Ensinnäkin kiitos viesteistä.
En pysty keskittymään lukemiseen enkä enää oikeastaan mihinkään, edes tv-sarjojen katselemiseen iltaisin. Tänään yritän kuitenkin keskittyä elokuvaan, koska lupasin tytöille leffa-illan. Toivon niin kovasti, että lapset eivät huomaa pahaa oloani, joten yritän keksiä heille jatkuvasti jotain tekemistä, vaikka sitten koetellen omia voimavarojani. Kesälomalla se on kaksinverroin hankalaa, kun koulupäivä ei vie osaa päivästä. Luulen kuitenkin, että kaikki ovat jo huomanneet muutoksen voinnissani.
Minulla ei juurikaan ole ollut asioita, jotka tuottavat iloa ja nyt ne vähätkin ovat lakanneet tuottamasta iloa. Esimerkkinä tästä vaikka ruuanlaitto. Pidän ruuanlaitosta ja uusien ruokalajien kokeilusta, mutta nyt perheen ateriat on suunniteltava sen mukaan, mihin minulla riittää voimat. Kirjoittamisesta pidän myös. Ehkä yritän olla sen suhteen aktiivisempi ja kirjoitella tänne useammin.
Sunnuntaina vietämme pienimuotoisesti tyttöjen synttäreitä, joten tällä viikolla pitää saada aikseksi jotain. Se aiheuttaa minulle stressiä, mutta aktivoituminen tekee hyvää. En kylläkään odota lähipiirin tapaamista. Roolin vetäminen on aina raskasta. Enkä halua heidän huolestuvan voinnistani.
Alkaa vaikuttaa siltä, että tämä ei ole ohimenevä mielialan lasku vaan uusi sairausjakso. Kesälomien takia seuraava terapia on reilu kahden viikon päästä. Ryhmäterapiakin on tauolla. Ajattelin, että jos tämä vielä jatkuu kahden viikon päästä, pyydän aikaa lääkärilleni. Mieluummin ajoissa kuin liian myöhään.
Tämä päivä on ollut vähän helpompi toistaiseksi. Piti käyttää poika silmälääkärissä ja sain jopa syötyäkin vähän. Tälle päivälle suunnitellut kotityöt saavat kyllä jäädä, koska en yksinkertaisesti jaksa. On ollut pakko karsia to do-listaa, kun olen asettanut taas tavoitteet aivan liian korkealle.
Hetki kerrallaan eteenpäin.