Teillä on varmaan kaupunkikodissa kiva piha leikkeihin Mollyann, kun se noin naapuruston lapsia houkuttelee! Palloleikit lasten tai nuorison ajanvietteenä ovat varmaan sieltä harmittomimmasta päästä - toki tähän uskomukseen voi vaikuttaa oma kokemus siitä että ikkunoiden rikkoutumisesta aina lapsena varoiteltiin mutta milloinkaan en sitä itse sattunut kokemaan, mutta voihan se vain olla että meillä kävi tuuri tai että osasimme varoa. Valvontakamera voi kyllä olla ihan hyvä idea ja saattaahan siitä olla isokin apu asioiden selvittämisessä jos jotain rikkoutuu tai tontilla alkaa näkyä merkkejä ilkivallasta - jos ei muuta, niin luulisi ainakin helpottavan levottomuutta siitä kun joku tulee omin lupinensa tontillenne.
Jokin sorsalintu kaakattaa, varmaan lentäessään talon yli joko läheisen lintujärven suuntaan tai sieltä pois, ja ainakin tämän hetken ajan tunnen rauhaa. Ahdistuilin pahasti eilen töistä palatessani, hyperventiloiden.lähes koko kävelymatkan, mutta oloni helpottui sen jälkeen kun kumppani houkutteli minut kertomaan peloistani istuessamme hetken aikaa kahdestaan parvekkeella. Olin tunnekuohujen jälkeen niin väsynyt että vetäydyin aikaisin yöpuulle ja nukuinkin hyvin lähes aamuneljään asti, jolloin jäin valvoskelemaan painajaisen jälkeen. Paljastui että kumppani ei ollut saanut nukuttua kunnolla koko alkuyönä, joten kerroin hänelle oloni parannuttua illalla juttutuokiomme jälkeen merkittävästi, ja toivon sen vaikuttavan niin että valvomisvuoro vaihtuisi - ihan niin kuin siinä meditaatioharjoituksessa jossa yritetään vaihtaa omaa kärsimystä jonkun toisen onnellisuuteen.
Nyt vaivaa lähinnä nälkä. Herätyskello soi reilun puolen tunnin päästä - häiritsisiköhän se vieraita jos mahdollisimman hiljaa yrittäisin hipsutella keittiöön ja tekisin itselleni pari voileipää varhaiseksi aamupalaksi? (Yleensä syön puuroa koska sen ainekset on niin helppo pitää saatavilla, mutta seinän takana nukkuvat vieraat ovat mainio tekosyy olla huudattamatta mikroa ja syödä jotain maukkaampaa.) Vieraskoreus on saanut ainakin minut pienentämään omia annoskokojani, ja kumppanin paino (joka ei kyllä kärsisi tippua enää yhtään, kun painoindeksi hälyttää jo nytkin punaisella) oli viikonlopun jälkeen laskenut kilolla. Onneksi mulla ei ruokahalu juurikaan reagoi stressiin, vaan kaikki maistuu hyvältä, varsinkin silloin kun on nälkä.