Kivaa kirjoitti:
Huomasin että minulla on paljon kirjoja joita en ole aukaisut sen jälkeen kuin ne hommasin. Ja uusia tilailen kokoajan. Mihinköhän laitan ne kohta. Pitäisikö ostaa uusi kirjahylly. 😁😴
Tai vähemmän kirjoja 😉
saloka kirjoitti:
Äiti kans tekee ton kirjahyllyn siivouksen aina välillä. Mun kirjahyllyt paisuu kirjoista, joita en ees lue. Olen yrittänyt lukee, mut olen hidas lukemaan ja illalla ei enää jaksa oikee paneutuu lukemiseen.
Ehkä se lukeminen on sellainen asia johon voi palata myöhemmin, sitten kun taas tuntuu siltä, sen pohjalta mitä hyllyissä sattuu silloin olemaan. Hassua miten pieni asia voi joskus katkaista lukuinnon - minulta katkesi lukeminen tänä aamuna siihen, että kertoja vaihtui. En ollut edes tajunnut että olin kiintynyt kertojaan ennen kuin teksti muuttui toisen henkilön päiväkirjamerkinnöiksi, ja se ärsytti... Taitava liike kirjailijalta kyllä, luulen että tulen kahlanneeksi myös ne vähemmän kiinnostavat pätkät läpi, ihan vaan nähdäkseni edistyykö alkuperäisen kertojan tarina siitä vielä mitenkään.
Koronatesti oli negatiivinen. Nyt pitäisi vaan malttaa mielensä ja odottaa että oireet häipyvät, ennen palaamista ns. normiarkeen. Aikaikkuna ennen muuttoa tuntuu turhan kapealta - minun pitäisi järjestää itseni ja tavarani nykyisestä majapaikastani seuraavaan paikkaan tiistaihin mennessä. Aikataulullisesti olisi hyvä jos olisin jo huomenna sellaisessa kunnossa että voin viedä pari kassia tulevaan kotiini ja noutaa avaimet, mutta katsotaan mitä mieltä tuleva kämppis asiasta on, ja olenko ylipäätään siinä kunnossa että jaksan roijata tavaroita ympäriinsä - pieni kuumeilu jatkui eilen vielä suurimman osan päivää, mutta myöhään illalla se oli tiessään.
Matka vanhempien luokse peruuntui ja edessä on tyhjä viikonloppu. Toivottavasti maltan olla tekemättä töitä - työn ja vapaa-ajan erottamisen kannalta (mikä varmaan olisi hyvä mielenterveydelle) tauko olisi hyvä, mutta toisaalta olisi pari asiaa joiden kohdalla työn imu tuntuu voimakkaalta. Alaltani leikattiin rahoitusta, mikä heikentää mahdollisuuksia saada palkallisia töitä, mikä voimistaa tarvetta yrittää erottua joukosta edukseen, silloin kun mahdollisuus siihen on olemassa. Pelkään, että jos annan tämänsuuntaisen ajattelun ajaa minua eteenpäin, saatan saada sen mitä ammatillisesti haluan, mutta en ole varma olenko valmis maksamaan sen hinnan mikä siitä yksityiselämän ja terveyden puolella saatetaan vaatia. Toisaalta, kaikkien ei aina ole mahdollista tai edes tarvitse saada sitä mitä haluaa.
Ei kai sitä voi kuin jatkaa päivän kerrallaan, yrittää tehdä yhä uudestaan valintoja joiden uskoo johtavan hyvään, sen hetkisen parhaan tietonsa ja ymmärryksensä perusteella. Hitto kun omat ajatukset tuntuvat mahtipontisilta.