuin vatsakivut palasivat taas. Helppo säästää ruokaa, kun on niin paha olo, ettei tee mieli mitään.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 22.03.2020 klo 22:25

mulla menee välillä paremmin ja välillä huonommin, nyt on viime aikoina ollu enemmän itsetuhosia ajatuksia.. mut ihme kyllä oon selvinny niistä, mut katotaan kuin kauan jaksan vielä.. palovammatkin paranee pikkuhiljaa..

Käyttäjä kirjoittanut 23.03.2020 klo 09:16

Tyttönen vaan, vaikea vaihe menee ohi......  oletko lukijaihmisiä? viktor Frankl kirjoitti keskitysleirillä ollessaan kirjan, jossa puhui pelon voittamisesta. Nyt en satu muistamaan mikä niistä sen kirjoista oli kyseessä(Elämän tarkoitus?), mutta idea oli, pelon voi voittaa kohtaamalla.

(Tulee mieleen, mikä sinua ajaa tuohon itsen satuttamiseen, mikä on se pelko mikä pitää sinua tuossa tavassa?jos ei pelko, mikä sitten...?)

Viktor kirjoitti esimerkillä jos sinun pitää pitää esitelmä tai puhe jollekin (isommalle)porukalle, ja sinua pelottaa, etkä halua että kaikki näkee sen pelon tai sun epäonnistumisen, psyykkaa itseä ennen esitelmän pitoa ajatuksella, että ok, nyt menen pitämään esitelmän ja näytän toisille sen mun pelon, otan vastaan sen kun nauravat epäonnistumiselle. Tavallaan käyt läpi mielessäs sen pelon ja hyväksyt sen ja annat sen tulla ulos. Eli kohtaat sen pelon, otat vastaan siitä (mahdollisesti) johtuvat vaikutukset... ja ehkä käykin näin... Sinua voi ruveta naurattamaan, ja vapaudut puhumaan mitä olit aikonut.

Eli niin kauan kun elämääsi ohjaa pelko, sillä on valtaa sinuun. Mutta kohtaamalla pelon kuin etukäteen, sen valta kutistuu ( jos sitä oikeastaan loppupeleissä olikaan? )

Tuossa samassa kirjassa oli muistaakseni myös maininta paradoksaalisesta intentiosta. Kannattaa lukea. Jos ei jaksa, ei kannata kuitenkaan satuttaa itseä siitä. Etköhän ole jo rankaissut itseä riittävästi?

Käyttäjä kirjoittanut 23.03.2020 klo 09:31

Tyttönen vaan, vaikea vaihe menee ohi......  hyvä että olet selvinnyt niistä.

...oletko lukijaihmisiä? viktor Frankl kirjoitti keskitysleirillä ollessaan kirjan, jossa puhui pelon voittamisesta. Nyt en satu muistamaan mikä niistä sen kirjoista oli kyseessä(Elämän tarkoitus?), mutta idea oli, pelon voi voittaa kohtaamalla.

(Tulee mieleen, mikä sinua ajaa tuohon itsen satuttamiseen, mikä on se pelko mikä pitää sinua tuossa tavassa?jos ei pelko, mikä sitten...?)

Viktor kirjoitti esimerkillä jos sinun pitää pitää esitelmä tai puhe jollekin (isommalle)porukalle, ja sinua pelottaa, etkä halua että kaikki näkee sen pelon tai sun epäonnistumisen, psyykkaa itseä ennen esitelmän pitoa ajatuksella, että ok, nyt menen pitämään esitelmän ja näytän toisille sen mun pelon, otan vastaan sen kun nauravat epäonnistumiselle. Tavallaan käyt läpi mielessäs sen pelon ja hyväksyt sen ja annat sen tulla ulos. Eli kohtaat sen pelon, otat vastaan siitä (mahdollisesti) johtuvat vaikutukset... ja ehkä käykin näin... Sinua voi ruveta naurattamaan, ja vapaudut puhumaan mitä olit aikonut.

Eli niin kauan kun elämääsi ohjaa pelko, sillä on valtaa sinuun. Mutta kohtaamalla pelon kuin etukäteen, sen valta kutistuu ( jos sitä oikeastaan loppupeleissä olikaan? )

Tuossa samassa kirjassa oli muistaakseni myös maininta paradoksaalisesta intentiosta. Kannattaa lukea. Jos ei jaksa, ei kannata kuitenkaan satuttaa itseä siitä. Etköhän ole jo rankaissut itseä riittävästi?

 

Käyttäjä kirjoittanut 29.03.2020 klo 10:14

Kuinka voit tänään Tyttönen vaan? Valoisia huomioita joka tapauksessa. Koitetaan ottaa tämä elämä niinkuin se on.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 29.03.2020 klo 11:33

Voin huonosti, kärsin seuraavista oireista: pelkään ihmisiä ja ne tahtoo mulle pahaa, mua vainotaan ja halutaan tappaa, sit kuulen ääniä ja nään olioita, eristäydyn muista ihan totaalisesti, oon itsetuhonen.. et tämmöstä kuuluu..

Käyttäjä kirjoittanut 01.04.2020 klo 11:30

Vastasin sulle toisessa ketjussa, Masentuneiden foorumissa.

Ajoittain depisajatuksia, tilanteesta johtuen. Hiukan helpottaa jos voi ajatella muiden asioita, tilanteita. Jos jotain myönteistä, jossain. Paine rekryyn rekisteröitymiseen kasvaa. Olin kolmeen rekisteröitynyt, tällä hetkellä yhteen, jolta odotan työkutsua. Jos tälle viikolle tulee niitä, mikä epätodennäköistä kun lapset kotilaitumilla, niin rekisteröidyttävä tuohon yhteen johon oli pakko vaihtaa työnantajan säästötoimien vuoksi.