Hei vaan.
Minä olen kokeillut Voxraa 150 mg ja jos yritän lopettaa sen, tulee pian tunne, että en pysty, en voi. En haluaisi käyttää lääkkeitä, niitten psyykkisten ja fyysisten sivuvaikutusten takia (harvoin puhutaan psyykkisistä sivuvaikutuksista), mutta olen niin monta kertaa yrittänyt lopettaa ja huomannu,t että kahta pahemmaksi menee. Muutun ihan avuttomaksi.
Voxra 150 mg on nyt uudella tauon jälkeisellä kierroksella mennyt pian kolme viikkoa. Viime päivinä masennus on ollut niin pahaa, että olen ollut todella huolissani. En jaksa tehdä mitään, en tunne mitään tunteita, tulevaisuus tuntuu toivottomalta, päässä kiristää. Voxra ei sinänsä nosta mielialaa, eikä tuo mitään energiaa. En jaksa yhtään sen paremmin.
Käytin sen ohessa Sepram 10-20 mg, mutta se ei riitä.
Nyt sitten lisäsin Voxran oheen Efexorin pitkän mietinnän jälkeen. Efexor on minulla nostattanut mielialaa, joskin sitten turruttanut kaikki tunteet. Kokeilen.
Voxra 300 mg:aa olen pystynyt käyttämään 8 viikon ajan. Sen jälkeen alkaa tuntua epäilyttävältä. Sivuvaikutukset ovat voimakkaita: voimakas ahdistus, ruokahaluttomuus, ärtyneisyys, jollain lailla tosi turta olo, joskin kuitenkin musiikki tuntuu. Mutta 8 viikon jälkeen en tiedä mitä tapahtuu. Paranenko vai sekoanko. Ei ole ollut sellaista lääkäriä, joka olisi asiaa kanssani selvittänyt.
Olen yhä paranematta, pitkäaikainen keskivaikea (ja välillä vaikea) masennus.
Kamala kohtalo.