Moikka, ajattelin yrittää josko omista oloista kirjoittaminen helpottaisi yhtään tätä paskaa oloa. Mulla on tosiaan kaksisuuntaisen ja epävakaan persoonallisuuden diagnoosit ja lisäksi polttelen pilveä kun sillä saan hetken mielirauhaa tästä hullunmyllystä (ja kyllä, tiedän että se on ongelma ja pahentaa masennusta ja aiheuttaa ahdistusta, mutta näin nyt vaan on...)
Pelkästään jo tää mielenterveys- ja päihdeongelmaisen status saa mut tuntemaan itseni B-luokan kansalaiselta enkä näe tulevaisuutta kovinkaan valoisana, siis minkään asian suhteen. Kaikki koulut jää kesken (paitsi lukion suoritin kahdessa osassa), töissä jaksan käydä max. 2kk kunnes oon niin loppu, että on pakko jäädä saikulle. Ja tää sama kaava on toistunut jo vuosia.
Maniassa meen niin hulluun kuntoon, että päädyn useimmiten jopa psykoosiin ja silloin tietysti osastolle rauhoittumaan ja tuupataan täyteen lääkkeitä.
Vittumaisinta koko hommassa on tällä hetkellä se, että v.2018 olin yli vuoden kuivilla päihteistä ja bentoista, mutta jouduin siltikin psykoosiin (aiemmin yhdistin sen kannabiksen käyttöön) ja osastolle lataamaan.
Oon joutunut lukemattoia kertoja tahdosta riippumattomaan hoitoon, mutta oon myös itse hakeutunut suljetulle ja avo-osastolle kun elämä ottaa ylilyönnin, enkä kykene enää hoitamaan itseäni.
Nyt kun on vaikea masennusjakso meneillään ja miettii sitä, miten elämä tähän asti on ollut vain sarja epäonnistumisia, häpeää, syyllisyyttä ja tuskaa, niin epätoivo on ainoa sana jonka tähän elämään keksin.
Miten ihmeessä näiden sairauksien kanssa pystyy elämään edes siedettävää elämää?