Kokemuksia tai tietoa uudesta Voxra-lääkkeestä?

Kokemuksia tai tietoa uudesta Voxra-lääkkeestä?

Käyttäjä sDYxsXF aloittanut aikaan 18.01.2012 klo 18:21 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä sDYxsXF kirjoittanut 18.01.2012 klo 18:21

Hei

onko täällä kävijöillä kokemuksia uudesta Voxra-masennuslääkkeestä, auttoiko?

Itselläni on 300 mg käytössä 5:ttä viikkoa.

Vertaistukea, pliis.

Käyttäjä Alarmbelle kirjoittanut 14.03.2014 klo 05:33

Omat taustatietoni: PTSD, yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, Kaksisuuntainen mielialahäiriö, toistuvat masennusjaksot.

Voxra on toiminut omalla kohdallani hyvin.

Kieltäydyin koskemasta enää yhteenkään SSRI-lääkkeeseen (Venlafaxin, Citalopram yms.) niitä pari vuotta kokeiltuani, koska niiden hyöty suhteessa haittoihin oli miinuksen puolella. Kaikenmaailman mömmöt kokeiltiin ja mikään ei tuntunut sopivan, kunnes sitten viimeisenä vaihtoehtona minulle ehdotettiin Voxraa, joka siis ei ole SSRI-lääke.

150mg annoksella aloitettiin ja tarkoitus oli nostaa se 300mg, mutta siitä tuli niin järkyttävä päänsärky että annostus laskettiin takaisin 150mg:aan. Nyt tuolla 150mg annoksella tuntuu että olo on virkeämpi kuin ennen, eikä ahdistusta ja kuolemantoiveita tule juuri ollenkaan, ellei sitten ole joku stressitilanne päällä. Siitä ominaisuudesta juuri Voxrassa pidän, ettei se muuta persoonaa eikä turruta, ja edelleen kykenee itkemään ja nauramaan kun siltä tuntuu. SSRI-lääkkeiden kanssa elin aiemmin kuin sumussa, eikä mikään tuntunut yhtään miltään.

Ja sitten voi skipata seuraavan tekstin yli jos ei halua lukea seksuallisuuteen liittyviä asioita:

-----------------------------------------------------------------------------------------

Toinen asia mistä tässä lääkkeessä pidän on se ettei se aiheuta seksuaalista kyvyttömyyttä niinkuin SSRI-lääkkeet hyvin yleisesti aiheuttavat. Muutama tutuistani on käyttänyt tai käyttää tällähetkellä SSRI-masennuslääkkeitä, ja ihan jokaiselle heistä on tullut sivuoireena seksuaalista kyvyttömyyttä. Sekä miehille, että naisille. Itselläni tilanne oli senverran paha etten kyennyt saamaan orgasmia ollenkaan sen parin vuoden ajan kun SSRI-lääkkeitä söin. Nyt taas Voxran kanssa tuntuu että paikat toimii paremmin kuin koskaan ennen, ja orgasmit ovat todella voimakkaita. Luin wikipediasta että tämä on yksi niistä hyvistä sivuoireista tämän lääkkeen kanssa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bupropion "A range of studies demonstrate that bupropion not only produces fewer sexual side effects than other antidepressants, but can actually help to alleviate sexual dysfunction."

------------------------------------------------------------------------------------------

Lopuksi sanottakoon, että ihmettelen suuresti miksei tätä lääkettä tarjota potilaille yhtä usein kuin SSRI-lääkkeitä tarjotaan. Niitä ikäviä sivuoireita kuten esim. lihomista ja seksuaalista kyvyttömyyttä kun ei Voxrassa ole, ja taasen SSRI-lääkkeissä se on enemmänkin normaalia, kuin poikkeus. Tietysti se on aina yksilökohtaista miten lääkkeet toimii..

Käyttäjä hassukka kirjoittanut 30.05.2014 klo 14:50

Minulla on voxra 150mg ja ei juurikaan auta, lyricakin menee mutta sitä vähennetään ja lopetetaan koska meinaa näkökyky mennä. Lyrica ei auttanut yhtään ahdistukseen, kipuun se autto jonkun verran. Ja näitä lääkkeitä koska kukaan ei osaa sanoa mikä minulla on, fyysiset oireet aiheuttivat psyykkiset oireet.
Lyrica on sellasta myrkkyä että se pitäisi kieltää lailla. Olen kuullut monen ihmisen puhuvan siitä ja terapeutti sanoi että se on hyvin vaikeasti hallittava lääke, erittäin epävakaa.
Aijon lopettaa myös sen voxran kunhan aika on kypsä, lyricasta muuten tulee aivan kamalat vieroitusoireet.
Lääkkeet ei ketään paranna, jos haluaa joskus niistä eroon kannattaa tehdä asialle muutakin kuin käydä kallonkutistajalla ja syöd'ä lääkkeitä.
Vaikka suomessa syödään kamalasti lääkkeitä masennukseen, silti mielenterveysongelma potilaat on hurjassa kasvussa, jos se auttaa niin miksi sitten meillä on edelleen nousussa?
Näitä lääkkeitä annetaan hepposesti ja hoitoa ei juuri ollenkaan.
Sain lääkkeet mutta en meinannut päästä psykoterapiaan, koska olin "liian sairas", olin kuitenkin aivan liian terve sairaalaan, mutta kun haettiin uudelleen mutta halvemmalla niin johan sai terapian.
Ihmisiä ei yritetä parantaa, ne tehdään vaan yhteiskuntakelposeksi. Moni alan ammattilainen myöntää tämän.
Jaksamisia kuitenkin kaikille! 🙂🌻

Käyttäjä Myski kirjoittanut 19.03.2018 klo 17:03

Moikka. Kun olen lukenut täällä näitä ihmisten kokemuksia Voxra lääkkeestä masennuksen hoidossa,niin pakko kysyä nyt näin päin, että onko täällä ketään joka on saanut apua itselleen kyseisestä lääkkeestä? Eli löytyykö ihmisiä joilla hyviä kokemuksia Voxrasta ja mielen piristymistä? Itselläni menee 20mg Brintellix ja sen kanssa on suunniteltu myös Voxran aloitusta. Olen kuullut niin musta valkoista tarinaa Voxrasta,monet kokemukset ovat olleet negatiivisia, mutta on seassa ollut myös muutama hyväkin.Sen tiedän paremmin kuin hyvin että masennus lääkkeet ovat sellainen lääkeryhmä,että se mikä toimii jollekin todella hyvin voi olla painajaismaista jollekin toiselle. Mutta te jotka olette hyötyneet Voxrasta niin kertokaa ihmeessä kolemuksistanne, olisin hyvin kiitollinen niistä.🙂🙂

Käyttäjä lylle kirjoittanut 20.03.2018 klo 16:59

Hei Myski. Itse oon syöny 300 mg Voxraa nyt muutaman viikon. En oikein tiedä hyvistä puolista mutta haittojakaan ei ole. En tosin ole kokenut hyötyä oikein muistakaan lääkkeistä? Olen hieman virkeämpi ja jaksan vähän paremmin, mutta en tiedä johtuuko Voxrasta vai Sertralinista. Mutta suosittelen lämpimästi kokeilemaan!

Käyttäjä Monki50 kirjoittanut 14.11.2022 klo 09:53

Hei!

Mulle kokeiltiin masennukseen Voxra 150mg. Kova ahdistus,nukuin 3-4 h yössä huonosti unilääkkeiden kanssa ja leposykkeet huiteli 120- 130:ssa. 5 vrk kestin ja sitten lopetin lääkkeen,koska olo oli niin hirvee.Lääkäri totes vaa että oletpas sinä herkkä! Kokeilusta on kohta viikko ja keho on edelleen ylirasitustilassa ja nukun tosi huonosti.Ei puhettakaan että tässä kunnossa selviäisin töihin.Lääke oli helppo lopettaa,söin sitä niin vähän aikaa.

Mulla aiemmin ollut Venlafaxin 37,5mgx 1 käytössä. Olen erityisherkkä ihminen ja myös ilmeisesti lääkeherkkä. Normiannos 75mg venlasta tuli muutaman kuukauden jälkeen yliannostusoireet niin että jouduin jäämään sairaslomalle,puolitettiin annos niin sitten se sopi. Mutta jos on lääkeherkkä ihminen niin puolensa joutuu pitämään lääkäreitten kanssa,ittensä kannattaa opetella tuntemaan ja kuunnella omaa oloaan mikä sopii ja mikä ei.Ihmiset on erilaisia ja reagoi myös eri tavalla lääkkeisiin,se mikä sopii jollekki,ei sovi välttämättä toiselle.

Käyttäjä yahiamaissara kirjoittanut 12.02.2023 klo 10:50

Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla yhtä valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 1 vuosi, 1 kuukausi sitten.
  • Muokattu moderaattoreiden toimesta 1 vuosi, 1 kuukausi sitten.
Käyttäjä Kakkoskansalainen kirjoittanut 14.02.2023 klo 14:43

Voxra 300mg ollut káytössä n.kaksi vuotta.Toimii ja nimenomaisesti eroaa vanhan polven láákkeistä,joita käyttäessä ei tunne enää mitään.

Vaikutuksen alku vasta usean viikon jälkeen ja aloitettu 150mg:lla.Siis masennus- ja ahdistusoireet hoidon kohteena ja lyrika viimemainittuun.

Käyttäjä Taivasjamaa kirjoittanut 18.02.2023 klo 11:07

Mulla on hyvin tasoittanut mielialaa. En enää niin paljon hermostu kaikesta kuten tein ennen lääkettä

Käyttäjä käyttäjätunnusonjoolemassa kirjoittanut 21.01.2024 klo 07:22

reilu 3kk syöty alotettu 150pari viikkoo ja nostettu sit 300 kun masentaa otan 450 ja lohtusyön korjaa olon itselläni sillo alkaa kyl suu kuivumaan ja unet kärsii ja päänsärkyä joka säteilee pulsseina takaraivossa toi siis vaan jos syö enemmän kun pitäis vastikkeeks tulee fiilis että kaikki on hyvin ja rauhaton olo (ei voi paremmin kuvailla). Ainii tupakka ja alkoholin käyttö pysähty seinään tosi helppo olla erossa. Kofeini jääny sokerii vähentyny. Lääke vaikuttaa dopamiinireseptorii mitä noi paheet myös kiusoittelee. Liikenteessä saa olla ekstra skarppina tarkkaavaisuus huonontunut. Ahdistaa edelleen mutta niistä syistä mitkä on jo kartotettu ahdistuksen taustalle psykologin kanssa ei semmosta tunnistamatonta. Surussa sama homma joka muuttuu toisinaa masennukseksi. Ei ole ihmelääke. Nyt kun tarkemmin katson miten vaikuttanut niin voin oikeastaan todeta että tämä on toimiva vierottautumiseen joka auttanut sillä tavalla että mieliala ei heittele niin suuresti ja sen avulla masennus lievittynyt. Lisäenergia mitä on saanut tästä on mennyt suoraan voimavaroihin millä sietää elossa oloa. Edelleen jos laiminlyö unta ruokailua masennus alkaa oireilla LAIMEAA PIRISTETTÄ \_( - . -)_/ Tarviit ulkoista apua ja eri lääkkeen vakavassa masennuksessa. Tämä ei tee muuta kuin lievitä lievää masennusta