Mitä jos en enään vain jaksa??

Mitä jos en enään vain jaksa??

Käyttäjä ainaeijaksa13 aloittanut aikaan 27.02.2018 klo 05:42 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä ainaeijaksa13 kirjoittanut 27.02.2018 klo 05:42

Auttakaa joku kiltti mua. En enään tiedä mitä tehdä, miten selvitä seuraavaan päivään. Päänsisäiset ajatukset tekee mut ihan hulluksi. Pelkään että tapan itseni. Musta mieleni käskee niin tehdä lähes koko ajan ja jos ei ole itsemurha ajatuksia niin on itsetuhoisia ajatuksia. En vain jaksa tätä p*skaa oloa enään. En oikein uskalla kertoa kenellekään tästä pahasta olostsni ja esitän lähes kaikille että vointi on on mennyt parempaan suuntaan ja totuushan on jotain aivan muuta.. miten selviän tämän kaiken yli?? Ehkä vain pitäis yrittää päästä osastolle, ehkä siellä säilyisi hengissä..

Käyttäjä Cherry77 kirjoittanut 27.02.2018 klo 10:01

Kävelet päivystykseen ja kerrot miltä tuntuu. Osastohoidon yksi kriteereistä on itsetuhoisuus. Paljon tsemppiä!

Käyttäjä ainaeijaksa13 kirjoittanut 27.02.2018 klo 21:39

Niinpä minä tein kuin neuvoit 👍. Marssin päivystykseen ja nyt olen osastohoidosta. Turvassa itseltäni joka pääasia. Vielä en tiedä kauanko joudun täällä olemaan mutta ei sen väliä kuhan saa apua. Kiitos rohkaista!

Käyttäjä lylle kirjoittanut 27.02.2018 klo 22:50

Onko lääkkeissä tms tapahtunut muutoksia viimeisen kuukauden aikana ainaeijaksa13? Jaksoitko hakeutua ja pääsitkö hoitoon? Ymmärrän hyvin tuntemuksesi, mulla on myös. Vaihdoin vähän maisemaa ja se auttoi hieman. Huomenna kotiin ja se ahdistaa. Äärettömän paljon tsemppiä! ☺️❤️

Käyttäjä ainaeijaksa13 kirjoittanut 28.02.2018 klo 11:15

lylle kirjoitti 27.2.2018 22:50

Onko lääkkeissä tms tapahtunut muutoksia viimeisen kuukauden aikana ainaeijaksa13? Jaksoitko hakeutua ja pääsitkö hoitoon? Ymmärrän hyvin tuntemuksesi, mulla on myös. Vaihdoin vähän maisemaa ja se auttoi hieman. Huomenna kotiin ja se ahdistaa. Äärettömän paljon tsemppiä! ☺️❤️

Hei lylle. On kyllä, mutta nyt tämä uusin lääke lopetettiin kun se aiheutti niin paljon uniongelmia. Hakeuduin eilen päivystykseen ja nyt olen osastolla hoidossa. Kiitos tsempeistä, toivon sulle myös paljon jaksamista tsemppiä 😘. Osaatko sanoa mikä kotiin menossa ahdistaa?

Käyttäjä Cherry77 kirjoittanut 28.02.2018 klo 14:19

Hienoa että hait apua ja sait sitä! Nyt vaan parantelemaan 🙂🌻

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 28.02.2018 klo 17:23

Hyvä, et hait apua. Noin se pitääkin toimia 🙂👍

Käyttäjä lylle kirjoittanut 28.02.2018 klo 21:36

ainaeijaksa13 kirjoitti 28.2.2018 11:15

Hei lylle. On kyllä, mutta nyt tämä uusin lääke lopetettiin kun se aiheutti niin paljon uniongelmia. Hakeuduin eilen päivystykseen ja nyt olen osastolla hoidossa. Kiitos tsempeistä, toivon sulle myös paljon jaksamista tsemppiä 😘. Osaatko sanoa mikä kotiin menossa ahdistaa?

Ihana kuulla että saat apua! Toivottavasti apu on riittävää ja olosi helpottuu! Nyt vaan rauhassa. Maailma ja läheiset odottaa kyllä.

Ei sun tarvi nyt murehtia kun itsestäs! Mua ahdistaa kotona eniten ehkä mummoni, joka asuu naapurissa ja hänen hoito. Se kuormittaa ja vie todella paljon voimia. Lisäksi kotona en voi olla niin oma itseni mitä haluaisin kotona olla.

Käyttäjä ainaeijaksa13 kirjoittanut 01.03.2018 klo 15:15

Kiitos kaikille ❤️ lylle: voimia sulle kotiin paluuseen. Tiedän että läheisen auttaminen voi olla hyvin raskasta varsinkin jos on itselläkin voimat vähissä. Harmillista myös että ei voi kotona olla juuri niillä fiiliksillä mitkä milloinkin on. Se on myös minulle tuttua. Se on kuormittavaa. Toivottavasti sinulla keinoja joilla saat paineet purettua pois.

Käyttäjä ainaeijaksa13 kirjoittanut 04.03.2018 klo 18:52

Nyt ei vaan jaksa. Ei täältä osastolta mitään apua saa. Lääkkeet kyllä annetaan mut siihen se sit jääkin. Elämä vaan tuntuu niin raskaalta ja mielessä ei ole muuta kuin itsemurha ja itsetuhoisia ajatuksia. Ja ne ois vaan niin helppo toteuttaa. Ikävä kyllä tänään tuli viilleltyä. Eikö ketään edes kiinnosta . Kukaan ei tuu kysymään et miten päivä menny. Sit ku ite käy miljoonannen kerran etsimässä omaa hoitajaa alkaa usko loppumaan ja on vaan niin turhauttavaa. Ei vaan jaksa. Haluan vaan tän tuskan pois. Mut miten .. ainut mikä mielessä niin itsemurha ja se tuntuu niin hyvältä ratkaisulta. Kukaan ei jäisi mua kaipaan ja kaikille ois vaan helpompaa kun pääsisin täältä pois. Sori avautuminen. Mut pakko ku tulla purkaa jonnekin. Tuntuu et tää on ainut paikka minne voi kirjottaa just niistä fiiliksistä mitä on ilman et kukaan tuomitsee tai vähättelee. .

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 04.03.2018 klo 19:18

Mä oon kans osastolla, ku yritin tappaa itteni tossa perjantaina, mut ei täältä apua kyllä saa pahemmin. Ehkä huomenna pääsee kotiakin, nii saa nähä mitä siellä olosta tulee..

Käyttäjä Cherry77 kirjoittanut 04.03.2018 klo 20:01

Onpa kurjaa jos tuntuu että osastolta ei saa apua! Kuulostaa jotenkin oudolta että lääkkeet vaan huiviin ja sitten olisi hyvä 😞. Saako udella missä päin suomenmaata on on noin huonoa hoitoa? Tsemppiä teille osastolla olijoille! Ei luovuteta 🌻🙂🌻

Käyttäjä satu4 kirjoittanut 05.03.2018 klo 00:20

siis nyt heti kertomaan hoitajille itsetuhoajatuksista ja jos olet onnistunut osastolla viiltelemään, niin pitää kertoa heti hoitajille, niillä on velvollisuus auttaa

Käyttäjä ainaeijaksa13 kirjoittanut 05.03.2018 klo 12:04

Tyttönen vaan: voi ei, oon niin pahoillani. Toivotan sulle kovasti tsemppiä ja voimia ❤️! Ja onneks jäi yritykseksi ja olet nyt hoidossa. Onko sulla minkälaisia keinoja avuksi kotiin jos tänään jo pääset kotiin?

Cherry77: sen verran voin sanoa että etelä Suomessa. Ja kiitos tsempistä 😘

Satu4: olen joka päivä kertonut hoitajille näistä ajatuksistani. Ja itse viiltely tapahtui kun pääsin kotona käymään, jossa olin pari tuntia. Mutta jotenkin vaan tuntuu että koko asiaa vähätellään ja ei oteta mun huolta todesta. Ja nyt pelottaa et joudun johonkin suljetulle kun täällä olo edellytti sen että pystyy lupaamaan että osastohoidon aikana ei satuta itseään. Ja en nyt ikävä kyllä pystynyt lupaustani pitämään. Ja ahdistavinta tässä on vielä se että se ei edes auttanut vaan samat itsetuhoiset ajatukset vain jatkuu ja jatkuu ja koko ajan on olo että pitäisi itseään satuttaa. .

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 05.03.2018 klo 12:59

Ei mulla oikeestaan oo keinoja mietittynä, et miten pärjään kotona. Kotiinhan sitä pitää lähtee tänään.

Käyttäjä ainaeijaksa13 kirjoittanut 05.03.2018 klo 14:12

Tyttönen vaan kirjoitti 5.3.2018 12:59

Ei mulla oikeestaan oo keinoja mietittynä, et miten pärjään kotona. Kotiinhan sitä pitää lähtee tänään.

Onpa surullista. Luulisi että olisi ehdottoman tärkeää kun kotiutetaan sairaalasta että siellä oltaisiin sinun kanssa yhdessä mietitty niitä keinoja miten selviytyä arjesta. Onko sinulla ystäviä, perhettä joilta saisit tukea entä jotain harrastusta? Jos haluat ainakin minä voin sinun kanssa yhdessä pohtia mitkä olisi asioita mitkä auttaisi jaksamaan arjessa. Ja varmasti täältä myös muilta saisit keinoja siihen. Saanko kysyä missä päin Suomea sinä olet hoidossa? Ei ole pakko kertoa jos et halua. Itse siis Etelä-Suomessa, sen tarkempaa en itsekään kerro.