Kiitos Netu!
Tänään ollut hieman parempi olo.
Luen ehkä vähän liian synkkää kirjallisuutta. Kun elämässä pärjää, kun unohtaa välillä ne kaikista synkimmät asiat.
Katsoin tuossa yhden elokuvan ja se jotenkin avasi minulle tämän sairauden eri puolia. Ihmisellä on niin kauan toivo, kun hän vain elää. Aina on toivo paremmasta huomisesta. Sen olen ymmärtänyt. Ja oli elämä kuinka paskaa tahansa, niin ainakin se on parempi kuin kuolema.
Elämä on monin tavoin vaikeaa, mutta niin se on varmasti aina ollut ja tulee aina olemaan. Täytyy vain elää hetkessä.
Vaikka elämällä ei olisi mitään ylhäältä annettua tarkoitusta, niin ainakin me pystymme antamaan sille itse tarkoituksen.
Olen miettinyt sanontaa: Ojasta allikkoon. Se ehkä kiteyttää kaiken. Elämässä jotkut meistä eivät ole aivan ojassa. Useimmat ovat, mutta se ettei joudu allikkoon, eli vielä huonompaan paikkaan, niin on se asia mikä minusta on tärkeintä.
Vaikka asiat olisivat huonosti nyt, niin toisaalta ne varmasti voisivat olla vieläkin huonommin. Kun murheen keskellä löytää vielä jonkin asian mihin tarttua. Ja pitää siitä kiinni koko voimallaan, niin ehkä se huominen voi olla vähän parempi kuin tämä päivä. Ei täydellinen, mutta päivä elossa kuitenkin. Eikö se ole tämän kaiken pointti: olemassaolo?
Tsemppiä!
Kirjoituksesi Netu avasi monta uutta tietä, kiitos siitä.