Pikemiten, toki olisin mieluummin hänen kanssaan kuin ilman, eli kai voi sanoa että välillä on ikävä. Varsinkin silloin kun olen apea, tai yliväsynyt, tai surullinen. Omien haasteiden tai ongelmia aiheuttavien persoonallisuuden piirteiden kanssa on helpompi luovia kun hän on lähistöllä. Mutta ei ole mitenkään sellaista kaikenpeittävää ikävää tai masennusta jota etukäteen pelkäsin - pidämme tiiviisti yhteyttä, ja molemmilla on turvallinen olo sen suhteen että toinen kyllä odottaa, ja että muutamme taas yhteen pian.
Havahduin perjantaina töissä siihen että alan olla lähellä sitä uupumuksen tasoa, jolla työterveydessä (jos se mulle kuuluisi) saatettaisiin alkaa ehdottelemaan sairaslomaa. Aloin itkemään ihan mitättömän pienen vastoinkäymisen kohdattuani - ja kun kyynelportit olivat kerran auenneet, se meinasi alkaa uudestaan aina kun joku sanoi minulle jotain mukavaa tai osoitti olevansa huolissaan jaksamisestani. En ole kovin taitava pitämään huolta itsestäni - tai taipumus asettaa toisten tarpeet omien edelle aiheuttaa edelleen ongelmia.
Viime viikko oli sosiaalisesti aktiivinen, mikä pienensi palautumis- ja akkujen lataamiseen käytettävää aikaa. Hyvä kuitenkin että menoja oli - ei se ole terveellistä niinkään että työ vie kaiken energian ja kaikki vapaa-aika on käytettävä lepoon.