Hei Pikemiten! Harmittaa etten ole vastannut sinulle kunnolla, enkä tiedä vastaanko nytkään - aihe on monimutkainen, että pelkään sohaisevani mehiläispesää (tai antavani huonoja neuvoja) jos yritän siitä jotain sanoa.
Jos ystäväsi huumeidenkäyttö häiritsee sinua, asiasta (omista tunteista) kannattaa hänelle varmaan sanoa. Hyväksyminen voi tässä tilanteessa olla hänelle karhunpalvelus (johtaa hänen kannaltaan huonoihin seurauksiin, tai sinulle liian ahdistavaan tilanteeseen), vaikka se onkin ehkä sitä mitä hän sinulta toivoisi... En tiedä.
Mulla on ollut iltapäivästä lähtien oksettava olo, joka pahenee liikuskellessa. Tein melkein koko päivän töihin tai siis työttömyyteen liittyviä juttuja jotka olivat stressaavia, vähän sillä rajoilla mihin koen pystyväni - ja samalla tulin entistä turhautuneemmaksi itseeni siitä, etten osaa ottaa työttömyyttä lunkisti/huilin kannalta. (Kaveri, jolla on enemmän työtehtäviä kuin niihin tarvittaisiin aikaa, suhtautuu vähän katkerasti siihen että teen, stressaan, ja ahdistun, vaikka minun ei olisi pakko.) Tunsin itseni kelvottomaksi, sekä omasta tunnetilasta ja siitä että muut asiat joita olin toivonut tänään tekeväni, eivät edistyneet yhtään.