Masennustako vaikka kaikki pitäisi olla hyvin?
Olen työssäkäyvä nuori nainen. Omaa perhettä ei vielä ole mutta seurustelen. Nyt kuluneen vuoden aikana on tapahtunut hirveän paljon,tulin jätetyksi ja myöhemmin sain tietää eksäni pettäneen mua alusta asti. Useamman vuoden siis. Ei pyytänyt anteeksi, hyvä kun edes myönsi asian ja ei halunnut sen enempää keskustella.
Nyt noista tapahtumista on kulunut joitakin kuukausia (erosta yli puoli vuotta) ja seurustelen toista kertaa elämäni aikana. Suhde toimii ja on ihan erilaista kun mikään aiempi juttu. Yhteisestä tulevaisuudestakin uskaltaa haaveilla ja puhua vaikka ei tässä mikään kiire ole edetä yhdessä asumiseen jne.
Myös muut ihmissuhteet on mulla nyt kunnossa. Vaikkei mulla ole montaa kaveria niin en kaipaakaan enempää. Vanhempien kanssa on ihan ok välit vaikkakin mua on alkanut ärsyttää kuinka ne arvostelee mua ja elämäntapojani. Äiti varsinkaan ei tunnu ikinä ymmärtävän mua vaikka on mukava ihminen. Yritän olla kertomatta liikaa kuulumisiani kun ei laiskaksi haukkuminen auta mua jaksamaan yhtään paremmin…
Niin siitä huolimatta että kaikki mun asiat on nyt paremmin kuin koskaan ennen, olen alkanut väsyä ja menettänyt kaiken motivaation työntekoon enkä jaksa vapaa-ajallakaan juuri mitään. Nukkuisin mielelläni kaiket päivät mutten kehtaa olla menemättä töihin. Olen myös lihonut, en mitenkään huomattavan paljon, mutta kuitenkin painan enemmän kuin koskaan. Jos en tekisi fyysistä työtä olisi paino noussut varmasti enemmänkin. En jaksa harrastaa liikuntaa ja iltaisin tulee useasti vähän ahmittua. Ainoa harrastus on viikonloppuisin juhliminen. Tuota juomistakaan en oikein enää jaksaisi mutta yksin kotona tekemättä mitään alan ahdistua ja muistella petetyksi tulemista.
Tällaista samaa on ollut joskus ennenkin, lähinnä juuri talvisin, mutta ihmettelen mihin kaikki voimat on hävinneet nyt kun olisi syytä olla onnellinen… Olen käynyt psykologilla viime keväästä asti ja nyt olen menossa juttelemaan lääkärin kanssa kun ei keskusteluapu tunnu riittävän ja muutenkin mun terapia-ajat on kohta käytetty.