Melatoniinista kokemuksia? tai edes jotain tietoa..
Hei!
Onko täällä ketään sellaisia, jotka käyttävät tai ovat joskus käyttäneet melatoniinia unettomuuteen? Miten hyvin tehosi? Sivuvaikutukset?
Suomessahan lääkärit eivät ole kovinkaan innokkaita kirjoittamaan melatoniiniin reseptiä ☹️ ajattelin kitenkin kysyä psykiatriltani. Olen todella epätoivoinen unettomuuteni kanssa.Lisäksi pelkään kokeilla unilääkkeitä,kun olen niin monelle lääkeaineelle allerginen.Olen kuullut, että melatoniini olisi myös allergikoille ja astmaatikoille hyvä vaihtoehto, kuulemma hyvin siedetty lääke. Kokemuksia?
Minulle on kokeiltu useita erilaisia lääkkeitä, sekä lyhyt että pitkävaikutteisia… en edes muista kaikkien nimiä…
Tenox; tehosi huonosti, lähinnä tokkurainen olo,
Stilnoctille/Zolpidemille olin immuuni (lääkäri uskoi sen vasta kun testattiin sairaalavalvonnassa)
Zopiclone aiheutti lähinnä oksettavan olon,
Remeronille olin allerginen… on kokeiltu jotain muutakin, en vain muista nimiä… sit oli vielä Ketipinor, mielestäni tehosi ihan hyvin, nukuin paremmin kuin millään muulla lääkkeellä, mut sillekin olin allerginen ☹️
Lisäksi olen kokeillut vaikka mitä luontaistuotteita ja yrttejä… niistä olen huomannut rentouttavan ja stressiä vähentävän vaikutuksen, mutta en varsinaista apua nukkumiseen.
Useat tuttavani ovat kertoneet positiivisia kokemuksia melatoniinista.(joko itse tai jonkun läheisen kokeilemana). Haluaisin kuitenkin kuulla vielä lisää ennen kuin lähden tilaamaan tai pyytämään reseptiä. Kiitos vastauksista jo etukäteen 🙂