Kokemuksia tai tietoa uudesta Voxra-lääkkeestä?

Kokemuksia tai tietoa uudesta Voxra-lääkkeestä?

Käyttäjä sDYxsXF aloittanut aikaan 18.01.2012 klo 18:21 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä sDYxsXF kirjoittanut 18.01.2012 klo 18:21

Hei

onko täällä kävijöillä kokemuksia uudesta Voxra-masennuslääkkeestä, auttoiko?

Itselläni on 300 mg käytössä 5:ttä viikkoa.

Vertaistukea, pliis.

Käyttäjä RikkiMennyt kirjoittanut 22.01.2012 klo 19:36

Moi! Mulla on ollut toi Voxra annoksella 150mg reilut 3kk. Ensimmäisen kahden viikon käytön jälkeen aloin piristyä,mutta sit masennuin taas,takapakkia tuli.Mulle ehdotettiin et olisin nostanut annoksen 300mg:aan,mutta en vaa halunnut kun se mulla alussa pahenti ahdistusta aika lailla.Mulla myös lisäksi ketipinor 150mg iltaisin ja opamox.Nyt sitten tän vuoden alusta mennyt jo paljon paremmin,et kai se voxra mua vähän auttaa.Liikunnasta saanut apua myös.Millainen kokemus voxrasta on ollut sulla?

Käyttäjä sDYxsXF kirjoittanut 08.02.2012 klo 18:07

Kiitos vastauksesta.
Itsellä menee nyt kahdeksatta viikkoa Voxra 300 mg, minkä lisäksi Sepramia ja tarvittaessa Xanor.
Vaikea sanoa miltä tuntuu, on niin outo olo.
Nostin maanantaina Sepram annoksen 10 mg:sta 20 mg ja se on nyt vienyt tässä sivussa pään sekaisin (kamalasti itkemistä -> johon Xanoria -> josta sekavuutta).

Tuntuu ettei Voxra pure vielä tai ainakaan sillä tavalla kuin sisimmässäni odotan. Ei se oikeastaan mielialaan ole millään lailla vaikuttanut. En osaa sanoa.

Toivon että jotain alkaisi tapahtua. Hope. 😭

Käyttäjä suolarae kirjoittanut 20.02.2013 klo 19:48

Heippa.
Olen täällä uusi ja aloitin tänään voxran 150mg annostuksella masennuksen hoitoon.
Söin vuosia cipralexia 10mg annostuksella ja jossain vaiheessa sen teho oli vaan laantunut ja koin eläväni sumussa joten lopetin ne joskus 8kk sitten.
Aloitin taas käynnit psyk.hoitajalla ja nyt keskustellaan miten jatketaan, käynkö ryhmäterapiassa vai psykiatrilla vai...
Tänään on tuntunut yllättävän tasaiselta, mutta en usko tuon johtuvan lääkkeestä. Kyllähän näitä ok päiviäkin joskus on ollut 🙂

Järkyttävintä tässä on ollut se että rakkain ystäväni ilmoitti minulle reilu viikko takaperin ettei halua olla tekemisissä kanssani. Minulla on ollut todella huonoja päiviä ja olen sitä häneen purkanut liikaakin. Itse heräsin masennuksen palaamiseen vasta n.kk sitten kun en enää päässyt sängystä ylös, itkin kokoajan ja pienimmätkin asiat tulivat liian suuriksi omassa päässä ja ne vaan jäivät sinne pyörimään tauotta kuin pirun huono radiokanava. Olin vaan elänyt siinä uskossa että oloni oli normaali vaikka se oli todella huono.
Olen pyytänyt ystävältäni anteeksi kohta jo tuhat kertaa, olen yrittänyt kertoa että en oikeasti aina ymmärrä milloin lähtee viiraamaan, milloin tulen vihaiseksi ja suutun tyhmistä. En kykene aina hillitsemään itseäni kun tulee se pahin olo.
Tuntuu kuin puhuisin seinille ja oma olo on usein todella surullinen sillä tunnen että olen tehnyt häntä kohtaan väärin.

En tiedä onko tämä oikea ketju tälle, olen uusi täällä. Vinkatkaa jos näin 🙂

Ja KIITOS että tämä sivusto on olemassa. Yksin olisi todella raskasta yrittää parantua.

Käyttäjä halloweenevryday kirjoittanut 23.05.2013 klo 15:27

Itsellä Voxrasta positiivisia kokemuksia keskivaikean masennuksen hoidossa.

Alussa 150 mg olemattomalla vasteella, enemmän sivuvaikutuksia kuin niitä toivottuja (unettomuutta, heräilyä, suun kuivumista). Kuukautta myöhemmin annos tuplattiin hyvin tuloksin.

Nyt olen käyttänyt lääkettä kolme-neljä kuukautta ja olo on korjaantunut huomattavasti. Aikaisemmin tuli päiväkausien lamaantumisia, kuin olisi haudan pohjalla maannut. Nyt huonoa päivää voisi verrata seisomiseen polvenkorkuisessa kuopassa - sen huomaa, mutta sieltä pääsee pois melko pienellä ponnistuksella. Uskallan jutella ihmisten kanssa, ventovieraidenkin (aikaisemmin täysin mahdoton ajatus), saan enemmän aikaiseksi niin töissä kuin kotona. Voxran lisäksi Ketipinoria yksi nappi iltaisin silloin kun siltä tuntuu.

Yksin lääkkeen piikkiin en toipumista laita, lisänä on ollut henkilökohtainen keskusteluterapeutti psykologin kanssa + pariterapia vaimon kanssa. Sekä alkoholin käytön lopettaminen kokonaan toistaiseksi. Vielä puoli vuotta sitten olin "toimintakykyinen tapajuoppo". Varmasti vuosia jatkuneella suurkulutuksella on ollut vaikutuksensa depikseen, vaikka taustalta löytyy muutakin (avioero, duunipaikan menetys, sosiaalisen elämän näivettyminen kokonaan sekä vanhempia juttuja lapsuudesta ja nuoruudesta etc)

Tällä hetkellä olo varovaisen toiveikas. Tästä taitaa olla tutkittuakin tietoa, mutta viina on se huonoin mahdollinen lääke masisfiiliksiin.

Kaltaisilleni tapajuopoille terveisi: "Korkki kiinni, saatat yllättyä miten olo korjaantuu muutamassa viikossa. Elämässä on muutakin tekemisen arvoista kuin olla joko kännissä tai krapulassa!"

Käyttäjä Maruska kirjoittanut 23.05.2013 klo 20:48

Mulla on 150mg Voxra ollut käytössä puolisen vuotta, aluksi auttoi, mutta sitten huomasin, että teho ei riitä. Annos tuplattiin hiljattain, nyt on vaikka mitä oiretta, pahoinvointia, huimausta, väsymystä ym. Ja lisäksi myös itsetuhoajatusten lisääntymistä...😭. En tiedä nyt sitten, kauanko uskallan tällaista kokeilua jatkaa. Ei voi muuta sanoa, kun että onnekkaita ovat ne, joitten ei koskaan tarvitse tällaisiin "myrkkylääkkeisiin" turvautua.

Käyttäjä Dolorous kirjoittanut 27.05.2013 klo 00:11

Mulla on ollut voxra käytössä noin puoli vuotta annoksella 150 mg. Olisi pitänyt aloittamisen jälkeen nostaa muutaman viikon päästä annos 300 mg:aan, mutta mulla oli niin voimakkaat alkuoireet, etten sitä ole halunnut tehdä. Eli alussa oli mm. voimakasta huimausta, hikoilun pahenemista, unettomuutta, ahdistuksen pahenemista jne. En edes muista enää mitä kaikkea. Nyt lääkkeestä ei tunnu olevan sivuvaikutuksia, joskaan en ehkä huomaa mitään merkittävää hyötyäkään 😋. Tai no, siis sitä on tosi vaikea arvioida, kun ei tiedä millainen olo olisi ilman lääkettä :/. Tällä hetkellä on sellainen olo, että haluaisin lopettaa kaikki mömmöt, mutta en oikein uskalla - ja toisaalta en jaksa lääkkeen vaihtamistakaan kun alussa on aina noita sivuoireita... Plääh.

Käyttäjä sDYxsXF kirjoittanut 09.10.2013 klo 11:24

Hei vaan.

Minä olen kokeillut Voxraa 150 mg ja jos yritän lopettaa sen, tulee pian tunne, että en pysty, en voi. En haluaisi käyttää lääkkeitä, niitten psyykkisten ja fyysisten sivuvaikutusten takia (harvoin puhutaan psyykkisistä sivuvaikutuksista), mutta olen niin monta kertaa yrittänyt lopettaa ja huomannu,t että kahta pahemmaksi menee. Muutun ihan avuttomaksi.

Voxra 150 mg on nyt uudella tauon jälkeisellä kierroksella mennyt pian kolme viikkoa. Viime päivinä masennus on ollut niin pahaa, että olen ollut todella huolissani. En jaksa tehdä mitään, en tunne mitään tunteita, tulevaisuus tuntuu toivottomalta, päässä kiristää. Voxra ei sinänsä nosta mielialaa, eikä tuo mitään energiaa. En jaksa yhtään sen paremmin.

Käytin sen ohessa Sepram 10-20 mg, mutta se ei riitä.

Nyt sitten lisäsin Voxran oheen Efexorin pitkän mietinnän jälkeen. Efexor on minulla nostattanut mielialaa, joskin sitten turruttanut kaikki tunteet. Kokeilen.

Voxra 300 mg:aa olen pystynyt käyttämään 8 viikon ajan. Sen jälkeen alkaa tuntua epäilyttävältä. Sivuvaikutukset ovat voimakkaita: voimakas ahdistus, ruokahaluttomuus, ärtyneisyys, jollain lailla tosi turta olo, joskin kuitenkin musiikki tuntuu. Mutta 8 viikon jälkeen en tiedä mitä tapahtuu. Paranenko vai sekoanko. Ei ole ollut sellaista lääkäriä, joka olisi asiaa kanssani selvittänyt.

Olen yhä paranematta, pitkäaikainen keskivaikea (ja välillä vaikea) masennus.

Kamala kohtalo.

Käyttäjä Anksu kirjoittanut 10.10.2013 klo 20:34

Minulla on vakava toistuva masennus. Olen käyttänyt venlafaxia vuodesta 2011. Tänään lääkäri päätti, että vähennetään nykyistä lääkettä ja lisätään sitten voxra 150 mg alkuun.
Joten sitten otan venlafaxia 150 mg ja voxraa 150 mg. Voinnin mukaan lisätään tai vähennetään jompaa kumpaa lääkettä. Kirjoittelen sitten, että miten on alkanut voxran kanssa menemään, mutta ei kovin hyvältä kuullostanut muiden kokemukset.😐

Käyttäjä TheLonelyOne kirjoittanut 11.10.2013 klo 18:27

Itse söin vajaa kuukauden, tuli järkyttävät sivuoireet joista edelleen kärsin ☹️ oksettaa kokoajan, huimaa, maha sekasin, itkettää.. Lopetin Voxran 2pv sitten, toivottavasti olo paranisi nopeasti.. Oma kokemus siis lääkkeestä KAMALA HELVETTI. :/

Käyttäjä LiljaLaaksosta kirjoittanut 24.10.2013 klo 12:55

Käytin 10 vuotta Sepramia ahdistuneisuuteen..alussa auttoi, mutta sitten teho osittain hiipui. Vaihdoin Voxraan kolme viikkoa sitten (Sepramiakin kyllä menee pienempi määrä vielä)
Ei pahoinvointia tai muuta sellaista. Viikon jälkeen ahdistuksen kasvamista, paniikkihäiriö tuli takas, samoin dissosiaatio-oireet ja pakkoajatukset...vielä pitäs 2 viikkoa koittaa..jos sivuoireet poistu niin lopetan sen.😞

Käyttäjä Jaksaako? kirjoittanut 26.10.2013 klo 09:09

Jokin aika sitten annos nostettiin 150:stä 300 milliin. En tiedä, vaikuttaako eri tavalla, samalla tavalla vai ei ollenkaan.

Mielialat heiluu joskus jopa tunnin sisällä täydellisistä itsetuhoajatuksista uskoon paremmasta. Tiedä sitten, johtuuko Voxrasta...

Lääkitykseeni kuuluu myös Mirtazapin ja Paroxetin, tarvittaessa Diapam ja Stella. Luulisi näillä pärjäävän, vaan....

Käyn myös psykoterapiassa, takana 1,5 vuottaa. Vasta nyt tuntuu, että asioihin alkaa päästä kiinni. Välillä on kyllä halunnut heittää pyyhkeen kehään. Onneksi terapeutti on ymmärtänyt valaa sen verran uskoa tulevaan, etten ole kesken jättänyt.

Kaikesta huolimatta en usko hyvään tulevaisuuteen. Parhaimmillaan tulevaisuus on ehkä siedettävää. Pelkäänkin impulssitekoja... tiedätte, mitä tarkoitan.

Käyttäjä Anksu kirjoittanut 08.12.2013 klo 20:46

Nyt voxraa menee 300 mg ja venlafaxia 75 mg. Muistiongelmani ovat lisääntyneet, samoin mielialan vaihtelut, perhe sanoo, että nyt olen ihan sekaisin. Entinen lääkitys ei kuulemma sekoittanut näin pahasti. En tiedä, että mitä pitäisi tehdä, kun psykiatri kysyy aina minulta, että mitäs nyt tehdään?? Hän uskoo, että lääkkeet parantavat minut!! Mieheni mielestä tarvitsen psykoterapiaa, nykyisen hoidon tilalle. Käyn psykiatrisella hoitajalla kerran viikossa juttelemassa niitä näitä. Välillä tuntuu, että vois lopettaa koko lääkityksen ja katsoa, että kuinka sekaisin olen ilman niitä. Mutta toisaalta lääkkeet ovat estäneet itseni tappamisen, joten ehkä ei kannata kokeilla. ☹️

Käyttäjä timppa313 kirjoittanut 09.12.2013 klo 17:12

Voxra vei unet ja ahdistus kasvoi ja tuo venlafax on ainakin tehokas tunteiden tappaja 🤨
E
Voi unohtaa ainakin seksielämän tuon venlan avulla. Itsellä Valdoxan 25mg, ei juurikaan huomaamitään apua mihinkään, mutta annosnosto 50mg:aan voimisti tuota ahdistusta ja sai pinnan kireälle.
Itsellä tuo masennus ja yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, eikä ainutkaat lääke ole apua tuonut.., ainoastaan bentsot auttaa pysymään työelämässä.

Jos jollakin selkeästi hyviä kokemuksia minunkin vaivoihin, niin innolla kuuntelen...

Käyttäjä Anksu kirjoittanut 10.01.2014 klo 19:55

Nyt minulle lisättiin lyrica voxran ja venlafaxin lisäksi. Tuntuu, että lääkkeet vaan lisääntyy, mutta muutosta parempaan ei tapahdu.

Käyttäjä Suvinen kirjoittanut 20.01.2014 klo 16:45

Ikävä kuulla että noin monella huonoja kokemuksia voxrasta.
Itse olen ollut monta kertaa vakavasti masentunut. Monen monta vuotta olen syönyt sepramia kunnes teho heikkeni. Aloitettiin voxra 150 mg ja annos nostettiin parin viikon päästä 300mg. Rinnalla menee vielä sepram 20mg. Voxran avulla sain lopetettua tupakoinnin ja alkoholin käytön. Muutenkin tunsin itseni paljon aktiivisemmaksi ja pirteämmäksi. Minulla lääke toiminut todella hyvin. Mitään sivuvaikutuksia ei tullut. Jopa seksihalut ovat palautuneet ja lääke vaikuttaa myös syömiseen, ruokahalu vähentynyt huomattavasti.

Tsemppiä teille kaikille ja toivottavasti löytyy lääke mistä on apua 🙂👍