Mikä kenellekin on omituista, tai normaalia...oikeastaan inhoan noita kahta sanaa. Kaikki on niin katsojan silmissä. On parempi puhua erilaisuudesta ja lopulta, kaikkihan me olemme erilaisia, mutta tietysti ihmiset ylipäätään eri aikakausina kai asettavat normeja joka asialle, niin on jotenkin helpompi elää itsensä kanssa.
Minusta täällä Suomessa ei oikein hyväksytä erilaisuuttakaan. No sanotaan nyt niinkin, että ei kai sitä voi yleistääkään, mutta jotenkin on tuntunut, että henki on siihen suuntaan.
Joskus muuten olen yllättynyt jopa, miten sitä onkin toisten ihmisten seurassa täysin rento, eikä juuri kontrolloi itseään. Silloin aivotkin pelaavat ja sitä tykkää itsestäänkin enemmän. Sellaisten seuraan hakeutuu uudestaankin.
Niin, ihana kyllä, jos tunnet lapsuudenkodissasi saaneesi rakkautta. Sellainen voi kantaa pitkälle ja vaikeissa elämän paikoissa. Puhut, että äitisi sairastui. Se voi olla taakka lapsillekin, varsinkin, jos siinä ei ole ollut ystäviä. Avainasia on tietysti se, miten on saatu apua, että miten mikäkin sitten vaikuttaa lapsiin jne. Ja kyllä ne ystävät on tosi tärkeitä, vaikkei sairastuisikaan, itsekin sen kokenut.
Sanot kurittavasti itseäsi ajatuksella, ettei onni ole sinulle suotu. Jostainhan tuollainen ajatus tietysti kumpuaa. Minä olen sitä mieltä, että onnea kannattaa jokaisen tavoitella ja se on ihmiselle niin luonnollista, haluta olla onnellinen. Kieltämättä elämä on usein täysin epäreilua...ei sitä pieni ihminen useinkaan ymmärrä. Ja ihminen myös väsyy. Sekin on tärkeää, antaa itselle lupa myös väsyä. Tietysti olisi hyvä sitten myös saada apua väsymyksen ja luovuttamisen tunteiden keskelle. Kaikkea kun ei vaan tarvitse ihmisen yksin jaksaa.
Itsekin olen yhdessä työpaikassa kokenut takanapäin puhumista ja keljuilua. Ei ollut mukavaa, enkä olisi siihen työpaikkaan jäänyt. Tuo keljuilu johtui tämän erään ihmisen kateudesta, kun opiskelin itse silloin korkeampaan ammattiin. Näin päättelin hänen kommenteistaan ja tekemisistään.
Kiusaaminen voi kyllä sairastuttaa ihmisen. Ja huomasin silloin itsekin, että varsinkin naiset osaavat olla tosi keljuja ja raakoja toisilleen. Ja on käsittämätöntä, miten toiset levittävät ihan perättömiä juoruja muista. Tosin olen joskus kohdannut tajuttoman keljuja miehiäkin, että kyllä näitä täällä riittää. Onneksi voidaan useimmiten hakeutua muunlaiseen seuraan. Tietysti työpaikan vaihtaminen ei ole välttämättä kovinkaan yksinkertainen asia. Eikä se edes moraalisesti ole oikein kiusatun niin joutua tekemään, tosi usein helpoin konsti.
Minä tykkään toisinaan kirjoitella ja mietiskellä asioita. Keskustelut tuovat usein uusia näkökulmia, se on mukavaa 🙂