Mun elämä on helvetti tällä hetkellä. Mietin jo olemassaolon lopettamista. Koko ajan hirveitä kipuja. Onko tämä elämä enää elämisen arvoista?
Mikään ei riitä itselleni, muille ihmisille eikä maailmalle. Elämä menee vain ahdistuksessa, kivuissa, masennuksessa jne. Ravaan vain kirjastossa ja luen ja luen. Yritän unohtaa kaiken. Yritän unohtaa elämän. Olen tehnyt melkein pelkkiä virheitä menneisyydessä. Kaikista on seurannut huono olo. Kaikennäköisiä lääkkeitä on kokeiltu.
Ja sitten maailma ja elämä kulkee kohti tuhoa. Ja täytyy silti vain elää ja elää. Ja loppujen lopuksi kuitenkin: Onko tämä kaikki turhaa? Rakennammeko vain pilvilinnoja, jotka eivät kestä? Mitä väliä noin periaatteessa olisi, jos katoaisi maailmasta? Kun miettii, että jokainen ihminen joka on elänyt sanotaan nyt vaikka 200 vuotta sitten on kuollut.
Sekö tämän elämän lopputulos sitten on: tyhjyys. Mitään ei jää jäljelle. Ja mitä se enää lohduttaa itseäni että on jäänyt minusta muistoja, kun minä en ole enää missään.
Tähänkö koko nykyajan yhteiskunta perustuu? Ateismiin. Ja kun Jumalattomassa maailmassa kaikki on sallittua, niin mitä tästä elämästä tulee? Mitä järkeä on missään, jos ei ole Jumalaa? Ja koko kaikkeus viittaa siihen että ihminen on vahingossa syntynyt maailmaan ja saamme hengittää vain tietyn ajan, jonka jälkeen katoamme maan alle. Ja mikä lohdutus siinä sitten enää on että hautakivi pystytetään?
Onko tämä kaikki totta? Sitä vaan kysyn. Kiitos ja anteeks...