Tuntuu, että joka puolelta satelee vaatimuksia ja minä suostun kaikkeen velvollisuudentunteesta ja omat voimavarat venyttäen äärimmilleen. Tämä on tietysti omaa syytäni, kun en osaa asettaa rajoja ja sanoa ei.
Olen miettinyt, mitä sellaista, josta pidän, voisin sisällyttää päiviini siitä huolimatta, että en tällä hetkellä pysty kokemaan mielihyvää. Päädyin valokuvaukseen. Taidot ovat kylläkin ruosteessa, joten niitä täytyy kerrata. Ehkä tässäkin voisi jotenkin hyödyntää tukihenkilöitä. Mielessä on monta muutakin asiaa, joita voisin tehdä, mutta jotenkin ajattelen niin, että teen niitä vasta sitten, kun voin paremmin.
Tänään oli yhteistapaaminen sosiaalityöntekijän ja tukihenkilöiden kanssa. Tuelle päätettiin hakea jatkoa marraskuun loppuun asti. Olen siitä kiitollinen. Sosiaalityöntekijäni, joka on työskennellyt aiemmin mielenterveyspuolella, oli sitä mieltä, että minun pitäisi käydä päivystyksessä arvioittamassa tilanne. Tämä lienee itsetuho- ja itsemurha-ajatusten takia. Minulla on kuitenkin huomenna aika omalle terapeutille ja aion pyytää oman lääkärin konsultaatiota. Sosiaalityöntekijä varasi minulle soittoajan kahden viikon päähän varmistaakseen, että olen päässyt jotakin kautta lääkärin arvioon.
Oli miten oli, tarvitsen joustavan ratkaisun tähän tilanteeseen, koska olen yksin lapsista vastuussa 75% ajasta, kun mies on töissä. Pelkään kertoa itsetuhoisuudesta, johon olen sortunut, etten päädy osastolle. Itsetuhoisuudesta huolimatta koen pärjääväni kotona. Onhan minulla monta kontaktia viikossa, terapia ja tukihenkilöt ja puhelintuki tarvittaessa.