Kiitos JP viestistäsi. Tieto siitä, että kuulumiseni kiinnostavat sinua, on minullekin tärkeää.
Tänään oli raskas päivä, kun miehen mummo haudattiin. Mummo kuoli nopeasti sairauden uuvuttavamana ja oli erityisen tärkeä ihminen minun ja lapsien elämässä, vaikkei hän minun oma mummo ollutkaan. On niin vaikea käsittää, että hän on poissa, kun kaikki tapahtui niin nopeasti. Mummo jätti ennen kuolemaansa meidän lapsille lahjakortit koruliikkeeseen, jotta jokainen lapsistamme saa ostaa korun, joka muistuttaa häntä isomummosta. Ihana ajatus häneltä vielä kuolinvuoteella.
Menemme huomenna katsomaan yhtä asuntoa. Asunnon vaihto tuntuu nyt sopivalta seuraavalta askeleelta eteenpäin tässä elämässä. Tarvitsemme isomman asunnon. Aiomme kuitenkin pysytellä samalla alueella, jotta lasten ei tarvitse vaihtaa koulua.
Perjantaina on taas sähköhoito. Saan sähköä enää kerran viikossa, ylläpitohoitona, kun sairauteni masennusjaksot ovat lääkeresistantteja. Sähkö vie muistin, mutta olen oikeastaan jo tottunut siihen. Muu perhe korjaa minkä kerkee aukkojani muistissa. Yleensä unohdan sellaisia asioita kuin esimerkiksi lasten koulunkäyntiin liittyvät asiat, kuten muutokset lukujärjestyksessä. Hyvin usein myös unohdan käydyt keskustelut. Saatan aloittaa keskustelun, joka on jo kertaalleen käyty.
Sain syyskuulle ajan lääkärille koskien kesällä osastolla diagnosoitua epävakaata persoonallisuushäiriötä. Pääsen ehkä sen tiimoilta polin omaan dialektiseen käyttäytymisterapiaan.