Läsnäolemisen vaikeus

Läsnäolemisen vaikeus

Käyttäjä Sakira aloittanut aikaan 13.05.2017 klo 23:07 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Sakira kirjoittanut 13.05.2017 klo 23:07

Onko kukaan saanut apua hengitysharjoituksista masennukseen, ahdistukseen ja unettomuuteen. Kovasti nyt tuntuu siltä että ahdistus ja keskittymisvaikeus vie pohjan hyviltä harjoitteilta.Ja sitten siinä vielä tämä väsymys/uupumus.

Olis kiva lukea toisten kokemuksista, Nyt kun tähän uutena tupsahdin niin kaipaisin kohtalokaveria ja juttu seuraa muistakin mieleen liittyvistä asioista. Toivoisin sellaista tukea että voisin hyssyttelemättä kertoa miten paska olo on ja miten on lähes mahdotonta selviä kunnialla töista.

Niin ja mitä apua ois sairaslomasta jos sitten jääkin kotiin peitonalle kärvistelemään kaikessa yksinäisyydessä. Tarvitsisin sairaslomaa mutta pelkään sitä. Ja pelkään kohdata itseni

Käyttäjä kirjoittanut 01.08.2017 klo 09:44

Mulla on ihan toisenlainen ongelma työn kanssa eli alkoi kesäloma. Eikä ole marjat kypsiä, porot kuljailevat pitkin tuntureita omissa laumoissaan eikä siis mulla ole mitään tekemistä muuta kuin olla. Jos marjat olisivat kypsiä, olisin koko ajan marjassa.

Oleminenkin on ihan mukavaa mutta olen jo ollut kolme päivää. Ketun metsästys kyllä alkoi tänään mutten en mie saata kettua ampua.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 01.08.2017 klo 10:19

Maanvaiva,käsitin jostain aiemmasta,että sinulla on myös koiria ja kissoja ja eikö niiden hoitamisessa ole puuhaa. Vai onko niin,että ne siellä pohjoisessa elävät vapaampaa elämää. Tuntuu,että on aina koiran kanssa ulkoilua,turkin hoitoa,kynsien leikkuuta yms. Kissalla vaativa turkki ja päivittäin se on harjattava ja kammattava sekin. Ollaanko me kaupunkilaiset tehty tästä eläinten hoitamisesta ohjelmanumero,sitä tässä mietin. Minulla menee niiden kanssa aikaa,vaikka olen nopea liikkeissäni ja hommissani. Tuntuu,että kun on ne hankkinut ja vastuulleen ottanut,niin niiden kanssa on myös oltava ja annettava aikaa.

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 01.08.2017 klo 10:41

Mollyan kyllä sun täytyy vaan väkisin syödä ettei voimat häviä kokonaan. Mulla tuntuu että on ruokahalu vähän parantunut ja ahmimiset vähemmällä. Varmaan toi ketipinor vaikuttaa mulla ruokahaluun. Se on sellainen.

Lemmikieläimissä on kyllä paljon hoitamista ja tällait kun asuu kerrostalossa niin sen koiran ulkoileminen on ihan minusta kiinni. Nyt ollaan oltu vähän yhdessä mustikassa kun meillä ne on jo kypsiä. Mulla vaan selkä sellait kipeä ettei oikeastaan pysty litraa enempää kerrallaan pomimaan. Ja sekin on saavutus. Eilen sain litran.

Maanvaiva ymmärrän kyllä ton toimettomuuden. Vaikka oon aika masentunut ja toisaalta tosi levoton, enkä osaa mihinkään tarttua niin tunnen vaan oleilevani ja päivät on pitkiä. Ja tavallaan turhauttaviakin. Nyt kyllä tänään mun on pakko siivota ja oon jo vähän aloittanut.

Ja sain tänään soitettua kaikki ne hankalat jutut mitkä oli vähän kertyneet. Ja kohta lähden viemään saikkulappua pomolle. Ja sit pitää vielä käydä psykanpolilla. Voi olla että olen tautisen poikki illalla. Pomon tapaaminen jännittää ja sit siellä on kaikki työkaveritkin.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 01.08.2017 klo 13:35

maanvaiva kirjoitti 1.8.2017 9:44

Mulla on ihan toisenlainen ongelma työn kanssa eli alkoi kesäloma. Eikä ole marjat kypsiä, porot kuljailevat pitkin tuntureita omissa laumoissaan eikä siis mulla ole mitään tekemistä muuta kuin olla. Jos marjat olisivat kypsiä, olisin koko ajan marjassa.

Oleminenkin on ihan mukavaa mutta olen jo ollut kolme päivää. Ketun metsästys kyllä alkoi tänään mutten en mie saata kettua ampua.

Pitkäkö kesäloma sulla on? Eksä sitten tykkää "kuljailla pitkin tuntureita"? 😋 Onks teillä uimapaikkoja lähellä? Vesi on kyl varmaan aika kylmää, kun ei tääl etelässäkään kehuttavan lämmintä oo.

Mä oon tyytyväinen, kun mustikkasato on myöhässä. Mulla on väliaikaisasunnossa vaan yks pakastimen lokero käytössä. Parin viikon päästä pitäis putkiremontti olla valmis, toivottavasti ajallaan, koska sillon on jo kiiru saada pakastin päälle!

Käyttäjä kirjoittanut 01.08.2017 klo 18:30

Kaksi viikkoa pitäisi olla lomalla, sitten lisää poroerotusten aikaa. Otan kyllä palkatonta lomaa, jos en ehdi poimia marjoja. Kai sellaisen saa, kun on hyvä syy.
Tykkään kuljailla tuntureilla mutta en nyt, kun siellä on paljon muitakin vaeltajia. Lisäksi yritän säästää voimia, että jaksan rämpiä suolla, kun hillat kypsyy.
En mie pidä uimisesta eikä kyllä nyt ole jokea tai järveä just lähellä. Melomaan kyllä lähen joku päivä vanhempia luokse.

On mulla koiria ja kissoja.
Porokoirat käyvät töissä ja kun on vapaata, ne lepää.
Koirat on pantu ulos kesäkuussa, eivätkä ole vielä halunneet tulla sisälle.
Kissat nyt vaan ovat sisällä tai ulkona.
Erikseen en niillekään mitä ohjelmaa järjestä.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 02.08.2017 klo 09:12

Maanvaiva minua ihan oikeasti kiinnostaa,mitä työtä porokoirat kesäisin tekevät,eikö ole koirien kiinnipitoaikakin ja en ole kuullut koskaan poroja koirien paimentavankaan. Kyllä eläinlauman hoito ja ruokkiminen aikaa vie ja jonkinlaisesta työstäkin käy. Ja kissat,jos eivät ihmisten seurassa ole pian villiintyvät.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 02.08.2017 klo 09:31

Voi vitsi, munki piti mennä melomaan, mut se unohtui! No, vielä on kesää jäljellä. 🙂 Melotko maanvaiva joella vai järvellä... vai merellä? Kyl minusta marjanpoiminta on hyvä syy ottaa lomaa. Onneks tänään tuli sadepäivä. Mun täytyy jotenki rauhoitella mustikkahulluuttani. Aina sama juttu sitten, kun paras mustikka-aika alkaa. Silmät laajenee ja iskee sellanen ahneus: "mun on saatava nämä kaaaaaikki." 😟 Joku järki kuitenki pitäis olla. Olis sitä muutaki tekemistä ku istua metsässä eikä yks ihminen syö määrättömästi mustikoita.

Kylhän lemmikit on varmaan vekkuleita. 🙂 Mul ei oo ikinä ollu mitään eläintä niin en osaa ajatella, mitä kaikkea semmonen tuo elämään ja arkeen.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 02.08.2017 klo 13:01

Hei Sakira. Olen saanut pidettyä itseni täällä kaupungissa. Kai tämä on siedätyshoitoa tulevankin varalle. En kai minä maalla voi aina olla,vaikka työjutut sieltäkin sujuu ihan hyvin. Koiran kanssa olin sateessa koirapuistossa. Niin se on,kun on eläin aina on lähdettävä,jos vastuullisesti omat eläimensä hoitaa.
Joielle tiedoksi,että kyllähän ne vekkuleita otuksia ovat,mutta jokaisen kannattaisi harkita tarkoin sopivatko omaan elämäntyyliin. Meillä nämä otukset ovat etusijalla,mutta moni ei voi eikä haluakaan toimia siten. Kyllä on lehdissä ja netissä paljon pitovaikeuksien takia myytäviä koiria ja kissoja.
Töitä olen tehnyt vasta puolet urakasta ja nyt olisi jo aika mennä työhuoneen puolelle.

Käyttäjä kirjoittanut 02.08.2017 klo 13:53

Mollyan kirjoitti 2.8.2017 9:12

Maanvaiva minua ihan oikeasti kiinnostaa,mitä työtä porokoirat kesäisin tekevät,eikö ole koirien kiinnipitoaikakin ja en ole kuullut koskaan poroja koirien paimentavankaan. Kyllä eläinlauman hoito ja ruokkiminen aikaa vie ja jonkinlaisesta työstäkin käy. Ja kissat,jos eivät ihmisten seurassa ole pian villiintyvät.

Saa koira olla omalla tontilla irti joka päivä. Ja toissapäivänä alkoi Lapissa kettujen metästys, niin saisi ne olla irti muutenkin. Toisaalta poroja ne ei häiritä.
Porokoirat saavat olla irti, kun tekevät työtänsä.

Mie en nyt kyllä ymmärrä mitä tällä tarkoitat " koskaan poroja koirien paimentavankaan".
Juhannuksen jälkeen uudet vasat merkittiin ja kyllä siihen tarvitaan koiria, kun niitä kootaan yhteen. Nyt niillä on vapaa-aikaa ja ne lepää ja syö.
Miksi olisi porokoira olemassa, jos se työskentelisi porojen ja ihmisten kanssa.
Lue tämä
https://fi.wikipedia.org/wiki/Lapinporokoira

Mitenkä syntyi ajatus ettei mun kissat ole ihmisten kanssa. Jos mulla on ihan tavallisia kissoja joille en järjestä ohjelmaa, niin onhan ne tuossa taaskin vieressä katsomassa mitä mie teen. Sitten menevät jonnekin enkä mie niitä seuraa ja keksi niille teennäistä tekemistä. Aamullakin ihan itsestään leikkivät kuolleen sopulin kanssa.

Käyttäjä kirjoittanut 02.08.2017 klo 13:59

Joie kirjoitti 2.8.2017 9:31

Voi vitsi, munki piti mennä melomaan, mut se unohtui! No, vielä on kesää jäljellä. 🙂 Melotko maanvaiva joella vai järvellä... vai merellä?

Melon eniten joella jossa on koskia. Järvellä en koskaan, siinä ei ole mitään haasteita.
Mieheni meloo myös Jäämerellä mutta en mie, en ole tarpeeksi hyvä.

Käyttäjä kirjoittanut 02.08.2017 klo 14:36

Mollyan kirjoitti 2.8.2017 13:1

Koiran kanssa olin sateessa koirapuistossa. Niin se on,kun on eläin aina on lähdettävä,jos vastuullisesti omat eläimensä hoitaa.

Minä en oikein ole tajunnut mitä ovat koirapuistot. Googlailin ja ne ovat aidattuja tiloja minne ihminen vie koiransa ja päästää sen irti seurustelemaan muiden koirien kanssa? Ihmiset seurustelevat keskenään. Saa korjata, jos ei ole näin.

Mitenkä mun koirien ja kissojen hoito ei ole vastuullista, jos koirani ja kissani ovat vapaasti keskenään äidatulla alueella koko päivän. Ja yönkin, jos heitä huvittaa. Kun he eivät taida ymmärtää kesällä milloin on yö tai päivä.
Pitäisikö mun viedä ne jonnekin vielä? Tai pitäisikö meidän kaikkien lähteä jonnekin seisomaan ja seurustelemaan? Jonkun aidan sisälle jota sanotaan puistoksi eikä pihaksi?

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 02.08.2017 klo 15:44

Myös kaupunkikoirat tarvitsevat vapaata liikuntaa ja oloa toisten koirien kanssa. Minä käyn koirapuistossa aika varhain ja se ei ole minun seurusteluhetkeni. Joskus vaihdetaan sana ilmoista tai koirista,jos sellainen ihminen kohdalle sattuu. Tässä Suomen maassa ei ole jokaisella sellaista pihaa,että koirat voi kesäkuussa laskea irti ja syksyllä päästää sisälle. Samoin on kissani laita. Ulkoilutan sitä valjaissa ja yritän järjestää sille sellaiset olot,että sekin nauttisi elämästään ja olemisestaan. Olemme onneksi paljon maalla kuitenkin ja siellä senkin elämä on vapaampaa.
Ihmiset elävät samoin kuin eläimetkin aivan erilaisissa olosuhteissa.

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 02.08.2017 klo 16:18

Hei mä haluaisin mun koiran tollaiselle aidatulle alueelle sanottiin sitä sitten pihaksi tai puistoksi. Se rakastaa pallon perässä juoksemista ja kun täällä ei ole puistoa ja mulla ei ole pihaa niin heittelen sille sisällä palloa. (tai joskus illalla heittelen tenniskentällä, älkää kertoko kenellekkään). Ois niin ihana kun se sais joka päivä purkaa itteään pallon perässä juoksemiseen. Niin ja sit se tykkäis juosta vesirajaa pitkin. Mutta en voi päästää sitä vapaaksi kun luulee että sitten saa mennä mihin huvittaa. Mä en oo osannut kouluttaa sitä ulkotottelevaiseksi. Sisällä tottelee tosi hyvin.

Mä oon siivonnut tänään vessan ja muutenkin koti ois nyt aika kondiksessa. No se on aina sen yhden hetken ilo. Kohta on taas karvaa ja pururadanpurua kaikki paikat täynnä. Poikakin siivos eilen huoneensa että nyt vois ,jos jaksais, kutsua jonkun kylään.

Mun pitää lähteä päivän lenkille numero 2. Aamulenkki jäi sateen takia aika lyhyeksi niin nyt pitää kävellä vähän enemmän ja just nyt ei yhtään huvittaisi mutta kaipa se mieli muuttuu kun vaan laittaa tossut jalkaan ja lähtee meneen.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 02.08.2017 klo 17:45

Onpas tästä jotenkin tullut kiva jutusteluketju, kiitos kun olette pitäneet keskustelua käynnissä 🙂 Teidän kuulumisia on ollut kiva lukea, vaikka en ole oikein osallistunutkaan.

Miten Sakira meni tapaaminen työpaikalla?

Taitaa olla lemmikkien pitokulttuurissa aika paljon eroa eri puolilla Suomea. Mun vanhempien koiralla on ulkoaitaus, minkä lisäksi sitä lenkitetään ja sen kanssa vietetään aikaa. Se ei ole tarkoituksella irti muuten kuin metsästysaikaan, mut kyllä sillä kylällä aika paljon koiria irtaallaankin liikkuu. Muiden koirat käy vie aina joskus meidän pihasta luita, mitä meidän koira syö silloin kun se on riimussa pihalla (mahtaa toista raivostuttaa olla aitauksessa ja katsoa kun toiset vievät luut nenän edestä!), ja naapurin emäntä käy aina välillä tuomassa niitä takaisin.

Olipa muuten kivaa maanvaiva, et kerroit porokoirista! Mäkään en tiennyt mitä ne tekevät.

Käyttäjä kirjoittanut 03.08.2017 klo 11:53

Tuli vähän niin nokkelasti sanottua porokoirista, anteeksi. Mutta koska itselle se on ihan arkipäiväinen asia, niin en tullut ajatelleeksi ettette ihan oikeasti tienneet mitä porokoira tekee. ( En miekään kyllä tiedä mitään rotukissoista ja niiden hoidosta).
Sen työ kyllä on niin raskasta että tarvitsee lepoa enempi kuin ihminen.
Mun koirat tottelevat jokaista käden liikettä, pysyhtyvät kun käsi heilahtaa jne. Muuten niistä ei olisi porokoiraksi.
Mulla on ollut myös sisäkoirana kääpiösnautseri jonka kanssa harrastimme jääkaapin tuijotusta ja joka ei mitään totellut.

Minä lähen nyt melomaan viideksi päivää joelle veljeni kanssa. Äitini ja isäni ovat huoltojoukoissa ja näemme joka ilta. Ja siirtävät kanootin kaverina kuivien paikkojen yli.
ps. eläimistä pitää huolta mieheni. Porot saavat rauhassa kuljailla itsekseen.