Lamaannuttava yksinäisyys

Lamaannuttava yksinäisyys

Käyttäjä Annabell aloittanut aikaan 05.09.2018 klo 15:03 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Annabell kirjoittanut 05.09.2018 klo 15:03

Miten olisi järkevää lähestyä asioita kun ajatuksenjuoksu ei oikein toimi kunnolla kun on yksin. Siis vaikka vain fyysisesti yksin. Asun ulkomailla ja mieheni on töissä ja minä olen työtön. Ja aivoni eivät toimi, kun olen yksin kotona. Katselen Youtubea, ja haaveilen että elämäni olisi samanlaista kuin heillä. Haaveilen ekologisesta asumisesta. Omalla pienellä tilalla tai ekokylässä. Että minulla olisi minitalo, koira, vuohia ja puutarha, jossa kasvattaisin vihanneksia ja yrttejä ja kukkia. Että tekisin työkseni kalligrafin töitä, tai tekisin saippuaa vuohenmaidosta. Lypsäisin vuoheni itse ja kuivaisin yrttejä joita sekoittaisin saippuaan. Ja voisin olla rakennusrestauroija tai ekorakentaja. Oma pikkuinen taloni olisi tietysti itse tehty, oman metsän puista. Ja maalaisin sisäpaneelit maitomaalilla ja kuuraisin lautalattiat lipeällä.
Niin että kaikki olisi luonnonmukaista ja terveellistä asua, ja kaunista.
Olisin vegaani ja mahdollisimman zerowaste. Tekisin itse lounaani, oman kasvimaani tuotteista silloin kuin se olisi mahdollista.
Katson Youtubea, ja näitä asioita ihmiset joita ihailen tekevät, ja haluisin itsekin tehdä näitä asioita.
Mutta sitten mitä oikeasti teen. Istun sohvalla ja katson youtubea, ja eilisen likaiset tiskit lojuvat tiskipöydällä ja täyttävät altaan. En ole syönyt lounasta, koska en pääse nousemaan sohvalta ylös. En pysty keskittymään lukemiseen, koska minun on samalla kuunneltava jotain videota. En ole pessyt hampaita, en pukeutunut, en käynyt suihkussa, ja minulla on kamala nälkä, mutten saa itseäni tekemään ruokaa. Iltapäivällä olen jo lähes pyörtymäisilläni, kun en ole syönyt muuta kuin pikapuuroa aamiaiseksi. Lopulta keitän kattilassa pastaa ja sekoitan pestoon. Mieheni tulee kotiin kuuden aikoihin ja olen edelleen yövaatteissa, sohvalla enkä ole poistunut asunnosta koko päivänä. Näin tämä jatkuu päivästä toiseen, mutta tilanne on parempi kuin vuosi sitten. Suunnittelemme muuttoa Suomeen tai mieheni kotimaahan, mutta emme ole edelleenkään tehneet mitään päätöksiä.
En tiedä onko syy yksinäisyys ulkomailla, vai olisinko samalla lailla täysin passiivinen missä tahansa. En uskalla hakea töihin omalle alalleni. Pelkään toimistoa. Mutta koitan aina välillä tehdä työhakemusta, mutta ei siihen mitään suurempaa intoa ole.
Kiitos.🙂🌻

Käyttäjä Annabell kirjoittanut 31.10.2018 klo 22:07

Moi Nyhverö,
Tosi kiva kuulla että vähän parempaan suuntaan välillä. ☺️
On kyllä niin hieno homma että sun ja poikaystäväsi suhde on hyvällä mallilla. kiva, että sulla on viikonlopussa jotain mitä voit odottaa, ja se antaa varmaankin kuitenkin toivoa vaikka viikko tuntuneekin pitkältä.
On hienoa että sinulla on hänet ja hänellä sinut ☺️❤️☺️
Kiva että koulukin taas alkoi ja menit sinne, hyvä, hyvä.

Toivon sulle ja siskollesi rauhallista ja mukavaa viikkoa. Olet kyllä hyvä isosisko kun hänestä huolehdit. Koittakaa pärjäillä nyt 😳

Käyttäjä nyhvero kirjoittanut 02.11.2018 klo 04:47

Hei Annabell. Muuten viikko on sujunut hyvin, oksentelua laskuihin ottamatta. On vain yksi terveysseikka, mikä on pelottanut ja vie yöunet. Kävin siis kipeistä rinnoista lääkäriin ja molemmista löyty pienet kovettuneet kyhmyt...Isoäitini kuoli rintasyöpään 45 vuotiaana, ja vartaloni on ollut suht heikossa hapessa muutenkin ajoittain, niin ahdistaa todella tuo riski vaikka ehkä liioittelenkin...

Koitan ottaa viikonlopusta kaiken irti, tarvitsen lepoa.😴

Käyttäjä nyhvero kirjoittanut 04.11.2018 klo 22:34

Viikonloppu onnekseni sujui todella hyvin, sain kunnolla nukuttua ja syötyä.

Terapeuttini ehdotti mahdollisesti osastohoitoa....en oikein tiedä mitä tehdä asian suhteen. En oikeen tykkää ideasta.

Käyttäjä Annabell kirjoittanut 05.11.2018 klo 16:13

Heii Nyhverö!
Tosi kiva kuulla että paremmin mennyt viikko ja että viikonloppu meni hyvin.
Todella hienoa että sait syötyä ja nukuttua! Hyvä sinä 🙂👍
Poikaystäväsi oli ilmeisesti taas kanssasi viikonloppuna?

Hmm, voi kun saisit pidettyä nyt tuon hyvän suunnan ja alun.
Osastohoito kuulostaa kieltämättä tosi rankalta, mutta toisaalta ymmärtää että ehdottavat jos syömishäiriö on ollut pahentumaan päin.
Pidän peukkuja että viikko menee hyvin ja saisit jatkettua tuota viikonloppuna hienosti onnistunutta unta ja syömistä.
Tsemppiä paljon. 🙂👍
Toivon että pärjäisit ilman osastohoitoa. Eikö muuta tukevaa hoitomahdollisuutta ole, esim vaikka hieman useammin terapiassa käyminen tai vertaisryhmät tms.?
Tsemppiä !

Noi rintakyhmyt voi olla pelottavia kyllä. Itekin oon joskus pelästyny pahasti, mutta sitten ultralla todettu ettei olleet mitään. Joskus rauhaset saattaa olla kyhmymäisiä kierron eri aikoina.
Luultavasti ei ole mitään sen vakavampaa 🙂👍

Mukavaa viikkoa sulle!