Mä en vaan jaksa enää.

Mä en vaan jaksa enää.

Käyttäjä SCIM aloittanut aikaan 12.07.2015 klo 19:09 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä SCIM kirjoittanut 12.07.2015 klo 19:09

Olen ollut psykiatrisella osastolla puoli vuotta. Mun on iha hemmetin vaikeaa koko ajan. Äänet ja mieli kertoo että mun pitää riehua koko ajan. Olen nyt kuukauden ollut eristyksessä ja mua pelottaa et ku pääsen täältä pois tuonne osaston puolelle, niin että alan riehumaan ku en vaan voi hallita välissä omaa käytöstä. On vain helppo ottaa tuolista kiinni ja nakata se ikkunaan, silloin olo helpottuu. Vähäksi aikaan. Mä oon niin väsynyt tähän taistelemiseen etten vaan jaksa enää, tuntuu et olisi vain helpompi jos olisin tuolla toisellapuolella, taivaassa.
Joutuin sairaalaan tossa pari yötä sitten kun mulla tuli Migreeni kohtaus. Muhun sattu ja en voinut olla paikoillani ku tuntu et pitää riehua, mä kävelin tippatelineen kans ees taas enkä voinut rauhoittua, tuntu et oli pakko.
Miten pääsen tästä riehumis tunteesta pois 😑❓ En oikeasti jaksa tätä enää, auttakaa. 😯🗯️

Käyttäjä kirjoittanut 17.03.2016 klo 17:31

SCIM ☺️❤️
Sinulla on ollut kuoppainen elämäntie johon ei varmaan kaikki pysty samaistumaan. Mutta samalla annat meille muille kompuroiville paljon. Olet yksi niistä ilonpilkahduksista mun päivässä. Toivon sinulle samaa 🙂🌻

En vielä tiedä voiko paniikkia tai masennusta kokonaan koskaan voittaa, mutta ehkä niiden kanssa oppii kuitenkin elämään niin, että minä hallitsisin niitä eikä ne minua.

Juuri ton vääristyneen auttamiskuvion takia haalin itselleni muita apuja pelkän psykologin lisäksi. Tää tukinetti, kirjat, kirjoittaminen ja nettiterapia. Näillä mennään ja näistä on apua. Eikä maksa kauheita, vaikka ei se ehkä oikeeta psykologia täysin korvaakaan. Mut ei psykologikaan korvaa vertaistukea tai itsenäistä työskentelyä.

Kävin tänään kotona. Lähteissä ahdisti aika paljon, mutta kotiin päästyä huomasin, ettei se ollutkaan niin kamala paikka. Laitoin rauhoittavaa musiikkia soimaan, tuuletin ja tulin tukinettiin. Yöksi en kuitenkaan vielä pystynyt jäämään, mutta uskon sen onnistuvan lähipäivinä. Kuun lopussa on taas psykologi jonne aion mennä aamulla kotoa.

Viikonlopuksi onkin sitten kivaa (omasta mielestäni) ohjelmaa luvassa. ☺️

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 19.03.2016 klo 07:12

satoshi kirjoitti 17.3.2016 17:31

SCIM ☺️❤️
Sinulla on ollut kuoppainen elämäntie johon ei varmaan kaikki pysty samaistumaan. Mutta samalla annat meille muille kompuroiville paljon. Olet yksi niistä ilonpilkahduksista mun päivässä. Toivon sinulle samaa 🙂🌻

En vielä tiedä voiko paniikkia tai masennusta kokonaan koskaan voittaa, mutta ehkä niiden kanssa oppii kuitenkin elämään niin, että minä hallitsisin niitä eikä ne minua.

Juuri ton vääristyneen auttamiskuvion takia haalin itselleni muita apuja pelkän psykologin lisäksi. Tää tukinetti, kirjat, kirjoittaminen ja nettiterapia. Näillä mennään ja näistä on apua. Eikä maksa kauheita, vaikka ei se ehkä oikeeta psykologia täysin korvaakaan. Mut ei psykologikaan korvaa vertaistukea tai itsenäistä työskentelyä.

Kävin tänään kotona. Lähteissä ahdisti aika paljon, mutta kotiin päästyä huomasin, ettei se ollutkaan niin kamala paikka. Laitoin rauhoittavaa musiikkia soimaan, tuuletin ja tulin tukinettiin. Yöksi en kuitenkaan vielä pystynyt jäämään, mutta uskon sen onnistuvan lähipäivinä. Kuun lopussa on taas psykologi jonne aion mennä aamulla kotoa.

Viikonlopuksi onkin sitten kivaa (omasta mielestäni) ohjelmaa luvassa. ☺️

satoshi
Tie on ollut todellakin kuoppane, todellaki. Toivottavasti pystyn olemaan valonpilkahdus niille jotka huomaavat mun menneen takia, että kaikesta voi parantua. Ja tahdon todellaki auttaa niitä jotka tarvitsee ymmärrystä tai tukea.
Masennuksen ja paniikin kanssa pystyy elämään. Mul on masennusta ollu. Paniikkia ei oo paljo ollu. Mut tiedän, et sä opit elämän niittenkaa, ja kyllä, sä hallitset niitä eikä ne hallitse sua.
☺️❤️☺️
Kiva et olet keksiny omia keinoja millä hallita pahaaoloa. Mulle juuri keksittiin kutominen, sit laskemin sadasta alaspäin numeroita ääneen (toimii oikeesti ) ja sitte stressi pallon puristelu. Nuita kun tekee, keskittyy muuhun niin näin saa oloa paremmaksi.
Heeeei, huippuu !!! Sä pystyit käymään kotona ! satoshi, tää on aivan parasta !
Ei haittaa vaikka et pystyny olemaan yötä, mut voitit itses ja kävit siellä ! Aaaaivan parasta 🌻🙂🌻

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 19.03.2016 klo 15:58

Tänää ollu vähä vaikeempi päivä. Ääniä on ollut ja ahdistusta. Hoitajille en oo oikee uskaltanut sanoa, koska pelkään etten pääse osastolle 😠
Mut kyl tää tästä. Mä oon taistelua enkä enää romuunnu vaik kuinka äänet huutaa.
Mä selviin viel 🙂👍

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 19.03.2016 klo 21:14

SCIM, sulla on loistava asenne ääniä ja muita kohtaan 😎 Vaikeita päiviä tulee ja menee..

Käyttäjä kirjoittanut 20.03.2016 klo 11:38

Kiitos taas kannustuksesta SCIM ☺️❤️☺️
Hienoa että oot löytänyt keinoja rauhottaa mieltä ja saada jotain puuhaa missä ei tartte kauheasti ajatella, mutta joutuu kuitenkin pikkusen keskittymään. Ehkä silloin jää vähemmän aikaa kuunnella muita ajatuksia?

Tarttee itsekin kokeilla tota takaperin laskemista.. kutomiseen mä en suastu ainakaan vielä, mut muuten alan kattoo susta mallia. Ihan varmasti sinäkin voitat vielä ne loputkin haasteet. Oot voittaja-ainesta, nainen 🙂

Jos minä opin elämään paniikin kanssa halliten sitä, niin sitten sinäkin opit hallitsemaan ääniä ja ahdistustasi. Muista kannustaa itseäsi niinkuin kannustat meitäkin. Oot ihan yhtä tärkeä ja arvokas! <3

Kyllä mä vielä kotiin pääsen kun mulla on näin hyvät tukijoukot. ☺️❤️☺️ ☺️

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 26.03.2016 klo 20:55

SCIM,mitäs kuuluu tällä hetkellä?

Käyttäjä kirjoittanut 28.03.2016 klo 18:52

Juu SCIMin kuulumisia kaipaillaan tääläkin! Toivottavasti sun pääsiäinen meni rauhallisissa merkeissä? 🙂🌻

Tänään on se päivä, kun kokeilen olla yötä kotona. Automatkalla ahdisti, mutta ei niin pahasti kun viime kerralla muutama viikko sitten. Avasin ikkunat ja laitoin hyvää musiikkia soimaan. Huomenna aamusta psykologi.

On aika ookoo olo. Kylkeä vähän kaiveltaa tosta rintakehän kohdalta sivulta, mutta se voi olla myös huonosta ryhdistä ym. johtuvaa niinkuin olkapään juuttuminenkin oli. Unohdin itseapuoppaan tänne kotiin viime käynnillä. Nyt voisin jatkaa niitä tehtäviä.

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 29.03.2016 klo 14:49

satoshi kirjoitti 28.3.2016 18:52

Juu SCIMin kuulumisia kaipaillaan tääläkin! Toivottavasti sun pääsiäinen meni rauhallisissa merkeissä? 🙂🌻

Tänään on se päivä, kun kokeilen olla yötä kotona. Automatkalla ahdisti, mutta ei niin pahasti kun viime kerralla muutama viikko sitten. Avasin ikkunat ja laitoin hyvää musiikkia soimaan. Huomenna aamusta psykologi.

On aika ookoo olo. Kylkeä vähän kaiveltaa tosta rintakehän kohdalta sivulta, mutta se voi olla myös huonosta ryhdistä ym. johtuvaa niinkuin olkapään juuttuminenkin oli. Unohdin itseapuoppaan tänne kotiin viime käynnillä. Nyt voisin jatkaa niitä tehtäviä.

Hei Tyttönen vaan ja satoshi ☺️❤️☺️
Olo on ollut aika kauhea. Lääkärit on ärsyttäviä, olen pyytänyt parempaa tarvittavaa lääkettä, lupasi miettiä asiaa.
Vaik on menny aika huonosti, sain tänää lisää vapauksia. Pääsen aamulla 7:30-11:00 osaston puolelle ☺️
Sit mul on kaikki ulkoilut sekä 3x45 min osastolla.
Tilasin piristyksekseni hm:ltä vaatteita 🙂
Kyl tää viel helpottaa.
satoshi, kiva, tai huippuu ku selvisit olla yön kotona ! Todella hienoa ☺️❤️
Oletko nyt ollu kotona ? Miten muuten on menny. Toivottavasti hyvin <3
Olet ollu paljon mielessä, mut en oon vaan jaksanu käydä täällä :/

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 29.03.2016 klo 17:26

Terve SCIM!

Olen lukenut tätä viesti ketjua jonkin verran ja olen myös itse ollut psykiatrisella osastolla harhojen takia. Olen myös yrittänyt vahingoittaa itseäni aikanaan, kun luulin, että harhat ovat totta ja pääsen johonkin paratiisiin.

Jos minulle tulee vielä harha näkyjä, niin yritän vain pitää mielessä että se todellakin on harhaa, eikä totta. Se on välillä todella vaikeaa. Niin kuin esim. silloin kun näin ties mitä paratiisin portteja ja enkeleitä, harhat saattavat joskus tuntua todellisemmilta kuin tämä elämä, mutta loppujen lopuksi niistä on vain haittaa.

Onneksi nykyään on sen verran hyviä lääkkeitä, että ei vajoa enää psykoosiin.

Olen ollut kaksi kertaa psykiatrisella osastolla. Ensimmäinen kerta oli 8 vuotta sitten, jolloin sairaus alkoi. Toinen 2 vuotta sitten kun olin erttäin ahdistunut.

Kyllä sinussa vielä kirjoitusten perusteella potentiaalia on. Yritän itsekin nousta tästä suosta, vaikka se vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä. Pitää vaan uskoo siihen, että tämä olotila ei ole lopullinen.🙂

Käyttäjä kirjoittanut 30.03.2016 klo 11:44

SCIM ☺️❤️☺️
Kiva kuulla susta! Mikä sua niissä lääkäreissä ärsyttää? Musta usein tuntuu vähätellään tai puhutaan itsestään selvyyksiä tai vaaditaan liikoja.. ja sit alkaa ärsyttää!! 😀

Sulla on jo monta hyvää merkkiä toipumisesta. Oma huone, kaikki ulkoilut, osastokäynnit ja vielä uudet vaatteetkin! Hyvä sinä! Onnittele itseäsi tai sano vaikka jotain kivaa itelles! Voisitko ajatella luopuvasi jostain vanhoista vaatteista ja jättää jotain mennyttä taakse? Jos uusi ulkokuori toisi jotain uutta siitä ihmisestäkin esiin? 🙂

Olosuhteisiin nähden on mennyt aika hyvin. Maanantaina menin illaksi kotiin ja olin aamupäivän siellä. Pyrin lisäämään tuota kotona oloaikaa vähän kerrallaan ja tekemään jotain kivaa sinä aikana, jotta jäis hyvä mieli siitä paikasta. Ja sit mul' on teidät tukinettiläiset, hyvä psyka ja pystyn näköjään itekin vaikuttamaan vointiini nettiterapian ja itseapuoppaiden kautta.

Kyllä me tästä vielä toivutaan! 🙂🌻

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 03.04.2016 klo 14:55

minäitse89 kirjoitti 29.3.2016 17:26

Terve SCIM!

Olen lukenut tätä viesti ketjua jonkin verran ja olen myös itse ollut psykiatrisella osastolla harhojen takia. Olen myös yrittänyt vahingoittaa itseäni aikanaan, kun luulin, että harhat ovat totta ja pääsen johonkin paratiisiin.

Jos minulle tulee vielä harha näkyjä, niin yritän vain pitää mielessä että se todellakin on harhaa, eikä totta. Se on välillä todella vaikeaa. Niin kuin esim. silloin kun näin ties mitä paratiisin portteja ja enkeleitä, harhat saattavat joskus tuntua todellisemmilta kuin tämä elämä, mutta loppujen lopuksi niistä on vain haittaa.

Onneksi nykyään on sen verran hyviä lääkkeitä, että ei vajoa enää psykoosiin.

Olen ollut kaksi kertaa psykiatrisella osastolla. Ensimmäinen kerta oli 8 vuotta sitten, jolloin sairaus alkoi. Toinen 2 vuotta sitten kun olin erttäin ahdistunut.

Kyllä sinussa vielä kirjoitusten perusteella potentiaalia on. Yritän itsekin nousta tästä suosta, vaikka se vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä. Pitää vaan uskoo siihen, että tämä olotila ei ole lopullinen.🙂

Hei minäitse88
☺️❤️
Kiva kun kirjoitit ja laitoit viestiä sun harhoista. On totta että ne on välillä todellisempia mitä oikee elämä, ei vaan voi mitään jos uppoutuu niiden maailmaan. 😞
Mulla kans on huiput lääkkeet mitkä on auttaneet.
Oletko ollut pitkiä aikoja osastohoidossa ? Onko ne auttaneet ?

Joo. On mussa potentiaalia, tahdon selviytyä ja niin mä teen ☺️❤️☺️

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 03.04.2016 klo 20:12

satoshi kirjoitti 30.3.2016 11:44

SCIM ☺️❤️☺️
Kiva kuulla susta! Mikä sua niissä lääkäreissä ärsyttää? Musta usein tuntuu vähätellään tai puhutaan itsestään selvyyksiä tai vaaditaan liikoja.. ja sit alkaa ärsyttää!! 😀

Sulla on jo monta hyvää merkkiä toipumisesta. Oma huone, kaikki ulkoilut, osastokäynnit ja vielä uudet vaatteetkin! Hyvä sinä! Onnittele itseäsi tai sano vaikka jotain kivaa itelles! Voisitko ajatella luopuvasi jostain vanhoista vaatteista ja jättää jotain mennyttä taakse? Jos uusi ulkokuori toisi jotain uutta siitä ihmisestäkin esiin? 🙂

Olosuhteisiin nähden on mennyt aika hyvin. Maanantaina menin illaksi kotiin ja olin aamupäivän siellä. Pyrin lisäämään tuota kotona oloaikaa vähän kerrallaan ja tekemään jotain kivaa sinä aikana, jotta jäis hyvä mieli siitä paikasta. Ja sit mul' on teidät tukinettiläiset, hyvä psyka ja pystyn näköjään itekin vaikuttamaan vointiini nettiterapian ja itseapuoppaiden kautta.

Kyllä me tästä vielä toivutaan! 🙂🌻

Hei jälleen satoshi ☺️❤️☺️
No se ku ne ei määrää mulle bentsolääkkeitä.
Ja just. Just nuo on kans mitkä ärsyttää.
Ja tiedätkö. Huomen luultavasti pääsen kokonaan osaston puolelle 🙂👍
Heeei, hyvä idea. Vois vanhoi isoi vaatteita pois. Tai osan oon jo nakannut.
Tuo kuulostaa hyvältä, että etenet hiljaa. Kyl sä viel voit olla siel koko ajan.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 05.04.2016 klo 12:45

Hienoa, että pääset osaston puolelle jo. Siellä on varmaan enemmän tekemistäkin. Tuo vaatteiden karsiminen on kyllä hyvä idis, nii ei jää turhia pyörimään.

Käyttäjä arka kirjoittanut 05.04.2016 klo 15:24

Hei Satoshi ja Scim
Voimia totisesti teille, kaikkea tekin joudutte käymään läpi. Muistakaa että vain te tiedätte mikä teille on hyväksi ja olkaa kilttejä toisille, niin kuin varmaan olettekin.

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 07.04.2016 klo 11:38

arka kirjoitti 5.4.2016 15:24

Hei Satoshi ja Scim
Voimia totisesti teille, kaikkea tekin joudutte käymään läpi. Muistakaa että vain te tiedätte mikä teille on hyväksi ja olkaa kilttejä toisille, niin kuin varmaan olettekin.

Hellou arka 😉
Kiitti voimista. Joo kyllä sitä on oppinu tietää mikä on hyväksi ja mikä ei. Jep. Kilttejä ollaan 🙂