Läsnäolemisen vaikeus

Läsnäolemisen vaikeus

Käyttäjä Sakira aloittanut aikaan 13.05.2017 klo 23:07 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Sakira kirjoittanut 13.05.2017 klo 23:07

Onko kukaan saanut apua hengitysharjoituksista masennukseen, ahdistukseen ja unettomuuteen. Kovasti nyt tuntuu siltä että ahdistus ja keskittymisvaikeus vie pohjan hyviltä harjoitteilta.Ja sitten siinä vielä tämä väsymys/uupumus.

Olis kiva lukea toisten kokemuksista, Nyt kun tähän uutena tupsahdin niin kaipaisin kohtalokaveria ja juttu seuraa muistakin mieleen liittyvistä asioista. Toivoisin sellaista tukea että voisin hyssyttelemättä kertoa miten paska olo on ja miten on lähes mahdotonta selviä kunnialla töista.

Niin ja mitä apua ois sairaslomasta jos sitten jääkin kotiin peitonalle kärvistelemään kaikessa yksinäisyydessä. Tarvitsisin sairaslomaa mutta pelkään sitä. Ja pelkään kohdata itseni

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 10.08.2017 klo 10:18

Hei Sakira. Toivottavasti osastohoito on hyvä ratkaisu sulle ja sait koirankin hoidon järjestettyä,että ei tarvitse siitä huolta kantaa. Olen itsekin sairaana,keuhkokuume ja vuodelevossa. Sairaalaan ehdottivat,mutta sain pidetyksi pintani ja olen kotona. Huono olo ja väsymys ennakoivat varmaan tätä,mutta menin vasta pakon edessä lääkäriin ja hoitoon.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 10.08.2017 klo 11:36

Tsemppiä Sakira; hyvä ku pääsit sairaalaan. Ehkä pysyt paremmin siellä lepäämään ja rauhoittumaan ja saat apua miten tästä eteenpäin. 🙂

Ja Mollyan, voi eiii, kui sulle semmonen tauti tuli? Onpa kurja juttu, kovasti voimia ja paranemisia sulle!!

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 10.08.2017 klo 12:25

Mä pärjään täällä. Vähän oon lääketokkurassa mutta sain kohtalaisesti muuttua. On hyvä olla kun saa olla vaan ja täällä on niinni rauhallista. Ei Kait se haittaa että mun Ex mies oli täällä pitkään töissä. Mulla alkoi oleen harhoja ja liian vahvat itsetuhoiset ajatukset. Täällä olen turvata niiltä. Mollyan toivottavasti paranet pian. Ja maanvaiva kiitos ajatuksista ja kukkasista.

Käyttäjä Dissos kirjoittanut 10.08.2017 klo 14:31

Otsikko sopi näin äkkisteltään parhaiten, kun tätä on niin vaikea eritellä aina. Alin miettiä tää oikea kohta, kun dissosiaatio ja läsnäolemisen vaikeus, kun kun jäin miettimään, kun välillä tulee tosi hankala paniikkikohtaus, niin johtuukohan se paranemisesta, kun tulee taistele tai pakene.

Kun joutuisin vahingoittamaan itseäni tai pakenemaan, enkä ehkä? pääse takaisin irralleen itsestä. Vaan onkin väkisin läsnä, vaikkei haluaisi. Todella inhottava tunne. Yleensä raivoan ja huudan yksikseni, jos en ehdi häipyä pihalle "pakoilemaan", (ja huutamaan)

Itseni vahingoittaminen, en tahtoisi olla omassa kehossa, eli viillellä itseltä nahat tai jotain. Lapsena olenkin vahingoittanut itseäni lyöden, hakaten vahingoittaen kehon osia, murtaen jalkateristä osia jne. KAivaa ulos sen "pahan" tavallaan itsestä. Jalkovälissä on jotain mikä ei kuulu sinne. Sorvaimellakin väänsin lapsena.

Otin rauhoittavat, mutta ehdin jo käydä kaupassa. Odotan , että tehoaa kunnolla, vieläkin viritys tilassa. 😮

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 10.08.2017 klo 14:35

Hei, Sakira. Kukkien tuoja täälläkin!🌻🙂🌻 Hyvä, että pääset lepäämään ja toipumaan!

JP

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 11.08.2017 klo 20:35

Täällä sairaalassa menee ihan hyvin. Vielä ei oo löytynyt oikeaa lääkitystä mutta pikkuhiljaa kokeilevat kaikkea. Oikeastaan täällä on kodikasta ja leppoisaa. Hoitajat on hyviä ja lääkäri tuntuu tietävän mitä tekee tai lääkärit. Oon myös ollut sossulla ja se auttaa mua vähän raha-asioista. Ensi yöksi annan kännykän pois kun se häiritsee mua yöllä. Kun herään alan sitä selailla vaikka pitäis yrittää nukkua. Täällä ei voi kolmelta aamulla nousta ja lähteä lenkille. Samalla yrittävät löytää lääkkeen joka vie harhat pois ja auttaa masennukseen.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 12.08.2017 klo 20:05

Hienoa kuulla Sakira, että sulla menee hyvin siellä ja saat hyvää hoitoa. Kyl se siitä! 🙂🌻

Kesän ekat punkit löytyi. 😝 Ihme että vasta nyt, kun oon koko kesän möyrynny metsässä, heinikoissa ja merirannassa. Toisesta punkista jäi kärsä siihen puremaan enkä saa sitä pois. En tiijä, haittaako se. Onneks mulla on työterveyslääkäri maanantaina, niin voin sit häneltä kysyä.

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 13.08.2017 klo 11:21

Kiitos joie. Ihana kun joku muistaa muakin. Hyi niitä punkkeja. Mä oon vaan koirasta poistanut ja jäänyt niitä kärsiä joskus. En tiedä miten se haittaa. Vähän taas tahmee olo tässä. Toiminta ryhmää jo oli ja oon pessyt pyykit. Kohta mennään lenkille ja poimimaan marjoja.

Käyttäjä kirjoittanut 13.08.2017 klo 14:55

Sakira teetkö sie noita asioita siellä sairaalassa?
Minä olen poiminnut 50 kiloa hilloja enkä enempää pomi. Mustikoita saman määrän. En myy yhtään, koska joudun kuitenkin palaamaan jo töihin. Peräti työmatkalle Hesaan, parhaimpaan marja-aikaan.
Samalla reissulla käyn sairaalassa mittamaassa sydämen toiminnan. Mikä asia hieman ahdistaa, kun en ole mitenkään sydänystävällisesti elänyt viime aikoina.

Hyviä vointeja kaikille.

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 13.08.2017 klo 17:43

Sairaalassahan mä. Täällä käytetään paljon tätä ihanaa luontoa Järvineen hyväksi hoidossa. Ovet on kyllä lukossa ja ikkunassa kalterit mutta hoito on muutakin kuin pillerit naamaan. Vaikka kyllä niitä pillereitäkin helposti laitetaan. Ja varsinaisia keskusteliaikoka ei saa Kait ilman pyytämässä. En oo kysynyt. Mutta hyvässä hoidossa oon. Aamu koomakin on helpannut.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.08.2017 klo 07:30

Hei, Sakira! Tunnut olevan hyvässä hoidossa. Hienoa, kun osaat ja psytyt ottamaan avun vastaan! Mä olin viikonloppuna intervallilla sairaalassa, ja se ei mennyt niin hyvin kuin olisin toivonut...

Jaksamista sinulle!🌻🙂🌻 Kukkia taas! 😉

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 14.08.2017 klo 14:21

Täällä osastolla on hyvä mutta nyt yritetään huomenna kotipäivä ja sit varmaan jo kotiutus. Tällä lääketokkurassa vaan tuntuu pelottavalta mennä kotiin. Kohta meen johonkin rentoutus ryhmään ja varmaankin nukahdan kun ahdistus on lääkitty nyt pois. Täällä saa iltalääkkeet niin myöhään että aamulla on ihan tokkurassa vielä myöhäiseen. On mulla harhat jääneet pois ja ajatukset parantuneet.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 15.08.2017 klo 13:06

Ootko Sakira saanu nukuttua sairaalassa?
Miten sulla Mollyan menee?

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 15.08.2017 klo 16:04

Hei Joie! Jouduin sairaalaan tämän keuhkokuumeen vuoksi,kun oireet pahentuivat. Menee täällä jonkin aikaa,olen tiputuksessa. Olin pitkään huonovointinen ja väsynyt ja tämä sairaus siihen syynä.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 16.08.2017 klo 08:51

Mollyan kirjoitti 15.8.2017 16:4
Hei Joie! Jouduin sairaalaan tämän keuhkokuumeen vuoksi,kun oireet pahentuivat. Menee täällä jonkin aikaa,olen tiputuksessa. Olin pitkään huonovointinen ja väsynyt ja tämä sairaus siihen syynä.

No voi että, onpa ikävää. ☹️ Paranemista sulle!! 🙂🌻 Toivottavasti olo helpottaa pian.